AnonymBruker Skrevet 7. februar 2011 #1 Skrevet 7. februar 2011 I noen måneder nå har jeg vært kronisk svimmel, litt fra og til. Det gynger i hodet stadig vekk, litt som om man skulle vært på båt o.l. Spesielt når jeg beveger hodet litt brått, uansett hvilken vei. I dag er det spesielt ille, selv når jeg sitter her i stolen og surfer så gynger verden. Jeg er småkvalm og uggen. Jeg merker jo at det begynner å bli slitsomt, jeg ser ut som en full alke innimellom, og føler meg som en og. Men hva kan dette være da? Jeg regnet med at det kom til å forsvinne av seg selv, men det har vært et par måneder eller så. I grunn blir det ikke bedre heller.
rockering Skrevet 7. februar 2011 #2 Skrevet 7. februar 2011 Svimmelhet kan skyldes veldig mye rart. Svimmelhet er som regel et symptom, og kommer som oftest av at balanseorganet som ligger inne i øret ikke fungerer riktig. Dette kan komme av nakkeproblemer, hvis du er veldig spent i nakken. Men da medfølger gjerne også hodepine. Det kan også være at du er blodfattig, eller at du har jernmangel. Har selv hatt dette og da føles det som om du er kronisk svimmel! Jeg var trøtt og sliten i en ganske lang periode, før jeg fikk bekreftet at jeg manglet jern. Svimmelheten kan også skyldes et virus på balanseorganet, og egentlig veldig mye annet. Sliter du mye med det så ville jeg tatt en tur til legen, så ordner nok han opp i det Er ikke alltid det forsvinner av seg selv. Noe er ikke som det skal i kroppen, og dette er kroppens måte å si ifra på
PepsiMax Skrevet 7. februar 2011 #3 Skrevet 7. februar 2011 Hvis det er spesielt ille da du reiser deg brått og sånn kan det være blodtrykket..
karella Skrevet 7. februar 2011 #4 Skrevet 7. februar 2011 Det kan hende du har virus på balansenerven. Jeg har hatt det to ganger. Den ene gangen varte det 5-6 uker, den andre gangen gikk det mye fortere over. Gikk til lege, men fikk egentlig bare beskjed om at det skal gå bort av seg selv. Jeg klarte å gå på jobb, men hendte at det plutselig begynte å gå mer mot venstre eller høyre når jeg gikk! Mamma har hatt det samme når hun var ung, men aner ikke om det er genetisk. Det finnes kvalmestillende medisiner som kan dempe svimmelheten/kvalmen, sikkert lurt å snakke med noen på apoteket. Det kan også hende at du har veldig lavt blodsukker. Siden du har hatt dette såpass lenge så burde du sjekke deg hos en lege. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå