Gjest lekebøll Skrevet 24. oktober 2003 #1 Skrevet 24. oktober 2003 Hei. Da jeg kom hjem i dag, fikk jeg vite av en venn på MSN-lista mi, at jeg ("jeg") hadde logget av og på flere ganger i løpet av dagen. Maskina var satt i hvilemodus. Så... er det mulig at den aktiverer seg selv med jevne mellomrom, eller har jeg hatt besøk (:o)?
Gjest Lea Skrevet 24. oktober 2003 #2 Skrevet 24. oktober 2003 Det er et virus som logger PCen på automatisk (BugBear?) Dette gjelder vel bare ISDN tror jeg. Men det er kanskje mer sansynlig at det er et eller annet program som er stilt inn til å hente/se etter oppdateringer eller noe sånt...
Gjest Anonymous Skrevet 25. oktober 2003 #3 Skrevet 25. oktober 2003 Hei. Da jeg kom hjem i dag, fikk jeg vite av en venn på MSN-lista mi, at jeg ("jeg") hadde logget av og på flere ganger i løpet av dagen. Maskina var satt i hvilemodus. Så... er det mulig at den aktiverer seg selv med jevne mellomrom, eller har jeg hatt besøk (:o)? Enkelte maskiner er satt til å "våkne" fra suspend-modus når det skjer bestemte ting, f.eks. hvis modemet merker at telefonen ringer. Da kan maskinen teoretisk slå seg på, logge på nettet og MSN, og så gå i suspend igjen etter en viss tid med inaktivitet. Men det kan også hende at noen har fått fatt i passordet ditt. Bytt det.
Gjest lekebøll Skrevet 25. oktober 2003 #4 Skrevet 25. oktober 2003 Tror nok det stemmer det Lea sier; at noen programmer "våkner" for å oppdateres/hente ny informasjon. Takk for svar. :smile:
Linemor Skrevet 25. oktober 2003 #5 Skrevet 25. oktober 2003 vi har fast linje. og det har vært noen dager at den begynner og logge på nettet. så det hender når jeg står opp at jeg har ett par startsider oppe. nå er ikke det noe stort problem for oss da, siden det ikke koster noe mer og så lenge den bare står på startsiden. pusen vår fikk skylden den første gangen da. det hender den logger på mens jeg sitter og bruker pcen også. men det er sikkert noe virus.
Gjest Lea Skrevet 25. oktober 2003 #6 Skrevet 25. oktober 2003 Jeg bare kom på en ting: Dersom MSN er logget på hele tiden (men du står som borte mens du ikke er der) og noen har logget på med ditt brukernavn og passord, så vil du få en melding om at du ble frakoblet fordi du logget på et annet sted. Jeg glemmer ofte å logge av på hjemme-PC-en, når jeg da logger på mens jeg er på jobb, så popper denne meldingen opp på skjermen min hjemme.
Gjest lekebøll Skrevet 25. oktober 2003 #7 Skrevet 25. oktober 2003 OK... Den meldingen har ikke kommet opp i disse tilfellene, så da kan jeg sikkert utelukke at noen har "lånt" passordet mitt..?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå