Cinzia Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 Jeg går for tiden hjemme i permisjon med min lille baby, og merker at det lett blir mye småspising og usunn mat, gitt. Litt kjeks her, en sjokolade der etc. Er ikke så glad i brødmat, og mangler litt ideer til hva jeg kan spise til lunch. Har en særdeles utålmodig liten baby, så det er ikke tid til å lage veldig kompliserte retter, men jeg skulle så gjerne hatt tips til hva jeg kan spise til lunch som er sunt og enkelt å lage -og så godt, da.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 6. februar 2011 #2 Skrevet 6. februar 2011 Grønnsakssuppe? Er en tråd litt lengre nedi her med gode grønnsakssuppeoppskrifter. Da har du lunsj for et par-tre dager. Eller rett og slett bare grønnsaker. Råe grønnsaker, som kålrot, blomkål osv. Bare skjær opp i biter og gomle ivei.
Cannavaro Skrevet 6. februar 2011 #3 Skrevet 6. februar 2011 En kjapp salat jeg ofte spiser : tomater, agurk, litt finhakket løk, kanskje litt mais, noen salatblader og avocado. Dette er grønnsaksbestanden. Så kan du selv bestemme om du vil ha tunfisk, skinke eller f.eks kylling som hovedingrediens i salaten. Smakstilbehør er dijon dressing f. eks eller noe mildere for deg som ammer kanskje. Dette bruker jeg maks 10 min på å lage. Dersom du har pasta rester fra middag eksempelvis så kan du supplere salaten med denslags karbohydrater.
Marikke Skrevet 7. februar 2011 #4 Skrevet 7. februar 2011 Skjær opp et par epler i biter (og dusj dem med litt sitronsaft hvis babyen tåler det). Puttes i en tett boks i kjøleskapet. Så kan du på et lite blunk lage en god lunsj med eplebiter, yoghurt/kulturmelk, frokostblanding og evt litt nøtter/pinjekjerner. Hvis du finner friske bær i butikken er det også nammenam på. Det ble mange slike lunsjer da jeg gikk hjemme med baby.
MarianneE Skrevet 7. februar 2011 #5 Skrevet 7. februar 2011 *Div salater jeg lager meg alltid salat til lunch med kun 4 ingredienser i: F.eks lollosalat, paprika, mais og kylling. Isbergsalat, tunfisk, egg og mais ruccola, spekeskinke, fersk mozzarella, paprika Isbergsalat, tunfisk, reker, egg *Omelett, både kald og varm *smoothies
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå