Gå til innhold

Frontlyspærer


Cata

Hvilken frontlyspære ryker først?   

2 stemmer

  1. 1. Hvilken frontlyspære ryker først (oftest) på din bil.

    • Høyre (foran passasjersetet)
      1
    • Venstre (foran førersetet)
      1


Anbefalte innlegg

I dag måtte jeg bytte frontlyspære på bilen min. Atter en gang var det den på venstre side som ble svart, selv om jeg valgte å bytte begge når jeg først var i gang. Har lagt merke til at den venstre ryker oftere enn den høyre (Venstre: 3, høyre: 1) på min bil. Mitt inntrykk er at når jeg møter "enøyde" biler langs veien så er oftest venstre side svart.På vei til verkstedet i dag talte jeg 4 biler med svart venstrelykt, men bare 2 med dårlig lys i høyrelykta.

Hvordan er det på din bil? Og hvis det faktisk er slik at den venstre pæra lettere ryker enn den høyre så er det flott om en eller annen mer bilkyndig enn jeg kommer med en forklaring på fenomenet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nedfall

..husker ikke helt hvilken side det er på nå, men mener bestemt det ryker oftest på den siden der det er helt forjævlig å komme til. Pæra der det er lett å komme til, ser ut til å vare nesten evig, uansett om det er kvalitetsmerker som osram, eller jalla-biltema som er plugget i! :sinna:

...og, ja. Jeg bytter dem selv, om det skulle være uklart.

Endret av Nedfall
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..husker ikke helt hvilken side det er på nå, men mener bestemt det ryker oftest på den siden der det er helt forjævlig å komme til.

Jeg fikk nesten tårer i øynene da jeg skulle bytte på en A6 av første generasjon. Byttet var gjort i en håndvending, i stummende mørke og i så sterk kulde at hansker var påkrevd. V6, quattro, AC og ellers hele smørbrødlisten av det som var kult på 90-tallet under panseret, men likevel var pærebytte latterlig enkelt. En venninne hadde Escort og Astra, jeg skulle hjelpe henne med å bytte på en av dem, det tok en halv evighet og mye smerte før den nye pæren var på plass. R4 og ellers neanderthalnivå på konstruksjonen, men likevel så lite brukervennlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, litt eldre tyskere er ganske greie ja. Jeg har det på samme måten på min egen 123-serie Mercedes. Det værste jeg har vært borti derimot er en Megane. Skulle bytte på passasjersiden og der var det selvsagt umulig å komme til, en stålramme som gikk rett over. Jeg kikket i hjulbuen, og der var det faktisk meningen å bytte pæren gjennom en knøttliten luke i hjulbuen. Det tok sin tid, men det gikk...

imgRenault%20Mégane4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...