AnonymBruker Skrevet 7. februar 2011 #1 Skrevet 7. februar 2011 Helt siden i høst har jeg vært dårlig i magen. Tror det startet i august en gang. Dvs at jeg veksler mellom å ha diaré, tyntflytende avføring og mer normal. Ofte er det også vanskelig å få ut noe. Men det er veldig sjelden den er normal. Som regel er den ganske tyntflytende eller delt opp i masse småbiter (beklager detaljene hehe) Er i tillegg plaget med masse luft i magen og ofte er også magen oppblåst. Jeg er konstant tørst og må drikke vann hele tida, og dermed må jeg også flyge på do og tisse stadig. Drikker flere liter vann hver dag. Jeg har alltid vært en såkalt "tørst" person, men aldri har det vært så gale som nå. De siste to ukene har jeg også hatt problemer med linsene mine. De gnager og er ekle fordi jeg er blitt veldig tørr i øynene. Så ofte må jeg bare ta de ut og gå med briller isteden. Iløpet av disse to siste ukene har også hendene mine vært ekstremt tørre. De er så tørre at jeg har skrukkehud, dere vet sånn hud man får når man har vært lenge i vann. Jeg tar på håndkrem og de suger til seg kremen som en svamp og på null komma niks er de like tørr igjen. Er det noen som har en aning om hva som kan være galt med meg? Lurer på om det er irritabel tarm eller noe, og det passer med mage/tarm symptomene mine, men leser ingen steder at tørste og dehydrering er vanlig når man har det...?
Gjest Fikira Skrevet 7. februar 2011 #2 Skrevet 7. februar 2011 Kan være allergi, kan være tarmsykdom, kan være så mye rart. Dra til lege =)
Gjest navnelapp Skrevet 7. februar 2011 #3 Skrevet 7. februar 2011 Auka tørste kan henge saman med diabetes. Dette bør definitivt sjekkast av ein lege.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2011 #4 Skrevet 7. februar 2011 Har akkurat samme problem. Diare støtt, trøtt, slapp, mangel på energi, svimmel mm Legen tok en god del blodprøver og fant ut at jeg hadde stor mangel på Folat. Du kan lese om det her http://nhi.no/sykdommer/blod/anemier/folatmangel-1063.html Jeg fikk TrioBe kur som jeg skal gå på. Skal også inn til legen med avføringsprøver. Både dagsprøve og en test med spessiell diett i forkant og prøver i 4 dager for å finne ut om noe i magen kan være årsak til problemet. Kanskje du kan undersøke dette ?
Persille Skrevet 7. februar 2011 #5 Skrevet 7. februar 2011 Det kan høres litt ut som diabetes, men det kan også være en tarmsykdom. Jeg annbefaler deg å dra til legen ihvertfall!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå