Gå til innhold

kaster opp alt jeg spiser...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nesten hver gang etter jeg har spist, så kaster jeg opp med vilje. Etter jeg har spist får jeg utrolig dårlig samvittighet og jeg føler meg tykk, derfor ser jeg ikke noe annet valg enn å bare spy det ut igjen. Noen ganger spiser jeg masse usunt, fordi jeg vet liksom at jeg skal få det ut igjen senere, så da tenker jeg det ikke er noe problem..

Men likevel, så føler jeg at jeg har kontroll. Jeg klarer å kontrollere det. Hvis jeg f.eks. er på skolen eller spiser med andre, så kaster jeg ikke opp igjen. Det er ikke noe problem. Det kan gå lang tid hvor jeg spiser normalt og ikke kaster opp.

Men er dette egentlig farlig?? jeg har jo kontroll.

Hva kan skje hvis jeg forsetter med dette?

er forresten 16år

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke kontroll om du føler du er nødt til å kaste opp hver gang du har spist.

Jeg anbefaler deg på det sterkeste og fortelle dette til noen som kan hjelpe deg med problemene dine, evt helsesøster på skolen din. Selvom du føler du har kontroll så kan dette fort utvikle seg og bli enda verre enn sånn det er nå.

Lykke til! :klemmer:

• Liker 2
Skrevet

Ja, dette er farlig, og du bør kontakte lege umiddelbart for å få hjelp til dette. Denne tråden vil nok også bli stengt ganske snart. Kontakt hjelp snarest mulig, og ta roten på dette mens det fortsatt er et overkommelig problem!

• Liker 2
Skrevet

Oj,dette var nesten skummelt å lese! Er AKKURAT som å lese om meg selv for noen år siden!

Og JA dette er farlig!! Dette er faktisk noe man kan dø av!!

Vil anbefale deg å ringe legen din i morgen den dag og be om en time for å bli henvist til psykolog. Ja,det kan føles som det er å overreagere nå, men dette er ikke sunne tanker. Og desverre har man ofte mindre kontroll enn man tror. Plutselig har man ingen kontroll lenger. Man MÅ kaste opp.

Så ofte som du kaster opp så er det på høy tid å gjøre noe med!

Kontakt lege i morgen og forklar hvordan du har det og be om henvisning!

Lykke til! Heier på deg! Vet hvordan du har det!

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ja, det du driver med er FARLIG. Og jada, man innbiller seg at man har helt og fullt kontroll, når det er akkurat det motsatte.. Man har ikke kontroll i det hele tatt, og det blir bare verre.

Tro meg, jeg vet etter å ha hatt bulimi i 6 år. Verken sykdommen eller bivirkningene er noe jeg ville ønska min verste fiende engang..

Anbefaler at du så raskt som mulig søker hjelp for dette!!

Endret av Fnisu
  • Liker 1
Skrevet

Innlegget ditt er raportert ts. Skaff deg profesjonell hjelp.

• Liker 1
Gjest Mynona83
Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor inlegget er rapportert og kommer til å bli slettet??

jeg er ikke så dreven her, så kan ikke alle lovene, men er ikke dette en tråd hvor en jente ber om hjelp??

Gjest Mynona83
Skrevet

Og forresten, JA dette er farlig. Skaff hjelp mens du fortsatt er i begynnelsen av spiseforstyrrelsen. Dette kan gå virkelig galt hvis du fortsetter å inbille deg om at du har kontrollen.

Skrevet

Forde moderatorene pleier å stenge spiseforstyrrelse tråder

Skrevet

Kjære Gjest

Jeg stenger denne tråden nå og vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien.

Vennlig hilsen Kråkesaks,moderator

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...