AnonymBruker Skrevet 7. februar 2011 #1 Skrevet 7. februar 2011 Hei! Jeg hadde en superekkel opplevelse da jeg skulle koke grøtris! Bruker Geisha sin langkokeris, og da jeg skulle måle opp risen så jeg det kravlet med flere larver rundt i litermålet! Skikkelig ekkelt! Spontantreaksjonen var å åpne kjøkkenvinduet og pælme grøtrisen langt oppi skauen.. Men; pga av dette, må jeg kaste alt som er i langskapet av åpnede tørrvarer da? Sånn som mel, havregryn, vanlig ris? Jeg har sjekket alt, ser ingenting, og posene er alltid lukket sammen.... dessuten er de i jevnlig bruk siden jeg baker endel brødmat og sånt... Ikke lenge siden jeg vasket og ryddet inni langskapet heller, så larvene må ha fulgt eska med geisharis... Tror det blir ei stund før jeg koker grøt igjen....
Persille Skrevet 7. februar 2011 #2 Skrevet 7. februar 2011 Usj! Ikke noen hyggelig opplevelse nei! Har selv funnet en død liten larve i sukkerskålen, og da ble det full vasking i hele kjøkkenskapet for å si det sånn! Jeg vet ikke om det var nødvendig, men jeg er litt hysterisk når det gjelder larver og mark, og hadde jeg vært deg hadde jeg nok kastet sukker osv. men som du sier er det en god mulighet for at uhumskhetene hadde fulgt med Geisha-pakken.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2011 #3 Skrevet 7. februar 2011 Dette skjedde hos oss i sommer! Utrolig ekkelt! Vi kastet alt som var i poser og papir, for larvene kom seg gjennom det. Matvarer i glasskrukker tok vi vare på. Eller vi kastet egentlig nesten alt, for vi taklet ikke tanken på de små rakkerne.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2011 #4 Skrevet 7. februar 2011 Opplevde det samme her i sommer - og tømte det meste av tørrvarer fordi vi fant larver/egg i andre ting også. Støvsugde skapene skikkelig - det skal helst ikke være mye fuktighet. Det viste seg å være mel-møll.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2011 #5 Skrevet 7. februar 2011 Ts her! Nå har jeg sjekket de åpne melposene, siktet igjennom m sil, ingen larver. Alt som var åpent av pasta er kastet, for sikkerhets skyld.. Også tror jeg det blir lenge til jeg koker grøt igjen...det kvalme er at vi har hatt noen grøtmiddager av den pakken...grøss!!!!
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2011 #6 Skrevet 7. februar 2011 Da vi hadde sånn hos oss, drev jeg og mamma og kastet og vasket, og ikke minst hylte og oiet oss. Da sier pappa: det er jo ikke farlig å spise, de tilfører bare mer proteiner i maten Såå de grøtmåltidene deres har vært nokså sunne i grunn!! 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2011 #7 Skrevet 7. februar 2011 Da vi hadde sånn hos oss, drev jeg og mamma og kastet og vasket, og ikke minst hylte og oiet oss. Da sier pappa: det er jo ikke farlig å spise, de tilfører bare mer proteiner i maten Såå de grøtmåltidene deres har vært nokså sunne i grunn!! Bah....tror jeg går og kaster opp.... Hilsen en lettere kvalm TS....
Gjest Mikako Skrevet 7. februar 2011 #8 Skrevet 7. februar 2011 Godt å se at andre også finner slikt ;-) Jeg har funnet larver i halvspiste moreller, i ris, i to restaurantmiddager(på to ulike restauranter, men på samme reise), mellom to knekkebrød i en halvspist pakke(det var et slags "bol" inni) og i sjokolade. Jeg har også funnet møll i brød, og jeg har hatt en ubehagelig oppdagelse av kravlende insekter i en pakke hvetemel. Jeg føler meg som en slags larve-magnet! Da jeg oppdaga larven i knekkebrøda kastet jeg alt i skuffen og vaska godt. Jeg tror det er lurt å hive det som stod nærme larve-pakken og som ikke er tett. Alt i plastbokser og glasskrukker er nok trygt Men vask godt så rakkerne ikke greier å legge igjen noen godt gjemte egg!
Persille Skrevet 8. februar 2011 #9 Skrevet 8. februar 2011 Jeg har funnet larver i halvspiste moreller, i ris, i to restaurantmiddager(på to ulike restauranter, men på samme reise), mellom to knekkebrød i en halvspist pakke(det var et slags "bol" inni) og i sjokolade. Jeg har også funnet møll i brød, og jeg har hatt en ubehagelig oppdagelse av kravlende insekter i en pakke hvetemel.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2011 #10 Skrevet 8. februar 2011 mellom to knekkebrød i en halvspist pakke(det var et slags "bol" inni) Jeg ble helt mo i kroppen da jeg leste dette. *løpe å sjekke knekkebrødpakka som står åpen i skapet og har gjort det i noen måneder*
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2011 #11 Skrevet 8. februar 2011 Jeg fant larver i en nyåpnet (eller brukt en gang) babygrøt fra Nestle da jeg skulle lage grøt til babyen min! Kravlet og krøp da jeg tømte pulveret i skålen.... Fyttigrisen, siste gangen jeg kjøpe fra Nestle! Først kastet jeg hele pakken, så tok jeg den opp igjen, tapet innerpose og eske godt sammen og sendte hele skiten til Nestle.. Som plaster på såret fikk jeg ei uke etter ei hel, ganske stor, pappkasse med nestle produkter! Bl.a masse grøter........
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2011 #12 Skrevet 10. februar 2011 Som plaster på såret fikk jeg ei uke etter ei hel, ganske stor, pappkasse med nestle produkter! Bl.a masse grøter........ Ja, for hvis man finner ulumskheter i mat så ønsker man jo selvsagt maten erstattet med nøyaktig samme type produkt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå