HedvigR Skrevet 17. februar 2011 #661 Del Skrevet 17. februar 2011 Oi, der ble mitt navn nevnt endelig Jaja, kjedelig er jeg heldigvis ikke blitt likevel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 17. februar 2011 #662 Del Skrevet 17. februar 2011 Øynene mine BLØR av alle aksentene som er feil vei. Romèo? Linnèa? For ikkje å snakke om Isabellè! Kva i all verda er vitsen med den aksenten der? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #663 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg liker ikke Gina. Det er for amerikansk (?) og det er et navn unger absolutt kan vitse grovt om: "hva, Gina?". Min tippoldemor, født tidlig på 1800-tallet het Gina. Vet ikke om de var veldig amerikanskinspirerte på den tiden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 17. februar 2011 #664 Del Skrevet 17. februar 2011 For ikkje å snakke om Isabellè! Kva i all verda er vitsen med den aksenten der? :klø: Herregud... skal man le eller gråte? Er det virkelig noen som er så lite gjennomtenkte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 17. februar 2011 #665 Del Skrevet 17. februar 2011 Så på "Svendsen om Hansen og Jensen" og fikk bekreftet det med sunnmøringer og navn, nemlig Kåre Roger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blondina91 Skrevet 17. februar 2011 #666 Del Skrevet 17. februar 2011 Oi, der ble mitt navn nevnt endelig Jaja, kjedelig er jeg heldigvis ikke blitt likevel. Hehe! Personlig er disse navnene for meg gørrkjedelig.. Har ingenting å si om hvordan du er som person. Men kan ikke si at jeg har et så spennende navn selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 17. februar 2011 #667 Del Skrevet 17. februar 2011 En bekjent av meg hadde en datter som hun omtalte som Lisett. Jeg tenkte ikke annet enn at skrivemåten var Lisette. Men så kom jeg til å se en invitasjon fra X og Lisset. I ettertid tenkte jeg at var merkelig at det var tillatt å ha en slik skrivemåte. Denne jenta var jo en gang blitt døpt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 18. februar 2011 #668 Del Skrevet 18. februar 2011 Veslemøy - navnet kan sikkert være søtt på ei lita jente, men det vil kanskje ikke passe når hun blir voksen. Tenk å være 1,85 høy, veie 120 kg og hete Veslemøy. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Instamatic Skrevet 18. februar 2011 #669 Del Skrevet 18. februar 2011 enta90 skrev 17 februar 2011 - 20:44: Oi, der ble mitt navn nevnt endelig Jaja, kjedelig er jeg heldigvis ikke blitt likevel. Haha der dukket mitt navn endelig opp også:D Liker ikke fornavnet mitt, så jeg bruker kun mellomnavnet, ble oppklalt etter bikkja til pappa så kunne godt unnvært det navnet:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Instamatic Skrevet 18. februar 2011 #670 Del Skrevet 18. februar 2011 Veslemøy - navnet kan sikkert være søtt på ei lita jente, men det vil kanskje ikke passe når hun blir voksen. Tenk å være 1,85 høy, veie 120 kg og hete Veslemøy. Samme med Lillan og Lillemor (jada Lillemor er et navn, helt horribelt:D ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #671 Del Skrevet 18. februar 2011 Eahh Alide.. Joda, for en norskfødt unge er ikke det så helt iller. Eller, vent.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iselin91 Skrevet 18. februar 2011 #672 Del Skrevet 18. februar 2011 Grusomme navn: - Trude - Elisabeth - Solveig - Olaug - Veslemøy - Rigmor - Brit - Målfrid - Olav - Alfred - Håkon - Steinar - Einar - Håvard - Kornelius - Gunnar - Oskar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #673 Del Skrevet 18. februar 2011 Jaja, mitt navn er enda ikke nevnt! Jeg er veldig i tvil om Molly. Får ikke bestemt meg om det er greit eller mindre greit. Utenom det så er de fæleste navnene: -alt som slutter på laug,frid og bjørg -Hild -Rita -Synnøve -Gerd -Gunnvor -Laila -Linda -Charlotte er noe av det aller værste... Jeg synes dog Fride er pent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~white lady~ Skrevet 18. februar 2011 #674 Del Skrevet 18. februar 2011 Så en gang jentenavnet "Blancheflor" på ei navneliste. Fascinerende navn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 18. februar 2011 #675 Del Skrevet 18. februar 2011 Jeg har hørt om ei jente som heter Dezirè. Jeg synes Desirée er grusomt i utgangspunktet, men legg til z, manglende e og feil aksent, og det blir enda verre. Så en gang jentenavnet "Blancheflor" på ei navneliste. Fascinerende navn! Betydning (hvit blomst) er jo pen, men det er vel også alt Er det virkelig brukt i nyere tid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 18. februar 2011 #676 Del Skrevet 18. februar 2011 For ikkje å snakke om Isabellè! Kva i all verda er vitsen med den aksenten der? :klø: *river ut store hårdotter i ren desperasjon* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #677 Del Skrevet 18. februar 2011 Aslak asosierer jeg med en hest Navn jeg ikke liker: Trygve Jonas gunnar Line Turid Anna Asle Aslak Ove Bjørg Jeg liker heller ikke mangle nymoderne navn, men jeg tror vi opplever en naturlig utvikling, AKKURAT som vi før har opplevd - Jeg tror folk her trenger å akseptere av denne utviklingen vil forekomme, folk går ikke rundt å heter Hildibjartr og Aðgils ol lengre som dere sikkert vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chanè Skrevet 18. februar 2011 #678 Del Skrevet 18. februar 2011 Herregud som jeg har flira meg gjennom denne tråden !! Chnut, lissom !!! Jeg elsker navn og er veldig opptatt av det. Både jeg og mine fire barn har tre fornavn, og ingen andre i verden heter det samme som oss. Vi har helt vanlige navn, uten rare stavemåter, men kombinasjonene er uvanlige. De guttenavnene jeg liker minst er navn som Frende, Sjur, Arild, Ernst, Sigleik, Arthur og Bjug, og pretensiøse navn som Timian, Matheo, Carosander (???) og den typen lydsammensetninger. Hos jenter syns jeg Gøril er grusomt, Gørild er enda verre. Eller Gørhild, he he. Og selvsagt navn som Queesheema, Lashonda og Chenainai (som alle har vært gjester på Ricki Lake-show, herregud så mange morsomme lydkombinasjoner (navn) de har borti der). Mitt første fornavn har faktisk ikke blitt nevnt her i det hele tatt, og det til tross for at det var på topp ti listen da jeg ble født, og vi var fire jenter med det samme fornavnet i min klasse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 18. februar 2011 #679 Del Skrevet 18. februar 2011 Både jeg og mine fire barn har tre fornavn, og ingen andre i verden heter det samme som oss. Med TRE fornavn så er det vel ikke så rart at ingen heter det samme som dere...? Når blir alle disse navnene brukt? Jeg plukker opp mange gode navnetips i denne tråden, egentlig - mer her enn i den om pene navn Men jeg synes det er så rart at noen kan synes vanlige navn som Anne, Anna, Erik osv. er verdens styggeste. Greit nok å ikke ville bruke dem på sine egne barn, men å nevne dem her er merkelig synes jeg. Godt vi er forskjellige. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 18. februar 2011 #680 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) Jeg så en som stavet navnet sitt Vhegard i går. Synes ikke navnet er stygt, men stavemåten må jeg innrømme var litt pussig. Endret 18. februar 2011 av jenta90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå