Gå til innhold

Tips til enkel, god og sunn lunch...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg går for tiden hjemme i permisjon med min lille baby, og merker at det lett blir mye småspising og usunn mat, gitt. Litt kjeks her, en sjokolade der etc. Er ikke så glad i brødmat, og mangler litt ideer til hva jeg kan spise til lunch. Har en særdeles utålmodig liten baby, så det er ikke tid til å lage veldig kompliserte retter, men jeg skulle så gjerne hatt tips til hva jeg kan spise til lunch som er sunt og enkelt å lage -og så godt, da.

Videoannonse
Annonse
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Grønnsakssuppe? Er en tråd litt lengre nedi her med gode grønnsakssuppeoppskrifter. Da har du lunsj for et par-tre dager.

Eller rett og slett bare grønnsaker. Råe grønnsaker, som kålrot, blomkål osv. Bare skjær opp i biter og gomle ivei.

Skrevet

En kjapp salat jeg ofte spiser :

tomater, agurk, litt finhakket løk, kanskje litt mais, noen salatblader og avocado.

Dette er grønnsaksbestanden.

Så kan du selv bestemme om du vil ha tunfisk, skinke eller f.eks kylling som hovedingrediens i salaten. Smakstilbehør er dijon dressing f. eks eller noe mildere for deg som ammer kanskje.

Dette bruker jeg maks 10 min på å lage. Dersom du har pasta rester

fra middag eksempelvis så kan du supplere salaten med denslags karbohydrater.

Skrevet

Skjær opp et par epler i biter (og dusj dem med litt sitronsaft hvis babyen tåler det). Puttes i en tett boks i kjøleskapet. Så kan du på et lite blunk lage en god lunsj med eplebiter, yoghurt/kulturmelk, frokostblanding og evt litt nøtter/pinjekjerner.

Hvis du finner friske bær i butikken er det også nammenam på.

Det ble mange slike lunsjer da jeg gikk hjemme med baby.

Skrevet

*Div salater jeg lager meg alltid salat til lunch med kun 4 ingredienser i: F.eks lollosalat, paprika, mais og kylling.

Isbergsalat, tunfisk, egg og mais

ruccola, spekeskinke, fersk mozzarella, paprika

Isbergsalat, tunfisk, reker, egg

*Omelett, både kald og varm

*smoothies

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...