Gå til innhold

Dokumentarfilm om abort

Fremhevede innlegg

Skrevet

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/709076/

Begynte nettopp å se på denne dokumentarfilmen. Syns det er utrolig at det er lov å stå slik utenfor klinikken å snakke til folk på den måten, og vise slike bilder. Det er da ikke slik at folk bare aborterer for å abortere, der er vel som oftest en grunn til det, og det er sikkert ikke noe de tar lett på.

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes faktisk at det er på tide at folk holder sine vanvittig sterke bilder og meninger for seg selv. Det er forskjell på å veilede og fraråde, og det de der ekstremaktivistene driver med.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ble så irritert på de såklate "kristene" måten de løy på til disse jentene. Alle som var der hadde kjempe gode grunner til å ta abort og får livet sitt ødelagt helt sikkert fordi de hørte på denne hjernevaska psykopatiske dama. Hun kjøpte de med mat og kosedyr lovet dem alt mellom himmel og jord uten at hun klarte å gi det til dem. Jeg blir helt kvalm av dem rett og slett. Hun dama og mannen som eide abortklinikken er ganske tålmodige, jeg hadde klikka hvis de pratet sånn til meg.

Skrevet

Jeg blir så irritert på disse som mener kristne på noen måte skulle ødelegge for andre.

De fjerner bare et forster, omtrent som å fjerne en liten svulst. Du hører ikke om folk som får psykiske lidelser av å fjerne en svulst. Så da må de altså medgi at det er noe mer enn bare en liten svulst, et lite barn kanskje?

Skrevet

Jeg lurer på hva slags kristene disse er når de juger så det renner av dem. Hjernevaska det er det dem er.

• Liker 2
Skrevet

"The ends justify the means."

Disse folka er overbevist om at det de gjør er riktig. Den ene dama som var innom, hadde en mann som var fysisk voldelig mot henne. "Rådgiveren" presterte å si "Kanskje denne ungen er den som forandrer mannen din". Hva om den ikke gjør det? Hva om denne ungen får oppleve det samme som sin mor. De ønsker hun skal føde ett barn inn i en voldelig familie?

Hyggelig..

• Liker 2
Skrevet

Dette er ekstreme mennesker som helt sikkert aldri har vært en situasjon hvor abort har vært i tankene. Det å utnytte kvinner på den måten er helt forferdelig. Lover dem penger og alt de trenger for at de skal få unger.

• Liker 1
Skrevet

Det er stor forskjell på å bære spiren til et liv i magen og å ha en liten kreftsvulst som bare kan skjæres vekk. Men livet er ikke svart/hvitt. Det handler om store og viktige spørsmål, og store spørsmål har skjelden enkle svar. Det er derfor svaret må overlates til den enkelte, for det finnes ingen fasit.

Hvis disse "kristne" virkelig ønsket å hjelpe disse kvinnene, så tror jeg ikke at abortklinikken er stedet begynne. Jeg tror heller at kunnskap om og tilgang til prevansjon hadde spart mange sjebner. I tillegg til samfunnsmessige endringer som kanskje kunne gitt enkelte av kvinnene et mer reelt valg.

Metodene som disse aktivistene bruker er mildt sagt horrible!

Skrevet

Enig med de fleste her, spesielt siste skribent. Ble utrolig provosert av abortmotstanderne og deres metoder. Drøyt at flere abortleger hadde blitt drept også, det sier litt om de.

Blir også litt fortvilt over hvor desperate/lettlurte mange av jentene som kom innom var. Hvor stor er sannsynligheten for at abortmotstanderne kan forsørge hun dama med barn nr 7 på vei? Og tenk å falle for å få et kosedyr..

Skrevet

"The ends justify the means."

Disse folka er overbevist om at det de gjør er riktig. Den ene dama som var innom, hadde en mann som var fysisk voldelig mot henne. "Rådgiveren" presterte å si "Kanskje denne ungen er den som forandrer mannen din". Hva om den ikke gjør det? Hva om denne ungen får oppleve det samme som sin mor. De ønsker hun skal føde ett barn inn i en voldelig familie?

Hyggelig..

ja, sannsyligheten for at et barn til kommer til å forandre en voldelig mann må være veldig veldig liten.

og de dukkene de ble vist, foster ser vel ikke sånn ut, gjør de? de dukkene så jo ut som små babyer...

Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke at galningene får lov til å stå der på den måten, de skulle vært kjeppjagd langt bort fra det stedet. :kjefte:

• Liker 2
Gjest BabyBlue
Skrevet

Helt groteskt. Fanatiske tullinger uten like :kjefte:

Skrevet

Helt groteskt. Fanatiske tullinger uten like :kjefte:

Helt enig! :kjefte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...