Gå til innhold

Tekopphunder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stumblet nettoppover et bilde av en såkalt nusselig hund og la merke til linken under, fulgte denne og havnet her: http://luxpup.webs.com/

At levende dyr skal reduseres til klisjeer syns jeg er direkte skammelig, men at noen har lov til å lage "tea cup puppies" er det mer på samfunnet sin kappe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Synes så små hunder er nesten litt skremmende. Om man vil ha så små kjæledyr, så får man heller kjøpe seg et marsvin istedet.

Endret av Delphina
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Jaiks!! Å avle slikt er rett og slett småsykt.

Legger til - hannrottene mine er jo større enn disse hundene her jo :gjeiper:

Endret av Belle Gunnes
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all verden, ingen av de hundene så ekte ut, trodde helt ærlig at noen av dem var bamser er øyeblikk der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var jo utrolig nydelige da! Se her! Så glad! :happy:

Er enig i at det er dumt å avle frem dyr for å få et visst utseende på dem, men når det gjelder hunder er det ikke akkurat noen nyhet. Ta f.eks schäfere, de blir avlet til å være "lave i bekkenet" vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men mange av dem sliter med forkalkninger og plager i bakbena pga hvordan de er avlet frem. Et annet eksempel er de hundene med digre hudfolder - også avlet slik av mennesker - disse hundene sliter voldsomt med svære sår i mellom huden. ..Eller chihuahuer som øynene spretter ut på, for de er avlet til å ha utstående øyne.

Lista er lang, og alt bunner i menneskets ondskapsfulle og egoistiske natur.

Når det gjelder de nydelige små det er snakk om i denne tråden ser jeg ikke noe galt med å avle dem bittesmå, så lenge hundene ikke har fysiske plager av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker heller ikke utviklingen av små hunderaser og måten små hunderaser blir sett på av samfunnet. Jeg har en relativt liten hund, ca. 5 kg, hun er nett og ganske lita, noe som hun er pga. at foreldrene ikke var så store. Hun er på ingen måte avlet frem til å bli mindre enn hun skal være. Når folk møter henne virker de imponert over at en så liten hund som henne kan ha såpass vennlig, rolig personlighet og det syns jeg er skremmende. At folk er blitt så vant med at småhunder er aggressive, dominante jævler er grusomt dumt. Jeg tror mange mennesker uten noe form for kunnskap om hund og holdehold får seg småe hunder fordi de tror at de er lettere å takle. Det er jo helt feil. Vi ser jo bare kjendisene som bærer rundt på hundene sine i vesker og ungjentene som også vil ha sånne hunder.

Jeg har behandlet min lille hund som en hvilken som helst annen hund. Jeg har tatt henne med ut i skog og mark, lar henne springe løs, hun sosialiseres med store hunder og hun spiser kjøtt og kokt fisk innimellom. Hun er som en vanlig stor hund i en liten hund, rett og slett.

En hund skal ha sin originale størrelse og skal IKKE avles frem som en mindre hund enn hva det er. En hund er en hund, ikke et marsvin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lista er lang, og alt bunner i menneskets ondskapsfulle og egoistiske natur.

Når det gjelder de nydelige små det er snakk om i denne tråden ser jeg ikke noe galt med å avle dem bittesmå, så lenge hundene ikke har fysiske plager av det.

Two wrongs doesn't make a right.

Og disse hundene lider under fysikken. For å få dem så små må de avle på de svakeste individene, og de har ofte mange sykdommer. En del oppdrettere bruker også underærnæring for å hemme veksten deres. Mange er også beinskjøre, og knekker beina for ingenting, i tillegg til at de har mange andre lidelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med beinskjørhet har jeg ikke hørt før, men jeg vet at dverg og toypuddel ofte har tannproblemer, siden det rett og slett er dårlig plass. Når man da i tillegg kanskje har eiere som ikke har peling på hund men har valgt en liten rase fordi den er nusselig, slik at den får feil for etc, så er det duket for problemer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

det med beinskjørhet har jeg ikke hørt før, men jeg vet at dverg og toypuddel ofte har tannproblemer, siden det rett og slett er dårlig plass. Når man da i tillegg kanskje har eiere som ikke har peling på hund men har valgt en liten rase fordi den er nusselig, slik at den får feil for etc, så er det duket for problemer...

Designerhunder og teacuphunder er IKKE bra. Her avles alt naturlig bort for å få en hund som folk sier "nhååååå" til og ser på som en levende dukke. Stakkars alle hunder, som er avlet med dårlig forutsetning for å ha et bra liv :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...