gard Skrevet 11. februar 2011 #21 Skrevet 11. februar 2011 Ja har lagt merke til at du er veldig aktiv i reiseforumene Gard, og det er jo kjempebra! Å reise er å leve - er det ikke det det heter? Da lurer jeg på: hva er det beste stedet du har vært? Og da tenker jeg både på by, strand osv. atskilt. Jeg reiser forresten til New York den siste uka i mars. Hva tror dere om klimaet da? Har lest på statistikken at mars faktisk er kaldere enn november i NY, men jeg håper på litt varmere vær da, reisr jo i slutten av måneden... GLEDER MEG! Beste stedet jeg har vært....vel, Maldivene var helt utrolig hvis en er på jakt etter sol og strand ;-) Og når det gjelder by så synes jeg at det er spennende med storbyer som Bangkok og Tokyo. Men mine favorittland er nok Italia...mye å se og gjøre, god mat og vin, masse historie etc. Sør-Afrika har også utrolig mye å by på. Er ikke helt sikker på hvordan været pleier å være i slutten av mars i NYC men som en ser på vær statistikk på http://www.weatherbase.com/weather/weather.php3?s=108503&refer=&units=metric så kan du får alt fra -15 til +30 :gjeiper:
Sarafina Skrevet 12. februar 2011 Forfatter #22 Skrevet 12. februar 2011 Ellen holder til i LA og Oprah i Chicago Hehe må visst gjøre en god del research før jeg drar! Uansett, hadde vært gøy å få med seg en tv-innspilling! takk for fine svar i denne tråden! Tar gjerne imot flere tips til hva man bør gjøre, osv. Og: hvor er den beste shoppingen?? Jeg liker både billigkjedene og second hand etc.
salsa86 Skrevet 14. februar 2011 #23 Skrevet 14. februar 2011 Jeg var i NYC i månedsskifte mars/april 2009, og det var et kjempebra tidspunkt å reise på ! Passelig temperatur og relativt lite turister. Så det anbefalest! Var også med på SATC-turen, og den var kjempebra!! Et must hvis du liker serien/filmene! Et godt tips er å ta den en av de første dagene, da du får sett mye av byen og får mange tips om hvilke steder du bør besøke de neste dagene. En annen ting du bør gjøre er å gå på et Broadway-show! Alle vet om billettboden på Times Square som selger billetter opp til halv pris til showene samme dag, eller dagen etter. Men der er køen milelang.. Det du bør gjøre er å ta turen til billettboden på lower manhatten, som ligger mellom Water St og John St. Vi stod i kø i 20 minutter Gjør dette tidlig på dagen, og bruk resten av dagen til å utforske området rundt. Rett i nærheten ligger World Trade Center Cite og Wall Street. I området ligger også Century 21, som selger designerklær til nedsatte priser. (Personlig fant jeg ikke mye der - det er gigantisk og det er vanvittig med folk der, men du kan jo være heldig å gjøre et kupp. Det er blant annet en svææær kjoleavdeling på toppen. Men når jeg omsider kom dit var jeg så ør i hodet at jeg ikke såg skogen for bare trær ) Det er heller ikke så langt å gå til enden av Manhattan, der du kan ta gratisferjen til Staten Island. Her får du sett Manhattan på avstand og du kjører forbi Frihetsgudinnen. En fin tur for fotografering! Ellers er downtown utentvil best for shopping! Gled deg! :D
mia83 Skrevet 14. februar 2011 #24 Skrevet 14. februar 2011 Jeg reiser til New York i påsken og fikk et veldig bra tilbud (håper jeg) på The New York Helmsley. På hotellets egen nettside har de ulike tilbud hvis du bestiller lang tid i forveien, og for vår del klaffet det med et tilbud der vi betalte for to netter hvis vi ble i tre. Vi skal være der seks netter, og endte opp med en gjennomsnittspris på 190 dollar natta. Har jo ikke vært der enda selv, men det har i alle fall gode tilbakemeldinger på Tripadvisor. The New York Helmsley Hotel er veldig bra! Og nært Grand Central Station. Frokost er ikke inkludert, men vi kjøpte oss frokost på Food Exchange. Der var det god og rimelig amerikansk frokost. Man går så mye i NY uansett, så vi la ikke på oss et gram, selv om vi spiste amerikansk frokost hver dag. Vi var også innom Amish, som ble nevnt tidligere her i tråden. Anbefales! Mye godt der!
juliane Skrevet 14. februar 2011 #25 Skrevet 14. februar 2011 The New York Helmsley Hotel er veldig bra! Og nært Grand Central Station. Frokost er ikke inkludert, men vi kjøpte oss frokost på Food Exchange. Der var det god og rimelig amerikansk frokost. Hurra!
Gjest Miam Skrevet 14. februar 2011 #26 Skrevet 14. februar 2011 Jeg var i NYC i månedsskifte mars/april 2009, og det var et kjempebra tidspunkt å reise på ! Passelig temperatur og relativt lite turister. Så det anbefalest! Var også med på SATC-turen, og den var kjempebra!! Et must hvis du liker serien/filmene! Et godt tips er å ta den en av de første dagene, da du får sett mye av byen og får mange tips om hvilke steder du bør besøke de neste dagene. En annen ting du bør gjøre er å gå på et Broadway-show! Alle vet om billettboden på Times Square som selger billetter opp til halv pris til showene samme dag, eller dagen etter. Men der er køen milelang.. Det du bør gjøre er å ta turen til billettboden på lower manhatten, som ligger mellom Water St og John St. Vi stod i kø i 20 minutter Gjør dette tidlig på dagen, og bruk resten av dagen til å utforske området rundt. Rett i nærheten ligger World Trade Center Cite og Wall Street. I området ligger også Century 21, som selger designerklær til nedsatte priser. (Personlig fant jeg ikke mye der - det er gigantisk og det er vanvittig med folk der, men du kan jo være heldig å gjøre et kupp. Det er blant annet en svææær kjoleavdeling på toppen. Men når jeg omsider kom dit var jeg så ør i hodet at jeg ikke såg skogen for bare trær ) Det er heller ikke så langt å gå til enden av Manhattan, der du kan ta gratisferjen til Staten Island. Her får du sett Manhattan på avstand og du kjører forbi Frihetsgudinnen. En fin tur for fotografering! Ellers er downtown utentvil best for shopping! Gled deg! :D Så mange gode tips!
Sarafina Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #27 Skrevet 15. februar 2011 Jeg var i NYC i månedsskifte mars/april 2009, og det var et kjempebra tidspunkt å reise på ! Passelig temperatur og relativt lite turister. Så det anbefalest! Var også med på SATC-turen, og den var kjempebra!! Et must hvis du liker serien/filmene! Et godt tips er å ta den en av de første dagene, da du får sett mye av byen og får mange tips om hvilke steder du bør besøke de neste dagene. En annen ting du bør gjøre er å gå på et Broadway-show! Alle vet om billettboden på Times Square som selger billetter opp til halv pris til showene samme dag, eller dagen etter. Men der er køen milelang.. Det du bør gjøre er å ta turen til billettboden på lower manhatten, som ligger mellom Water St og John St. Vi stod i kø i 20 minutter Gjør dette tidlig på dagen, og bruk resten av dagen til å utforske området rundt. Rett i nærheten ligger World Trade Center Cite og Wall Street. I området ligger også Century 21, som selger designerklær til nedsatte priser. (Personlig fant jeg ikke mye der - det er gigantisk og det er vanvittig med folk der, men du kan jo være heldig å gjøre et kupp. Det er blant annet en svææær kjoleavdeling på toppen. Men når jeg omsider kom dit var jeg så ør i hodet at jeg ikke såg skogen for bare trær ) Det er heller ikke så langt å gå til enden av Manhattan, der du kan ta gratisferjen til Staten Island. Her får du sett Manhattan på avstand og du kjører forbi Frihetsgudinnen. En fin tur for fotografering! Ellers er downtown utentvil best for shopping! Gled deg! :D Superbra tips, tusen takk skal du ha! Disse skal jeg printe ut og ta med meg, altså! Akkurat mange av de tingene jeg lurte på. Jeg gleder meg masse! Noen som vet mer om hvordan man får tak i billetter til innspilling av tv-show?
salsa86 Skrevet 15. februar 2011 #28 Skrevet 15. februar 2011 Superbra tips, tusen takk skal du ha! Disse skal jeg printe ut og ta med meg, altså! Akkurat mange av de tingene jeg lurte på. Jeg gleder meg masse! Noen som vet mer om hvordan man får tak i billetter til innspilling av tv-show? Bare hyggelig! Forresten burde du kjøpe en guidebok i god tid før du reiser. De har som regel detaljerte kart for de ulike delene av Manhattan, og det er veldig greit i forhold til å bli litt "kjent" i områdene på forhånd, og se hvilke attraksjoner som ligger i nærheten av hverandre. Tiden går utrolig fort, så det kan være greit å planlegge dagene litt på forhånd. Hvor man kan få tak i billetter til tv-show vet jeg ikke, men det lurer jeg også på!
