Gå til innhold

Mindre pene navn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva synes dere forresten om Chanielle? (sjaniell), og ett typisk norsk etternavn?

Chanielle Olsen, liksom? Liker det ikke. Får hundeassosiasjoner, uten at jeg skjønner hvorfor. Men det spiller vel ingen rolle hva jeg synes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Guttenavn

Ken Arvid,

Ben Arild,

Per Roger,

Jim Tore,

Kjenn-Gunnar,

Knut-Arne,

Knut-Richard,

Kristoffer Magnus,

Mats-Harald,

Mats-Simon,

Michael Leo,

Per-Einar,

Roy,

Rainer,

Trym,

Odin,

Odd,

Frank,

Ivar,

Asbjørn,

Steinar,

Klaus,

Jens,

Raymond,

Harry,

Arnt,

Bror,

Jarleif,

Leif,

Magne,

Jentenavn:

Runa,

Isabell,

Miriam¨,

Juni,

Augusta,

Vår (!)

Gerd,

Tale,

Anja.

Bibbi (hun heter faktisk Bibbi Cesilie)

Rosanna/Rosanne,

Erle,

Linea-Madelen,

Marianne-Iselin,

Marina,

Marita,

Jadda, kan sikkert fortsett i evighet :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest susannbr

Guttenavn

Ken Arvid,

Ben Arild,

Per Roger,

Jim Tore,

Kjenn-Gunnar,

Knut-Arne,

Knut-Richard,

Kristoffer Magnus,

Mats-Harald,

Mats-Simon,

Michael Leo,

Per-Einar,

Roy,

Rainer,

Trym,

Odin,

Odd,

Frank,

Ivar,

Asbjørn,

Steinar,

Klaus,

Jens,

Raymond,

Harry,

Arnt,

Bror,

Jarleif,

Leif,

Magne,

Jentenavn:

Runa,

Isabell,

Miriam¨,

Juni,

Augusta,

Vår (!)

Gerd,

Tale,

Anja.

Bibbi (hun heter faktisk Bibbi Cesilie)

Rosanna/Rosanne,

Erle,

Linea-Madelen,

Marianne-Iselin,

Marina,

Marita,

Jadda, kan sikkert fortsett i evighet :gjeiper:

Kjenner ei som heter Bibbi jeg også... Trodde det bare var kallenavnet hennes liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei som heter Bibbi jeg også... Trodde det bare var kallenavnet hennes liksom..

So did I :gjeiper: Men det viste seg at ikke ikke var noe kallenavn..

(I følge gulesider så er det 76 stk i Norge med det navnet)

Endret av NoFame
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en kamerat som heter Ken-Rune. Syntes det er så utrolig stygt.

Jeg også! Han var en bølle på ungdomsskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si at jeg er fra ålesund og jeg kjenner ingen som har et sånn "Johnny Ole"-navn.

Nå tok jeg et raskt søk på 1881.no, og søkte på Moltustranda og personsøk. Det kom opp noen småpussige navnekombinasjoner med en gang. Ålesund by er kanskje ikke den mest berykta i merkelige navn, men heller øyene og distrikta rundt. Møre er mye mer enn bare Ålesund ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det jeg lurer på...

Hva betyr egentlig "jaskete"? :klo: Det er et ord jeg med hånden på hjertet kan si at jeg aldri har hørt om før...

Endret av Pixie Plaid
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner og en Bibbi. Hun er riktignok døpt Berit. Bibbi var kallenavnet hennes i oppveksten, og i voksen alder skiftet hun navnet til Bibbi offisielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det jeg lurer på...

Hva betyr egentlig "jaskete"? :klo: Det er et ord jeg med hånden på hjertet kan si at jeg aldri har hørt om før...

Det betyr: Slurvete

..Men det er jo ingen som hete det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentenavn:

Nanna

Fanny

Birthe

Marit

Guttenavn:

Sigmund - generelt navn som slutter på mund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fascinerende dette med navn, at det samme navnet kan høres ut som verdens vakreste for en person, og heslig i en annen persons ører. Det er jo egentlig bra, så blir ikke alle hetende det samme. De aller fleste navn som er i omløp i dag har vært brukt i hundrevis av år. Ting går litt i bølger. Den lille jenta du synes har et nymotens og jålete navn, er kanskje oppkalt etter en tippoldemor fra en husmannsplass et sted.Det er også naturlig at vi blir mer internasjonale i navnevalg etter hvert. Jeg ville heller kalt en sønn James enn Njål. Og i likhet med en annen her i tråden lurer også jeg på hva som gjør et navn "jaskete" (slurvete). At man har glemt noen bokstaver? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(..) Og i likhet med en annen her i tråden lurer også jeg på hva som gjør et navn "jaskete" (slurvete). At man har glemt noen bokstaver? :sjenert:

Handler vel kanskje mer om at noen gir barna sine navn ute å tenke så mye lengre enn det (Jaskete = lite gjennomtenkt(?))..

Selv om man synes navnet Rolf Bernt, eller Elias Jonas, Leo, Theo, Matheo eller hva foreldre kalles barna sine nå for tiden er fine navn, skal barna faktisk leve med disse navnete i mange år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler vel kanskje mer om at noen gir barna sine navn ute å tenke så mye lengre enn det (Jaskete = lite gjennomtenkt(?))..

Selv om man synes navnet Rolf Bernt, eller Elias Jonas, Leo, Theo, Matheo eller hva foreldre kalles barna sine nå for tiden er fine navn, skal barna faktisk leve med disse navnete i mange år..

Hvilke av de navnene kan man ikke leve med i mange år? :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...