Gå til innhold

Fra p-pille til -ring

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på, jeg, om det er noen der ute som har byttet fra p-piller til p-ring, og som har registrert noen endringer i forhold til bivirkninger?

På p-pillen (gjennom 9-10 år og maaaange forskjellige merker) har jeg gått opp en grei mengde kilo, samtidig som jeg har vært sulten som en ulv døgnet rundt. Jeg har vært deprimert og sint om hverandre, og ALT har vært galt eller fantastisk, ingen gråsoner. Men ellers har jeg ikke hatt plager som jeg umiddelbart knytter opp mot p-pillene.

Er det noen som har merket andre bivirkninger når de har byttet? Større plager? Mindre plager?

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den eneste bivirkingen jeg fikk var myye mer uren hud. Ikke hele tiden, men i regelmessige utbrudd.

Men det er jo forskjellig fra person til person, så det trenger ikke å bli likt for deg :)

Gjest idakaroline
Skrevet

Dette lurer jeg også på, ettersom at jeg vurderer sterkt å gå over fra piller til ring.

Skrevet

Jeg har gått på cerazette, trinordiol, p-plaster og nå p-ringen. Personlig reagerer jeg så og si akkurat likedan på trinordiol som på p-ringen, mens cerazette (som er en kombinasjonspille?) fikk jeg masse kviser av, på brystet og ryggen i tillegg til ansiktet. Jeg er klar over at du bare spurte angående p-pille vs p-ring, men det finnes så mange forskjellige p-piller. :)

Skrevet

Jeg gikk fra pilla til ring fordi jeg hadde voldsomme bivirkninger av pilla og skulle forsøke en mer lokal hormonprevensjon som ringen visstnok skal være. Jeg hadde akkurat de samme bivirkningene på både pille og ring så den lokale bivirkningen var ganske oppskrytt.

Skrevet

Voldsom soppinfeksjon! Men dette er ikke veldig vanlig, tror jeg, så jeg sier ikke at du vil få det.

Skrevet

Jeg gikk over fra Cerazette til ring, og har bare merket positive forskjeller. Mer lyst, lettere å si når mensen kommer og mindre kramper. Men så har jeg aldri hatt spesielt mye bivirkninger fra pillene (aldri hatt noe vektoppgang, humørsvingninger, uren hud eller lignende), så det kan hende det bare er meg som ikke reagerer spesielt sterkt på hverken piller eller ring.

Skrevet

Takk for svar, alle sammen :)

Det er alltid fint å få høre andres erfaringer, selvom bivirkninger er svært individuelle, så takk skal dere ha.

Jeg har nå brukt ringen i en ukes/halvannen ukes tid, og syns ikke jeg merker noen endringer, naturlig nok. Håper inderlig at aggresiviteten og depresjonen jevnes noe ut, men regner ikke med noen store revolusjoner da det til syvende og sist er samme virkemidler. Prøvde å fritte legen min for informasjon, men han virket ikke så veldig villig til å dele med meg, og jeg regner med at det henger sammen med sakens individuelle natur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...