Gå til innhold

jeg ser syner om nettene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ser syner om nettene. det er akkurat som om noe kommer mot meg. jeg er helt våken, men har nettopp våknet. hva han grunnen være, og er det andre der ute som opplever sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd noe lignende, men jeg våkner på en måte av det. Ser at noe kommer mot meg og begynner å slå etter det og skjønner fort at det bare er syner. Aner ikke hva det kommer av.

• 2 uker senere...
Gjest therese
Skrevet

jeg og sliter med dette nesten hver natt..... våkner av "noe" og bare ser evnt en skygge,et glimt... former.... men ofte ser jeg at det er fantasi av noe som allerede er der men det hender jeg ser ting som ik skal være der og som ik forsvinner før jeg har skrudd på lyset...

Skrevet

Søvnapné

Du mener vel søvnparalyse? :gjeiper:

Om det er søvnparalyse du har, kan det hjelpe å ikke sove på ryggen. Har opplevd dette 3 ganger selv, og alle 3 gangene hadde jeg sovnet på ryggen (noe jeg svært sjelden gjør).

http://www.wikihow.com/Cope-with-Sleep-Paralysis

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Parasomni. Jeg har dette. Før så jeg edderkopper på størrelse med fotballer svinge over hodet mitt. Samt flaggermuser, som sneia ansiktet mitt når jeg lå i senga. Dritskremmende. De er jo helt ekte der og da. Men jeg har lært meg til å si til de at de ikke får skremme meg mer. De forsvant etter hvert. Det hender jeg får mennesker på besøk også. Det er creepy.

Sliter ekstra mye i stressende perioder. Men rett og slett bare lært meg å leve med dette. Tror trening og riktig kosthold kan hjelpe til med et sunnere søvnmønster. Ikke spise mye karbo på kvelden i hvert fall.

Anonym poster: 6d6b489cb93592df3679550b2253aa55

Skrevet

Tråden er ryddet for krenkelse.

Mvh Sulosi, mod.

Gjest Cuntzilla
Skrevet (endret)

Noen ganger så svever jeg litt mellom søvn og våken bevissthet når jeg holde på å våkne, hvor drømmer og virkelighet blander seg og jeg hallusinerer litt.

Jeg har også opplevd at jeg tror jeg våkner, men så våkner jeg senere og innser at jeg ikke var våken tidligere. Det kalles false awakenings og er et kjent fenomen.

En gang opplevde jeg å være helt lammet imens det var et lite ondt bikkjemonster i senga mi som kravlet rundt meg. Jeg regner med det var søvnparalyse. Og det var en så sinnsyk opplevelse at jeg måtte lese noen bøker om dette med søvn og hallusinasjoner, så jeg kan informere om at det å se syner er normalt. Husker ikke alle de fysiologiske og psykologiske forklaringene på det da, lenge siden jeg leste :)

Men det må ikke nødvendigvis være søvnparalyse som jo har lammelse involvert og skjer i REM-søvn, noen hallusinasjoner er assosiert med NREM-søvn når folk gjerne tror de er våkne. Er også da parasomni pleier å sette inn.

Endret av Cuntzilla
Skrevet

Jeg opplevde noe liknende da jeg var 18-19. Når jeg lukket øynene eller så på en ensfarvet vegg, så jeg et tydelig bilde av kamerater og "svirebrødre" ved bordet på puben vi pleide å oppsøke hver helg. Skremte meg først, men etterhvert godtok jeg det, og det avtok til slutt, men ikke søren om jeg visste hva dette kom av, annet at det kanskje var resultatet av "litt" mye alkohol i den perioden, uten at det skal sies for sikkert. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...