Gå til innhold

Svetter så mye under armene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 26 år som svetter så mye under armene, spessielt høyre arm. Jeg har nå kjøpt allemineumklorid deoderant i apoteket. Vil den hjelpe meg? Noen som har erfaing med den? Er det sånn at man ikke kan ta den på barbert hud for da svir og klør det?

Jeg synes dette er så sjenerende da jeg ikke kan bruke klær jeg vil. Lyse klær er helt uaktuelt for meg. Håper noen kan hjelpe meg med råd eller noen so har hatt slikt problem før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var også plaget med ekstremt mye svette under armhulene (spesielt høyre armhule, akkurat som deg). Når jeg var nervøs, konsentrert eller engasjert kom svetten sildrende. Det var ganske plagsomt og jeg måtte ofte ta med meg skifte på jobben/skolen. Men det rare er at nå som jeg har gått ned i vekt så svetter jeg ikke like mye lengre. Nå skal det faktisk ganske mye til før det skjer. Jeg var aldri overvektig. På mitt tyngste hadde jeg en bmi på 23. Nå har jeg en bmi på 19. Merkelig, men sånn er det.

Jeg har brukt en slik deodorant som du beskriver, men vet ikke om det var alluminiumklorid. Tror den het noe nitroglycerin-lignende. Men den funket! Kunne ikke bruke det hver natt fordi det kunne svi litt. Kunne heller ikke bruke dyre nattskjorter, for deodoranten var så sterk at stoffet under armene etset bort. Men ja, den minsket svetten betraktelig.

Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg har alltid svettet slik, da jeg var tynn og nå også som jeg har lagt på meg. Er helt normal nå også ikke i nærheten av overvekktig. Jeg får teste denne deoderanten en stund og se om den virker. Finnes det noen medisiner som legen kan gi ut som minsker svette under armene? TS

Skrevet

iskaffe skal jeg bare bruke denne på kvelden og vaske av på morningen? Eller hele dagen?

Skrevet

Tror det står på bruksanvisningen hvor lenge du skal ha den på. Deodoranten jeg brukte skulle kun være på om natten, og vaskes bort om morgenen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...