Gå til innhold

Mindre pene navn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Med TRE fornavn så er det vel ikke så rart at ingen heter det samme som dere...? Når blir alle disse navnene brukt?

Vi har en greie i vår familie med et litt originalt oppkallelsesmønster ;) For øvrig bruker jeg enten ett, to eller alle tre navnene når jeg snakker til dem, roper på dem. De har helt vanlige navn, altså, og helt vanlige stavemåter.

Den ene datteren vår heter Cathrine som et av sine navn, den andre har Marthe som et av sine, sønnene våre heter Daniel og Thomas som et av sine. Selv heter jeg blandt annet Karoline. Helt vanlige og upretensiøse navn altså :) Barna har både mellomnavn og etternavn også, så de har fem navn hver, jeg har ikke mellomnavn så jeg har "bare" fire ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ruccola

Så en gang jentenavnet "Blancheflor" på ei navneliste. Fascinerende navn!

Så vidt jeg vet er dette også et etternavn. Kanskje noen syns de hadde så fælt fornavn at du refererer til seg selv med etternavnet? :vetikke:

Uansett ikke min favoritt nei... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om ei jente som heter Dezirè. Jeg synes Desirée er grusomt i utgangspunktet, men legg til z, manglende e og feil aksent, og det blir enda verre.

Betydning (hvit blomst) er jo pen, men det er vel også alt ;) Er det virkelig brukt i nyere tid?

Nei, det er vel ikke brukt i nyere tid, får man håpe. :fnise:

Denne lista var over sjeldne navn brukt for hundre år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jammen dukket mitt navn opp også, etter nesten 700 innlegg :fnise: . Sier ikke hvilket innlegg det stod i. Det er ikke mange av oss som har det.

Endret av Belladonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet er dette også et etternavn. Kanskje noen syns de hadde så fælt fornavn at du refererer til seg selv med etternavnet? :vetikke:

Uansett ikke min favoritt nei... :sjenert:

Blanchefloor er vel fornavnet på en kvinne i et gammelt heltedikt? Jeg er ganske sikker på at jeg leste dette diktet på skolen da jeg bodde i utlandet som barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent av meg hadde en datter som hun omtalte som Lisett. Jeg tenkte ikke annet enn at skrivemåten var Lisette. Men så kom jeg til å se en invitasjon fra X og Lisset. I ettertid tenkte jeg at var merkelig at det var tillatt å ha en slik skrivemåte. Denne jenta var jo en gang blitt døpt.

Huff, blir jo ein heilt anna uttale då?

Veslemøy

- navnet kan sikkert være søtt på ei lita jente, men det vil kanskje ikke passe når hun blir voksen. Tenk å være 1,85 høy, veie 120 kg og hete Veslemøy.

Tykkjer Veslemøy er eit nydeleg namn, men ville ikkje brukt det på eit framtidig barn nettopp pga det du skriv...

Jeg så en som stavet navnet sitt Vhegard i går. Synes ikke navnet er stygt, men stavemåten må jeg innrømme var litt pussig.

:overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, der ble mitt navn nevnt endelig :fnise: Jaja, kjedelig er jeg heldigvis ikke blitt likevel.

Hehe! Personlig er disse navnene for meg gørrkjedelig.. Har ingenting å si om hvordan du er som person. :) Men kan ikke si at jeg har et så spennende navn selv!

Mitt også :P Hadde faktisk ikke trodd det ville komme da jeg ikke synes det kan kvalifiseres som stygt. Det er bare helt greit.

cph: Nå er det faktisk snakk om STYGGE navn her da, ikke kjedelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har noen sett mitt navn her? Marita? Eller er det ikke definert som "sjaskenavn" ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Mitt første fornavn har faktisk ikke blitt nevnt her i det hele tatt, og det til tross for at det var på topp ti listen da jeg ble født, og vi var fire jenter med det samme fornavnet i min klasse.

Hvis du er født samme tiår som meg tipper jeg at vi heter det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har noen sett mitt navn her? Marita? Eller er det ikke definert som "sjaskenavn" ennå?

Jada, det er nevt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avisen igår presenterte en unge (nyfødt eller bursdagsbarn eller noe) som het Tor Rino...

Likkledet i Torino?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme med Lillan og Lillemor (jada Lillemor er et navn, helt horribelt:D )

Eller Lilleba :daane: Hjelper ikke akkurat at "erkefienden" min heter det :rasende:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tsunade

Og selvsagt navn som Queesheema, Lashonda og Chenainai (som alle har vært gjester på Ricki Lake-show, herregud så mange morsomme lydkombinasjoner (navn) de har borti der).

Minner meg om en gjengangsfigur i gamle Mad TV-sketsjer som alltid presenterte seg selv slik:

"Bunifa Latifa Halifa Sharifa JACKSON!"

Tror jeg skal hete det, jeg. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme med Lillan og Lillemor (jada Lillemor er et navn, helt horribelt:D )

Hvis du og jeg noen gang skulle treffe hverandre, ville nok ditt ansiktsuttrykk være et studium verdt, når jeg presenterer meg som Lillemor X :skratte: .

Er anonym for anledningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aldri i dette liv ville jeg ha valgt noen av disse navnene på mine framtidige barn..

Gutt:

Vigleif

Ditlef

Botholf

Torjus

Friggbjørn

Gudleif

Herleif

Jente:

Fredrikke

Nikoline

Harriet

Athea Madeleine

Iris

Olga

Indiane

Ylva

Iris er nydelig. Betyr regnbue :)

Jeg er ikke så glad i de mest populære navnene, slike som Emma, Elias, Jonas, Simon, Lucas, etc. De er ikke stygge, bare kjedelige.

Endret av Quasis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt også :P Hadde faktisk ikke trodd det ville komme da jeg ikke synes det kan kvalifiseres som stygt. Det er bare helt greit.

cph: Nå er det faktisk snakk om STYGGE navn her da, ikke kjedelige.

Nope, mindre pene navn faktisk! De navnene som jeg skrev er for meg mindre pene navn og KJEDELIGE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...