Gå til innhold

Valpeperm!


Roxie-Malone

Anbefalte innlegg

Jeg har startet en tråd her en gang som het "Jeg vil ha en liten hund,"

Jeg har siden jeg flyttet ut planlagt å skaffe meg valp, og vet at dette krever MASSE!!

Jeg har funnet ut at det beste er å vente til jeg får ferie, som jeg ikke vet når blir men.

Har hørt at noen får valpeperm? Tenk å ha en så forståelsesfull sjef !

Hvordan gjorde dere det ang jobb da dere fikk valp? Fikk dere en såkalt valpeperm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Belle Gunnes

Hehe valpeperm ja. Nei det er nok ikke mange sjefer, som er villige til det.

Men jeg fikk brukt litt av min jobbtid når hunden min var syk. Fikk være litt mer fleksibel da hun hadde magekatar. Jeg hadde snil sjef.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor snill sjefen din er og hvordan jobb du har. Saken er at hvis du får valp når du er i full jobb vil det nok kreve mye mer av deg enn du tror. Det tar mange måneder før en valp kan være hjemme alene 8 timer om dagen f.eks. Kommer litt an på rase også.

Noen arbeidsplasser har også muligheten for at valpen kan være med på jobben. Det må jo selvsagt bli godkjent av sjefen og de andre ansatte, og det forutsetter at valpen har noe å gjøre mens du er der. En leke eller en plass å sove på samt. jevnlige lufteturer. Andre ordner det sånn at de har familiemedlemmer som har muligheten til å ta seg av valpen på dagtid. Det hadde vi, heldigvis :) Hvis ikke hadde det aldri gått.

Jeg syns du skal tenke MYE over dette før du får deg en valp. Det er veldig tidskrevende, og det blir ofte mye mer enn planlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet turnus og det ble dermed færre dager for valpen å være alene. De dagene jeg jobbet dagtid tok enten min mann hunden med seg på jobb, eller vi fikk en hjemmeværende nabo til å lufte den midt på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært hjemme med valp 1 mnd, da har jeg tatt ut ferie og avspasering. Siste gangen tok jeg to uker ferie og to uker med hjemmekontor (forståelsesfull og snill sjef) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student, og var dermed veldig ofte hjemme. Dersom dette ikke var mulig, var valpen hos svigermor som er hjemme på dagtid. Hunder skal trenes opp til å være alene, ja!

Vet om mennesker som lar valpen være alene 8 timer allerede neste dag fra de fikk den. Grusomt spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig for valpeperm. Rett og slett forde dyr kan gjøre mange mennesker bedre. Både psykisk og fysisk.

Tok en måndes ferie når jeg fikk min.

Endret av mirandaa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpepermisjon er nok noe de fleste bare kan drømme om. Her i huset syntes vi at vi hadde greie og forståelsesfulle sjefer som ga oss lov til å ta ut all ferie og avspasering samlet slik at vi tilsammen fikk tre måneder hjemme med valpen når vi var to som tok ut ferie etter hverandre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha... Damnyouautocorrect... Valpen selvfølgelig... Han hadde ikke en ball i bur;)

Hihihi, den autocorrectskiten er noe av det mest irriterende som finnes :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det enkleste er vel å spare opp ferien din til perioden du skal få valpen, da har du mye tid til å trene opp valpen din, samtidig som du slipper å ha dårlig samvittighet ( lage styr) på jobben? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er liten sjanse for at du får permisjon for å skaffe deg valp, så er enig i at du bør vente til en ferie. Kjempeviktig å få god tid med valpen i begynnelsen!

Fikk valp i høstferien i fjor selv, og vi var så heldige at både mamma og pappa hadde anledning til å ta med hunden på jobb. Du kan jo høre med sjefen din om det er aktuelt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Spinell

Hvis du ikke har mulighet til å ta ut ferie i forbindelse med anskaffelse av valp, kan du søke om ubetalt permisjon. Du har selvsagt ingen lovfestet rett til slikt, men hvis arbeidsgiver har mulighet til å unnvære deg en periode så kan det være en mulighet.

Påstanden om at valpeperm er for de som driver eget firma er noe av det tåpeligste jeg har lest. Jeg vet ingen som jobber så mye og så kontinuerlig som de som driver egen virksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...