Gå til innhold

"symptomer" på løpetid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en stor tispe på 9 mnd. Lurer på hvordan jeg oppdager første løpetid? Endrer oppførselen seg noe i tiden før? Hva kan være tegn på at den kommer?

Og ett litt rart spørsmål: har hunder smerter under løpetid, slik vi har under mensen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tispa mi begynner på bli ivrigere når det er rundt tiden for løpetid. Meir oppsatt på å vaske seg og slikke på gulvet. Hoven der bak. Meir interessert i hannbikkja vår. Drar når vi er på tur. Skal lukte alle steder hannbikkjer kan ha markert seg og setter på bremsen om eg prøver å få ho med meg før ho er ferdig. Tisser som eit uvær.

Første løpetida, då merka eg det på at ho begynte å bli litt hoven. Ellers var det mest bare ein følelse eg hadde om at ho kom til å få løpetid snart. Innen 1 mnd var de første bloddråpene synlige på gulvet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ene tispe blir kjempekosete og rolig når hun har løpetid. Veldig behagelig måned egentlig, hun ligger nesten bare og sover. Også tisser hun like ofte som en hannhund når hun er på tur.

Min andre blir sta som et esel, og veldig rabiat. Hun tisser også mye mer enn vanlig.

Begge to røyter ganske kraftig i ca en måned før løpetiden. Også blir de selvfølgelig veldig hovne bak. Min ene ser nesten ut som en hannhund fra lang avstand :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...