Gå til innhold

Tannlege priser

Fremhevede innlegg

Gjest Mauna Lee
Skrevet

Jeg har så tannverk :S auauau! Plutselig eksploderte det i går kveld, i både kjeven og hodet. Heldigvis fikk jeg bestilt tannlegetime i dag, og jeg har time i morra. Men jeg fikk beskjed om at siden det er første gangen jeg er der så må jeg betale kontant og ikke med giro..

Så jeg lurte litt på hvor mye jeg egentlig må punge ut med i morra? (Student og en uke igjen til stipendet kommer.. off :P)

Jeg vet jo at det er store variasjoner i både priser og ting man gjør hos tannlegen, men jeg kan jo kanskje skaffe meg et lite bilde om jeg må ut med noen hundre, nærmere tusen eller flere tusen... Har faktisk ikke vært hos tannlegen siden jeg var 18, så har null peiling.

Så hvor mye betalte du forrige gang hos tannlegen? Og hva betalte du for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sist jeg var: undersøkelse, 2 x røntgen bilder + bittelitt tannsteinfjerning (bare bak fortenner i underkjeve pga. rest regulering...) Betalte over 800 kr. Tror nok du må regne med 1500, men har aldri gjort noe mer en boring. tror det kom på 1600 (men i tom omganger pga først undersøkelse, men dette er noen år siden...)

Lykke til..

Gjest Mauna Lee
Skrevet

Jepp, jeg regna med at det blir noe sånn. Vet ikke om det er hull heller, men mistenker at det er en visdomstann som ikke har nok plass til å komme seg fram eller no. Da er det mulig det blir trekking? og kanskje enda dyrere?

Uff, at tannlege skal være så dyrt.

Skrevet

Sist jeg var hos tannlegen betalte jeg rundt 800. Hadde da 2 hull som måtte borres i tillegg. Fikk 30 % studentrabatt!

Skrevet

Så hvor mye betalte du forrige gang hos tannlegen? Og hva betalte du for?

Undersøkelse inkludert rens, puss og 2 røntgenbilder kostet meg 720,-. Hadde jeg vært student hadde det kostet 470,-.

Vet ikke hvor mye du får gjort hos tannlegen, kommer an på hvor mye tid som er satt av.

Hvis det f.eks. blir oppdaget et hull under den vanlige kontrollen hos min tannlege, må det settes opp egen time for å borre hullet. Men de har kanskje satt av nok tid, hvis du forklarte hva det gjaldt når du bestilte timen.

Lykke til!

Skrevet

Hvis du må operere ut en visdomstann, går dette på folketrygden. Jeg betalte 1000 kr i egenandel. Total var regningen på rundt 3000 kr mener jeg å huske.

Gjest Mauna Lee
Skrevet

Jeg måtte trekke en visdomstann. Det kostet med 1200 kr. Synes ikke det var så ille, hadde egentlig forventet mer.

Men fortsatt trist at det er så dyrt hos tannlegen i norge.

Skrevet

på en ordinær kontroll med rtg bilder og tannsjekk hos tannlegen betaler jeg rundt 600kr.

har hatt rotfylling 1 gang... måtte ut med 3400kr, ganske dyrt med tannlege ja :/

Gjest sprettball
Skrevet

Jeg var hos tannlegen i dag, vanlig sjekk.

Koster 945 kr.

(220 av de er røntgenbildene)

Ellers fjernet han tannsten og polerte litt.

Skrevet

Null hull. Bare puss og bilder. 950,-

Skrevet

vanlig sjekk med bilder,fjerning av litt tannsten kom på ca 750,-

Skrevet

på en ordinær kontroll med rtg bilder og tannsjekk hos tannlegen betaler jeg rundt 600kr.

har hatt rotfylling 1 gang... måtte ut med 3400kr, ganske dyrt med tannlege ja :/

Da slapp du billig unna. Jeg betalte 6000 kr for rotfylling. Men nå var jo tannlegen jeg gikk til på et av Norges dyreste tannlegesentre da. Går ikke der lenger for å si det sånn.

Skrevet

1500 kr sist torsdag.

Da var det hull i en jeksel nede, hull i jeksel oppe pluss byttet fylling i en fremtann. Tannlegen er ikke gnukk på bedøvelsen heller, så jeg var nummen hele dagen!

Skrevet

Jeg synes tannlege prisene er helt ville jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...