Gå til innhold

Løpe 1 mil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal løpe et løp til høsten på 1 mil, og driver å trener meg opp..

Nå løper jeg på rundt 56 minutter.. Er et mål på 50 minutter mulig å klare?

Hva er ditt mål på 1 mil hvis du har ett, og hva løper du på nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da må du holde en snittfart på 12 km/t da. Det er ganske mye på en hel mil. Men jeg er kvinne da. Du sier ingenting om kjønn her. For en mann er det kanskje "grei skuring"(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi klarte 1 mil på 50 minutter. Hun begynte med løpetrening i fjor vinter, har løpt ganske regelmessig flere ganger i uka siden (noen uker der hun ikke har trent noe særlig da) og trener en del styrke. Veldig flink løper!

Edit:

La meg nevne at hun røyker fast også ;)

Endret av antibac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg vet. Det er relativt høyt tempo i så lang tid, men når jeg løp på 56 minutter holdt jeg et tempo på 11 km/t mesteparten av tiden, bortsett fra i starten (første 15 min) hvor jeg løp litt roligere (10,5 km/t).

Jeg er en jente på 22 år.. Trener ganske mye, 6-7 dager i uke, blanding av kardio og styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her, lurer også på hva som er realistisk, og hva som skal til.

Litt annet utgangspunkt enn deg, bortsett fra de samme 56 minuttene :ler:

Tester et "forbedre tiden" program fra iForm nå, spent på eventuell effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, jeg vet. Det er relativt høyt tempo i så lang tid, men når jeg løp på 56 minutter holdt jeg et tempo på 11 km/t mesteparten av tiden, bortsett fra i starten (første 15 min) hvor jeg løp litt roligere (10,5 km/t).

Jeg er en jente på 22 år.. Trener ganske mye, 6-7 dager i uke, blanding av kardio og styrke.

Med 6 dager i uka så tror jeg nok du kommer nærmere 45 enn 50 minutter til høsten, dersom du går skadefri.

Men pass deg for asfalt og isunderlag. Det er kneskadelig. En venn av meg trente til maraton på asfalt, og angrer bittert.

Løp så mye du kan i skogen, og ta en del skiturer nå i vinter.

Når jeg var 16 løp jeg 9,5 km på 34 minutter. Men det lå mange års trening bak. To lange rolige turer med ganske rolig puls 140(makspulsen min var drøyt 200) pr. uke, en økt med fartslek eller intervall og en 30 minutters konkurranse (orientering), var ei normaluke.

Og pass på å spise godt,slik at du klarer å utvikle musklene.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...