Gå til innhold

Mindre pene navn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke av de navnene kan man ikke leve med i mange år? :lete:

Rolf Bernt feks? Hver for seg går fint, men ikke ilag..

Men de navnene der var bare noen eksempler :)

Andre navn er Ingolf, Oleander og Theobald..

Man kan selvfølgelig leve med alle navnene i mange år, men hvor morsomt er det å ha et navn som alle reagerer på hver gang du presentere deg? Heldigvis har ikke jeg en slit navn.. men kjenner personer som sliter med det problemet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes navnet Livia er veldig merkelig. :klo:

"Er det noe liv i 'a Livia i dag?"... :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent alle navn i Norge er jo blitt nevnt i denne tråden. Så til og med noen som syns det var ille å hete Mari, Anne osv osv.

Man kan jo ikke gjøre alle fornøyd heller, men sånne helt vanlige norske navn kan man jo ikke si er så veldig slaskete !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg regner med at de aller fleste foreldre tenker nøye igjennom hva de vil kalle barnet sitt. Selv om barnet ender opp med å hete Oliver Leander, og mange kanskje ikke liker det navnet, betyr ikke det at foreldrene har slurvet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent alle navn i Norge er jo blitt nevnt i denne tråden. Så til og med noen som syns det var ille å hete Mari, Anne osv osv.

Man kan jo ikke gjøre alle fornøyd heller, men sånne helt vanlige norske navn kan man jo ikke si er så veldig slaskete !

Ikke mitt :) Det er ikke uvanlig elns.. og er vel omtrent kun 3-4000 personer i Norge som hete det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er greit! Thea er ihvertfall fint da!

Men navn som Ronny, Steffen, Chanel osv er stygt! HUFF

Jeg heter Oda, synes ikke sååå mye om det selv.. :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chanielle Olsen, liksom? Liker det ikke. Får hundeassosiasjoner, uten at jeg skjønner hvorfor. Men det spiller vel ingen rolle hva jeg synes! :)

Æsj, det hørtes skikkelig billig ut! hahaha

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har ikke jeg giddi å lest ALLE sidene, men veit om ei som har kalt dattra si "India Savannah" :overrasket:

også er jeg ikke super fan av Bror heller

-"møt min bror Bror".. joda, hver sin smak :klo:

Hvis jeg får to jenter, så skal de hete India og Savannah.. Liker litt spesielle navn :) Og Emery! Ah, det er så fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok Tristian og Isolde heller er fra Kong Arthur i så fall, men ikke sikker. Mener å ha hørt navnene i nestensammenligning med "Romeo og Julie", altså en eller annen tragisk kjærlighetshistorie, men skal ikke si det for sikkert. *google*

Kong Arthur??? "Tristan og Isolde" er en godt kjent Wagner opera!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange oppkonstruerte og jålete navn som i og for seg er fine for seg - men som blir fullstendig grusomme sammen med trauste norske etternavn.

Utenlandskinspirerte fornavn sammen med etternavn fra obskure husmannsplasser blir sjelden en vakker kombinasjon. Jeg tenker da type Eugenie Hesteskobakken eller Theobald Furuheim. Jeg har selv den typen etternavn - og mine barn har klassiske norske navn. Hadde jeg hett f.eks. Blix eller Wiig ville jeg hatt et større spekter å velge mellom.

Noen fornavn syns jeg for øvrig er stygge helt på egenhånd også. Jeg har aldri vært glad i kvinnenavn som slutter på frid, eller noe navn som begynner på Gud-. Navn som til forveksling minner om parfyme eller vaskemidler er heller ingen slager. Chantelle, Chanelle og Jasmin tror jeg skal jobbe hardt for ikke å bli forbundet med gledespiker og negledesignere når de vokser opp...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo

Bo

Ulf

Alf

Arne

Per

Sveinung

Arnfinn

Torstein

Gunnar

Leif

Arnstein

Egil

Kåre

Njål

Sverre

Asbjørn

Kaspar

Frits

Reidun

Hildur

Inga

Helga

Olga

Bjørg

Aud

Olaug

Asbjørg

Angelita

Kaspara

Rigmor

Kjellfrid

Kjellaug

Randi

Ruth

Solfrid

Åsa

Åste

Peggy

Edna

Olava

Gunvor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Barnas supershow er det ei jente som heter Smilla. For meg havner det i samme kategori som Milla, som jeg synes er et dollete navn.

Navn som Chantelle, Desiré, Antoinette og lignende synes jeg er grusomt hvis man bor i Norge. Tenk å hete Antoinette Hansen, det klinger ikke særlig bra i mine ører...

Endret av Knøttet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Barnas supershow er det ei jente som heter Smilla. For meg havner det i samme kategori som Milla, som jeg synes er et dollete navn.

Navn som Chantelle, Desiré, Antoinette og lignende synes jeg er grusomt hvis man bor i Norge. Tenk å hete Antoinette Hansen, det klinger ikke særlig bra i mine ører...

Litt morsomt at du skulle skrive det, for jeg satt for en liten stund siden og slektsforsket litt i gamle kirkebøker. Der la jeg merke til at Antoinette eller Antonette og Tonette var et navn som gikk igjen på bygden i gamle dager. Antonette Hansdatter finner jeg flere av. Og dette var tjenestefolk, gårdbrukerkoner og lignende. Så man trenger ikke være snobbete eller tro man er Marie Antoinette for å velge et slikt navn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nettopp i avisen en som hete Fredrik Carolin

Carolin er ikke etternavnet

:overrasket:

Carolin var då eit jentenamn sist eg sjekka? Ein form/alternativ skrivemåte av Caroline...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Litt morsomt at du skulle skrive det, for jeg satt for en liten stund siden og slektsforsket litt i gamle kirkebøker. Der la jeg merke til at Antoinette eller Antonette og Tonette var et navn som gikk igjen på bygden i gamle dager. Antonette Hansdatter finner jeg flere av. Og dette var tjenestefolk, gårdbrukerkoner og lignende. Så man trenger ikke være snobbete eller tro man er Marie Antoinette for å velge et slikt navn :)

Jøss, det hadde jeg ikke trodd! Men uansett så er jo Antoinette og Antonette franske navn, så det blir litt slik som i dag: man henter inspirasjon fra andre land, og selv om man er fra arbeiderklassen vil man jo gjerne skille seg ut litt og velge et "fjongt" navn. Tonette er faktisk norskt, det hadde jeg aldri trodd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kong Arthur??? "Tristan og Isolde" er en godt kjent Wagner opera!

.. som igjen er basert på legenden om Tristan og Isolde fra tidlig middelaldersk høvisk litteratur. Den har tilknytning til legenden om Arthur fra samme periode.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...