Sarafina Skrevet 27. februar 2011 Forfatter #29 Skrevet 27. februar 2011 Bare hyggelig! Forresten burde du kjøpe en guidebok i god tid før du reiser. De har som regel detaljerte kart for de ulike delene av Manhattan, og det er veldig greit i forhold til å bli litt "kjent" i områdene på forhånd, og se hvilke attraksjoner som ligger i nærheten av hverandre. Tiden går utrolig fort, så det kan være greit å planlegge dagene litt på forhånd. Hvor man kan få tak i billetter til tv-show vet jeg ikke, men det lurer jeg også på! Tiden går så fort, nå er det bare 3 uker til jeg reiser! Gleder meg masse Har kjøpt den Aschehoug-guiden med masse bilder og illustrasjoner. Så skal jeg se masse Gossip Girl og Sex and the city før jeg reiser for å få den rette New York-følelsen, hehe
Samulita Skrevet 15. mars 2011 #30 Skrevet 15. mars 2011 Er en stund siden denne tråden var aktiv, men jeg bare lurte på om TS kanskje har lyst til å fortelle når hun skal være i NYC? Jeg skal være der 24-28 mars. Helt alene og det liker jeg godt, men det er klart at det hadde vært kult å møte noen for å finne på noe en dag Let me know!
La Papesse Skrevet 15. mars 2011 #31 Skrevet 15. mars 2011 (endret) Hei Jeg har vært i New York 4 ganger. Og de gangene har jeg bodd i Midtown. Det har vært lettest, da vi har gått istedet for å ta Taxi eller undergrunnen. Like stor avstand til alt Og får med seg ALT som skjer. Er en opplevelse å gå gatelangs for bare for å se, på mennesker, byggninger og oppleve alt livet. (det ER byen som aldri sover!) I leilighets hotell (det er ikke vanlig med frokost på hotellene, i såfall pleier det å koste mye! )Leilighets hotell er ikke mye dyrere, men da kan man ha noe pålegg og drikke i kjøleskap. Slipper også kø for å få i seg mat om morgenen. Jeg har vært der i mars/april og september. Deilig tempratur, og litt mindre køer Håper du får en fantastisk tur Edit: Så jo først nå datoen.... Endret 15. mars 2011 av La Papesse
Sarafina Skrevet 20. mars 2011 Forfatter #32 Skrevet 20. mars 2011 Er en stund siden denne tråden var aktiv, men jeg bare lurte på om TS kanskje har lyst til å fortelle når hun skal være i NYC? Jeg skal være der 24-28 mars. Helt alene og det liker jeg godt, men det er klart at det hadde vært kult å møte noen for å finne på noe en dag Let me know! Hei! Jeg skal være i New York fra 23-29 mars. Så ikke dette før nå, beklager. Det er jo samtidig med deg det hadde vært gøy å finne på noe en dag, altså send meg gjerne en PM. Jeg skal dit med samboeren, men han er ikke så glad i å gjøre de typiske jentetingene, så vi kommer garantert til å splitte oss noen ganger i løpet av oppholdet. Hadde vært hyggelig å treffe deg
Samulita Skrevet 20. mars 2011 #33 Skrevet 20. mars 2011 Hei! Jeg skal være i New York fra 23-29 mars. Så ikke dette før nå, beklager. Det er jo samtidig med deg det hadde vært gøy å finne på noe en dag, altså send meg gjerne en PM. Jeg skal dit med samboeren, men han er ikke så glad i å gjøre de typiske jentetingene, så vi kommer garantert til å splitte oss noen ganger i løpet av oppholdet. Hadde vært hyggelig å treffe deg Gøy! Har sendt PM.
Sarafina Skrevet 20. mars 2011 Forfatter #34 Skrevet 20. mars 2011 Hei Jeg har vært i New York 4 ganger. Og de gangene har jeg bodd i Midtown. Det har vært lettest, da vi har gått istedet for å ta Taxi eller undergrunnen. Like stor avstand til alt Og får med seg ALT som skjer. Er en opplevelse å gå gatelangs for bare for å se, på mennesker, byggninger og oppleve alt livet. (det ER byen som aldri sover!) I leilighets hotell (det er ikke vanlig med frokost på hotellene, i såfall pleier det å koste mye! )Leilighets hotell er ikke mye dyrere, men da kan man ha noe pålegg og drikke i kjøleskap. Slipper også kø for å få i seg mat om morgenen. Jeg har vært der i mars/april og september. Deilig tempratur, og litt mindre køer Håper du får en fantastisk tur Edit: Så jo først nå datoen.... Takk for gode tips! Vi skal bo på 59th street i Manhattan. Det hører også til Midtown, gjør det ikke? Vi reiser allerede nå til onsdag - som jeg gleder meg! Enig med deg, bare det å gå gatelangs er nok en opplevelse i seg selv - suge i seg alle inntrykkene.. Tar gjerne imot flere tips
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå