Gå til innhold

Fiskekaker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er på jakt etter en god oppskrift på fiskekaker. Her i huset er vi ikke særlig glad i fisk, med unntak av laks, så jeg kunne tenke meg å prøve hjemmelagde fiskekaker. Oppskrift? :biggrin:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

400 g. fisk (hyse,lyr eller lignende)

4 dl. skummet melk

1-2 ts salt

2-3 ss potetmel

1/4 ts malt muskatt nøtt

Bruk foodprosessor og kjør en god stund til røren blir fin og luftig. Jeg bruker å steke de på stekepanne i en blanding av margarin og matfett.

Dette blir veldig gode fiskekaker!!!

Skrevet

Hva er egentlig forskjellen på hyse og torsk (med tanke på smak/resultat)? :)

Skrevet

Hva er egentlig forskjellen på hyse og torsk (med tanke på smak/resultat)? :)

Det vet jeg egentlig ikke, men tror torsken er mindre tørr i konsistensen. Det kan jo bare være rykter, siden skrei og lever er en delikatesse i seg selv. Jeg bruker sei eller hyse. Hvis fisken er frosset, er det best. Den må være halvtint når du begynner å lage kakene.

500 gram sei/hyse

1 egg

1/4 løk

1 ss potetmel

pepper og litt salt

melk evt til å spe ut med

Skrevet

400 g. fisk (hyse,lyr eller lignende)

4 dl. skummet melk

1-2 ts salt

2-3 ss potetmel

1/4 ts malt muskatt nøtt

Bruk foodprosessor og kjør en god stund til røren blir fin og luftig. Jeg bruker å steke de på stekepanne i en blanding av margarin og matfett.

Dette blir veldig gode fiskekaker!!!

Hvor er egg, løk, salt og pepper? Og du skal aldri kjøre foodprosessoren LENGE, farsen blir ikke luftig den blir blytung og seig som faen. Dette her er en oppskrift på lim uten smak?!

• Liker 1
Skrevet

Bruker ikke egg, løk og pepper i mine fiskekaker. Holder med salt og muskat :jepp: Og bruker sei av og til, men da blander jeg den med hyse, vist ikke, smaker det seikaker istedet for fiskekaker!! Har aldri opplevd at røren har blitt seig, fiskekakene blir alltid veldig luftige, "posner" opp når de blir stekt, faller litt sammen når de blir kalde, men blir fine og luftige igjen når de blir varmet igjen, enten på stekepannen eller i brunsos.

Skrevet

Hvor er egg, løk, salt og pepper? Og du skal aldri kjøre foodprosessoren LENGE, farsen blir ikke luftig den blir blytung og seig som faen. Dette her er en oppskrift på lim uten smak?!

Oppskrift fra deg mangler så det var fint om du kunne legge den ut.

Skrevet

Jeg har ikke food processor, bare blender :forvirret: det blir vel helt katastrofe eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...