Gå til innhold

Magen eser sånn ut!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen som vet hvor mye en mage eser ut i løpet av en dag? Min mage er nokså flat om morgene, men om kvelden ser jeg gravid ut, den stikker skikkelig ut. Har vært slank til vanlig, men magen begynte å oppføre seg slik for noen mnd siden. La jo litt på med i jula, men troddej eg skulle tatt det av meg til nå. Har begynt å måle meg om morgen og kveld, og i gjennomsnitt eser den ut ca 5 cm på en dag.

Har vurderte å ta en matintoleransetest, fordi jeg føler jeg har så mye luft i magen, rumler mye osv.

Vet det er noemalt å ese ut i løpet av dagen pga man spiser osv, men er det normalt å ese ut så mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, jeg sluttet å ese ut helt da jeg spiste mindre hvitt brød, som feks boller, loff, og slikt. Og i allefall da jeg sluttet med melkeprodukter, for jeg viste meg å være laktoseintolerant i tillegg.

• Liker 1
Skrevet

tror ikke det er hvit brød..spiser mest grovt..men kanskje det kan være generelt mel= cølaki?

Men este spesielt mye ut forrige søndag, da hadde jeg spist oksekjøtt...og på lørdag..da jeg hadde spist lam..Men vet ikke jeg, tror jeg bør teste meg..vil ikke gå med stramme klær lengre fordi er redd folk kommer til å tro jeg er gravid, det kan jo se slik ut når folk er vandt med å ikke se mage på meg i det hele tatt.=S

Tok en slik matintoleranse sjekk liste, for å se hvilken poengsum jeg kom fram til da jeg hadde svart på en del spm.

Om man fikk over 40 poeng burde man vurdere en test..jeg fikk opp i mot 90 poeng!

Går jo å tenker på om dette kan være psykisk også, så jeg ba samboeren min fylle ut en slik for meg også, der han krysset ut symptomer han hadde lagt merke til hos meg. Men han også fikk en score som var langt over 40.

Men er bare så dyrt å ta en slik test...koste jo over 2000 kr.=S

Skrevet

Før jeg visste hva magen min tålte kunne jeg ese godt ut iløpet av dagen, mulig du har noe allergi ja..

Skrevet

Slik at jeg knapt kunne gå med jeansene mine som gjerne var litt løse om morgenen. Så este nok endel ut iløpet av dagen, men eksakt cm vet jeg desverre ikke..

Det skal sies at jeg SJELDENT eser ut lenger, og det er så herlig! Er godt man blir bedre og bedre kjent med kroppen sin og hva den tåler/ikke tåler etterhvert.

Skrevet

ja, det kan jeg tenkte meg!

Jeg må virkelig gjøre noe med dette, føler det blir verre og verre.

Har prøvd å trent i det siste og spist mye sunnere...det virker som jeg har blitt mindre rundt lårene..men magen er fortsatt like stor på kveldene.

Skal på koloskopi i mars å sjekke tarmen..fjernet en polypp der i september..så da fikk de ikke sjekket hele tykktarmen..er det de skal gjøre nå. Vet ikke om jeg skal vente å teste meg for allergi til etter jeg har vært der eller før. Det er jo over 1 mnd til=S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...