AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 Hva slags kroppsfasong har dukken på dette bildet? Timeglass, pære, eple...? http://www.butikkartikler.no/media/catalog/product/cache/1/image/167x250/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/f/i/file_4_48.jpg
Gjest Blondie65 Skrevet 6. februar 2011 #2 Skrevet 6. februar 2011 Timeglass: Hoftene og skuldrene er like brede og det er en tydelig markert midje.
Gjest imli Skrevet 6. februar 2011 #3 Skrevet 6. februar 2011 Timeglass: Hoftene og skuldrene er like brede og det er en tydelig markert midje. Eg har sett to ulike definisjonar på timeglass - den eine som du skriver, hofter og skuldre like breie, den andre, at hofter og byste er like breie. Kva er rett?
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #4 Skrevet 6. februar 2011 Man skal vel ha like breie skuldre- og hoftebein, samt størrelse på puppene i takt med størrelsen på hoftefettet. 1
Gjest Blondie65 Skrevet 6. februar 2011 #5 Skrevet 6. februar 2011 Eg har sett to ulike definisjonar på timeglass - den eine som du skriver, hofter og skuldre like breie, den andre, at hofter og byste er like breie. Kva er rett? Hvis skuldrene er bredere enn hoftene får du ikke noen timeglass fasong. Da får du en sånn oppned trekant. Hvis skuldrene er smalere enn hoften får man en pærefasong. Hvis brystmål og hoftemål er likt så har ofte skuldrene likt mål også. Det er selvsagt fordi puppene stikker ut foran mens skuldrene stikker ut til siden. Ingen timeglass er ulik i bredde oppe og nede, det er fysisk umulig for da ville det ikke virket. Jeg skjønner jeg ikke at dette er så mye å lure på - har dere ikke sett et timeglass?
Avalon Skrevet 7. februar 2011 #6 Skrevet 7. februar 2011 Jeg var på et styling kurs for mange år siden, og da brukte de bokstaver for å forklare kroppsfasong. A=hofter breiere enn skuldre V=breie skuldre, små hofter H=rett opp og ned O=sier vel seg selv X=timeglass
Gjest imli Skrevet 7. februar 2011 #7 Skrevet 7. februar 2011 Hvis skuldrene er bredere enn hoftene får du ikke noen timeglass fasong. Da får du en sånn oppned trekant. Hvis skuldrene er smalere enn hoften får man en pærefasong. Hvis brystmål og hoftemål er likt så har ofte skuldrene likt mål også. Det er selvsagt fordi puppene stikker ut foran mens skuldrene stikker ut til siden. Ingen timeglass er ulik i bredde oppe og nede, det er fysisk umulig for da ville det ikke virket. Jeg skjønner jeg ikke at dette er så mye å lure på - har dere ikke sett et timeglass? Altså, ta meg då. Eg har like breie skuldre som hofter, men ganske små bryst, slik at sjølv om hofte- og skuldremålet er likt, er brystmålet mindre. Kva er eg då? Passar jo ikkje inn i nokon av definisjonane...
Gjest Blondie65 Skrevet 7. februar 2011 #8 Skrevet 7. februar 2011 Altså, ta meg då. Eg har like breie skuldre som hofter, men ganske små bryst, slik at sjølv om hofte- og skuldremålet er likt, er brystmålet mindre. Kva er eg då? Passar jo ikkje inn i nokon av definisjonane... Så lenge hoften din og skuldrene dine har lik bredde er du timeglass. For å ha pærefasong må du ha smalere skuldre enn hoftene og for å ha opp-ned trekant må skuldrene være bredere enn hoftene. Jeg har like brede skuldre som hofter og har opprinnelig en timeglassfasong. Men siden jeg har lagt på meg og blitt svært overvektig har midjen forsvunnet og dermed er jeg mer eple. Når det gjelder puppestørrelsen er dette noe man må ta hensyn til innenfor hver kategori.
Gjest imli Skrevet 7. februar 2011 #9 Skrevet 7. februar 2011 OK, då veit eg det Har berre alltid trudd at ein måtte ha store bryst for å vere timeglass.
Gjest Blondie65 Skrevet 7. februar 2011 #10 Skrevet 7. februar 2011 OK, då veit eg det Har berre alltid trudd at ein måtte ha store bryst for å vere timeglass. Nei. Har man store bryst faller man egentlig litt utenfor fordi de typiske snittene som passer for timeglass ikke passer til figuren (kjoler lar seg ikke knappe igjen eller spriker, f.eks.).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå