Gå til innhold

Mindre pene navn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

klikka for deg eller? :P

Ikke meg du spør, men svarer allikevel. Per definisjon kan man bare ha ett etternavn. De andre blir klassifisert som mellomnavn.

Det er jo helt naturlig at folk har ulike meninger om hva som er mindre pene navn. Og bra er det. Og ingen burde ta seg nær av at en annen tilfeldig på et nettforum ikke liker navnet du har valgt. Velg navn man liker og stå for det.

Av erfaring tenker man mye på navnevalg, men så fort det er bestemt tenker man ikke mer over det. Ungen blir og er Ola eller Leander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det ekleste navna du veit???

Er så mange klissete "finne på" navn for tiden. Her kommer de jeg syntes er værst :

Sandra

Felicia

Linnea

Celina

Olivia

Sander

Chrisander

Caspian

og til slutt det verste av de alle: LEANDER

:popcorn::popcorn::popcorn:

Hehe, så vittig tråd dette var. Jeg synes navnene du har nevnt her er kjempefine. Caspian spesielt, men Chrisander, Olivia og Felicia klinger ikke spesielt godt i mine ører heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt meg nær av det om mitt navn var nevnt, eller navnet til barnet mitt.

Ser Lukas er nevnt mange ganger.

Sønnen min heter Lukas, og jeg eeelsker det :rodmer:

Smaken er som baken!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bare ha 1 etternavn.

Man kan gi barnet både mors og fars etternavn og sette bindestrek mellom navnene. Da har man to etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spinell

Man kan gi barnet både mors og fars etternavn og sette bindestrek mellom navnene. Da har man to etternavn.

Nei, det har man ikke. Etternavn som er dannet på denne måten går som ett navn. Det kalles da et dobbelt etternavn, og det er ikke det samme som to navn.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plogfrid? :hoho:

Blir det same som Kjøttfrid, hugsar det namnet kom opp i ein lignande diskusjon for nokre år sida. Verken Plogfrid eller Kjøttfrid er vel reelle namn, håpar eg.

Ang. namn som folk har bedt om meiningar om - eg tykkjer Lise er heilt greit. Litt kjedeleg kanskje, men pent nok. Arielle = havfrue, vaskemiddel og ikkje minst ein svært usympatisk politiker. Dessutan er det vel eit gutenamn? I alle fall når ein skriv Ariel. Visste ikkje at Arielle var ein stavemåte ein gong... Uansett skal vel alle slike namn (Danielle, Gabrielle, Isabelle) uttalas med stum e på slutten. Eg tykkjer i alle fall det høyrast heilt merkeleg ut å ta med e'en. Blir som Jeanette, som nokon av ein eller annan grunn insisterar på å uttale med e på slutten. Desse namna er vel franske, og skal uttalas med stum e.

Ruth tykkjer eg faktisk er ganske pent. Eg ville nok ikkje brukt det på mi eiga dotter, men pent namn, sjølv om eg meiner det er penast på engelsk.

Og rare namnkombinasjonar - eg kjenner ein som heiter Ove-Knut. Jepp, møring... Kva er det med dei folka der? :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle møringer har slike navn :ler: Jeg er fra møre selv, og det er stort sett på sunnmøre man finner de rare kombinasjonene, til stor latter fra oss som ikke er fra sunnmøre. Knut Per, Bjarne Alf, Katrine Grethe osv, det er så mange av dem :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå nå nå kom jeg på ett navn!!

SJALG!

:gjeiper:

Skjalg liker jeg, men antageligvis mest fordi jeg assosierer navnet med en veldig flott person jeg kjente. det betyr visstnok "skjeløyd", jeg vet ikke helt hvor fint det er men navnet synes jeg klinger fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Er det et navn?!?!? :klo: Gudbedre altså... Får assosiasjoner til et vaskemiddel jeg. Hva blir det neste? Zalo Zophie?! :roll:

Navn jeg ikke helt liker er bl.a Ulf, Odd, Ingmar...

HAHA Zalo Zophie!!!!! LOVE IT :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si at jeg er fra ålesund og jeg kjenner ingen som har et sånn "Johnny Ole"-navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva synes dere om navnet Melena da? Vakkert, ikke sant?

(hadde foreldrene visst hva ordet egentlig er? I den medisinske terminologien er melena blodig avføring......)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke Melena var spesielt fint, og etter at jeg leste den medisinke terminilogien ble det enda mindre sjarmerende. Huff, får virkelig ikke håpe det er mange som heter det =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke Melena var noe pent. Det er også lurt av foreldre å ha et minimum av kunnskap om navnet de gir sitt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...