Gå til innhold

Riga


-Fiona-

Anbefalte innlegg

Reiser til Riga med noen venninner i slutten av februar.

Noen som har vært der og ønsker å dele noen tips om hva man bør se/gjøre? :P

(Er det mulig å støpe på akrylnegler der? Tenker siden de er så kjent for alle spabehandlinger.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

var der selv på venninnetur i høst. Dere må ta turen til Jurmala og Jurmala spa-hotell. Meget rimelige spa-behandlinger. Kan være lurt å bestille på forhånd. Internettsiden kan oversettes til norsk. Vet ikke om de støper negeler, men det finner du sikkert ut av på hjemmesiden.

Anbefaler en tur opp i baren på det jeg mener er SAS hotellet. Utsikt over hele byen og fantastiske drinker.

Kos deg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Vi har allerede bestilt rom på radisson blu latvija... spa avdelingen der skal visst være alle tiders den også :)

Hvordan var prisene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Vi har allerede bestilt rom på radisson blu latvija... spa avdelingen der skal visst være alle tiders den også :)

Hvordan var prisene?

Husker ikke prisene i hodet, men i hvertfall 1/3 eller mindre enn her hjemme. Tror ikke jeg betalte mer enn 300 kr pr behandling. Kvaliteten på behandlingene var desverre ikke fullt så gode som i Strømstad, men allikevel deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på denne tråden, da jeg skal til Riga med kjæresten i starten av mars.

Noen som har tips til billige hoteller i nærheten av sentrum, eventuelt nære kollektivtrafikk som går direkte til sentrum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radisson BLU Latvija ligger veldig sentralt og jeg syns ikke prisen var så aller verst. 3 netter kom på 1150 for meg, og da valgte vi det dobbeltrommet som var litt større... 950 for 3 netter på det helt vanli dobbeltrom.. I forhold til standarden syns jeg dette var veldig billig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Radisson BLU Latvija ligger veldig sentralt og jeg syns ikke prisen var så aller verst. 3 netter kom på 1150 for meg, og da valgte vi det dobbeltrommet som var litt større... 950 for 3 netter på det helt vanli dobbeltrom.. I forhold til standarden syns jeg dette var veldig billig :)

Tusen takk for tips! :)

Men vi tenkte oss noe litt billigere, vi håper å finne et sted hvor vi kan få fire netter på dobbeltrom for totalt ca 800 kr. Fattiglusene på tur, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du gå inn på booking.no, og søke på hoteller i Riga, også sorterer du etter pris :)

Min erfaring etter bestillingen er at det er langt billigere å reise f.eks søndag til torsdag, enn torsdag til søndag :)

Vi reiser søndag til onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter timesvis med browsing på booking.com og hotels.com fant jeg ut at Hanza Hotel hadde tilbud for fire netter i mars, ble 854 kr totalt for to personer i dobbeltrom i fire netter. Ikke så verst! Frokostbuffe inkludert, som visstnok skal være ganske lite imponerende, men likevel. Mat er mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på denne tråden, da jeg skal til Riga med kjæresten i starten av mars.

Noen som har tips til billige hoteller i nærheten av sentrum, eventuelt nære kollektivtrafikk som går direkte til sentrum?

Da jeg var i Riga for 2 år siden tok vi stort sett taxi overalt; det er korte avstander til det meste hvis man bor relativt sentralt (vi bodde på Kipsala) og LadyTaxi (de rosa) var veldig billige :) Men greit å bli enig om pris først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i Riga for 2 år siden tok vi stort sett taxi overalt; det er korte avstander til det meste hvis man bor relativt sentralt (vi bodde på Kipsala) og LadyTaxi (de rosa) var veldig billige :) Men greit å bli enig om pris først.

Da bør taxi bli ganske billig for oss og, vi skal bo ca 10 minutters gange fra sentralstasjonen :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Vi har allerede bestilt rom på radisson blu latvija... spa avdelingen der skal visst være alle tiders den også :)

Hvordan var prisene?

Jeg kommer rett fra en ansiktsbehandling der nå, og det er antakelig enda bedre enn du har hørt :)

Jeg og mannen liker å unne oss noen gode spabehandlinger når vi er på tur (han har dårlig rygg), så vi har sett noen spa etterhvert. Og Espa spa er helt fantastisk! Det er sikkert litt dyrere enn andre spa her nede, men sammenliknet med Norge er det veldig billig, og uansett verdt hver eneste krone! Gled deg!!

Hotellet er flott det også forresten, deilig frokost, og skybaren har selvsagt fantastisk utsikt!

Når det gjelder spa bør du forresten bestille på forhånd for å være helt sikker på å få det du vil ha. www.espariga.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Riga i sommer og storkoste meg! Bodde på et kjempe sentralt hotell midt mellom gamlebyen og den nye delen. Hotellet het Old City Boutique Hotel og var kjempe bra! God frokost og hyggelig personell. Dyrt var det heller ikke. Har ingen anbefalinger når det gjelder spa, men selve byen var utrolig flott! Noe av det jeg likte best, var at avstandene var ganske korte, slik at det gikk helt fint å klare seg uten å ta taxi til og fra alle severdighetene og shoppingstedene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar.

Begynte å undersøke litt priser på spabehandlinger. For meg ser det ut som det er STOR forskjell i prisene på spa.. For eksempel det hotellet jeg har valgt tilbyr spabehandlinger til 80-90 LVL, mens det berømte Jurmala Spa Hotel har behandlinger til 1/3 av prisen.. Kan dette stemme? :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dere er klar for party kan jeg sterkt anbefale Club Essential. 6-7 dansegulv i flere nivåer, med live opptreden fra kjente artister titt og ofte (F.eks. Armin van Buuren nå førstkommende mandag). Kanskje den råeste nattklubben jeg noensinne har vært på.

Det ligger rett borte i gaten for Radisson BLU Hotellet. Skyline baren på hotellet er jo selvsagt også ett must. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...