lille katt Skrevet 10. februar 2011 #341 Del Skrevet 10. februar 2011 Har heller ikke sansen for Amadeus. Enten blir det overpretensiøst (sånn a la Johann Sebastian), eller så blir det en liten dokkemann, liksom. Men har altså ikke navnet EINDRIDE blitt nevnt i tråden hittil?? Det er virkelig et navn jeg sliter litt med å forstå meg på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 10. februar 2011 #342 Del Skrevet 10. februar 2011 Eindride er ikke et navn jeg synes er stygt, men det er litt vanskelig å forstå seg på, som du sier! Det er et mannsnavn, men høres litt sånn tvekjønnet ut på en måte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 10. februar 2011 #343 Del Skrevet 10. februar 2011 Lurer fremdeles på hva dere synes om Ruth hehehe Et kjært familiemedlem heter det, så jeg assossierer det ikke negativt... Men ville ikke kalt datteren min det, heller. Synes det er finere på engelsk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 10. februar 2011 #344 Del Skrevet 10. februar 2011 Hva med tannlege Braute? Navnet snakker for seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2011 #345 Del Skrevet 10. februar 2011 Ofte får jeg høre at personer på min alder har mødre eller bestemødre som heter Ruth, og jeg er bare 20:p Har møtt noen med samme navn, men det er liksom "gammelt" da.. Ble kalt opp etter bestemora til mamma, hun var veldig glad i henne, ellers hadde det bare vært rart å kalt ungen sin Ruth... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anaconda Skrevet 10. februar 2011 #346 Del Skrevet 10. februar 2011 Vil for øvrig presisere at eg aldri har skrivi at eg vil av nokon av namna, folk har ulik smak, men det er vel greit med slike tråder likevel? Så lenge ein skriv det på ein skikkeleg måte, ser eg null problem i at folk seier at eit namn er stygt, eller at dei ikkje likar det. Namnet mitt har ikkje blitt nevnt, men eg blir ikkje sur, viss det blir det Dessutan - når ein kritiserar namn, kritiserar ein ikkje den som har namnet, men foreldra Kanskje du mener det, men ikke alle i tråden ser ut til å se på saken på samme måte. Jeg sniker meg også ut av denne tråden. Usmakelig. (-og jeg har ikke et navn som har blitt nevnt..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilma Skrevet 10. februar 2011 #347 Del Skrevet 10. februar 2011 stygge jentenavn: Bente Berit Berte Bodil Gunvor Rollaug Britt Birgit Birgitte Kjellaug Oddbjørg stygge guttenavn: Aslak Aksel Sigvart Sivert Roar ROlf Roger Johnny Geir Roland Ulf etc... ROLLAUG!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 10. februar 2011 #348 Del Skrevet 10. februar 2011 Lurer fremdeles på hva dere synes om Ruth hehehe Synes Ruth er et herlig navn På linje med Edith og Ester! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2011 #349 Del Skrevet 10. februar 2011 Ruth - det først jeg tenker på er grilldress og borettslaget. Men det er bare mine assosiasjoner til navnet, navnet i seg selv synes jeg overhodet ikke er ille. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 10. februar 2011 #350 Del Skrevet 10. februar 2011 Eindride er ikke et navn jeg synes er stygt, men det er litt vanskelig å forstå seg på, som du sier! Det er et mannsnavn, men høres litt sånn tvekjønnet ut på en måte. I dialekter med bløde konsonanter er heller ikke "drid" og "dride" veldig flatterende ord.... Jeg synes absolutt at når man kritiserer navn, er det den som bærer navnet det går ut over, ikke foreldrene. Jeg synes det bør gå an å diskutere navn man liker eller misliker, men man kan godt være forsiktig med ordvalget slik at det ikke blir mobbing ut av det. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
agenda Skrevet 10. februar 2011 #351 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) . Endret 12. desember 2017 av agenda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rampunge Skrevet 10. februar 2011 #352 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Nå har jeg skummet meg gjennom hele tråden og funnet mitt navn, mannens navn, ungens navn, mammas navn, pappas navn, bestemors navn, svigermors navn, svigerfars navn, sjefens navn, medkollegaers navn, venninners navn, venners navn og ca alle klassekompisenes navn på høgskolen/vgs/grunnskolen. Med andre ord, hva folk definerer som stygge navn er ganske individuelt, og tråden kan fortsette i en hel evighet. Jeg foretrekker navn uten personlige vrier. Feks Olee, Oleh og Olhe er noen merkelige varianter av Ole. Endret 10. februar 2011 av Rampunge 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
agenda Skrevet 10. februar 2011 #353 Del Skrevet 10. februar 2011 En kamerat av meg kalte gutten sin Buster. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Despicable Me Skrevet 10. februar 2011 #354 Del Skrevet 10. februar 2011 En kamerat av meg kalte gutten sin Buster. Minner meg mer om en hund enn en person.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamaloco Skrevet 10. februar 2011 #355 Del Skrevet 10. februar 2011 Har heller ikke sansen for Amadeus. Enten blir det overpretensiøst (sånn a la Johann Sebastian), eller så blir det en liten dokkemann, liksom. Amadeus er et søtt navn det, men på dyr. En dyrepark jeg vet om heter Amadeusparken, fordi hovedattraksjonen er apen Amadeus Så; dyrenavn - kjempesøtt, menneskenavn - Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Despicable Me Skrevet 10. februar 2011 #356 Del Skrevet 10. februar 2011 (..) Med andre ord, hva folk definerer som stygge navn er ganske individuelt, og tråden kan fortsette i en hel evighet (..) Nå heter ikke tråden 'Stygge navn' men 'Mindre pene navn' Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 10. februar 2011 #357 Del Skrevet 10. februar 2011 En kamerat av meg kalte gutten sin Buster. Jeg tenker på den crashdukka de bruker i Mythbusters, Buster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Instamatic Skrevet 10. februar 2011 #358 Del Skrevet 10. februar 2011 Sæming Ikke et bra navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnikkSnakk Skrevet 10. februar 2011 #359 Del Skrevet 10. februar 2011 Joar er et navn jeg synes det er vanskelig å like. Høres ut som at man ikke kan si r, slik at det blir Joar istedet for Roar 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 10. februar 2011 #360 Del Skrevet 10. februar 2011 Joar er et navn jeg synes det er vanskelig å like. Høres ut som at man ikke kan si r, slik at det blir Joar istedet for Roar Jeg har jobba sammen med en Joar i mange år. Før jeg ble kjent med han synes jeg og at Joar var et merkelig navn, nå er det helt kurant. Men i kombinasjon med mellomnavnet hans, ble det litt merkelig (vil ikke skrive det her, det er kanskje kun han med den kombinasjonen i følge ssb.no.) Har hørt samme kombinasjon, men da dette navnet før Joar, og da blir det så mye bedre! Visse plasser på Møre er jo berykta for merkelige navnekombinasjoner. Kjenner til en Arne Kjell. Hva var liksom galt med Kjell Arne? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå