Gå til innhold

Antall treningstimer i året?


Supramundane

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på hvor mange treningstimer i året en "normalt sprek person" har. Har prøvd å google litt og finner mest svar for de som satser seriøst innen ulike grener.

Litt diffust spørsmål, men jeg prøver å finne ut hva som er et realistisk/fornuftig mål å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du med "normalt sprek"? Mener du så sprek som gjennomsnittsnormannen? Eller mener du en ganske god form, men absolutt ingen toppidrettsutdøver.

Hvis du mener det siste, så tenker i alle fall jeg at de jeg kjenner som er "passelig sprek" (og innbilsk som jeg er, så regner jeg meg selv i denne kategorien) trener 3 - 4 ganger i uka. Men det er jo bare min subjektive mening om hva som er "passelig" sikkert mange som vil mene at jeg er langt fra sprek nok. Dessuten er det jo også hva man regner som trening et definisjonsspørsmål.

Endret av kanelsnurr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ja, det er litt vanskelig å svare på sånne flytende spørsmål. Men med "normalt sprek" mener jeg noen som egentlig er over snittet - en god trent person, men ikke på mer enn hobbynivå.

Hvis jeg går ut i fra 4 timer i uken (timer, ikke økter), så blir det ca 210 timer på ett år. Høres det fornuftig ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres fornuftig ut i mine ører... men tenker at om du skal bli godt trent på 4 timer i uka, så er det 4 timer med ganske høy intensitet, og du har et liv med en del "hverdagsmosjon" i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...