Gjest Morosa Skrevet 24. oktober 2003 #1 Skrevet 24. oktober 2003 Hei Vi har prøvd å få barn i ca 10 mnd og har ikke blitt gravide. Jeg har normale hormonverdier, men har bare hatt mens 1 gang etter at jeg sluttet p-pille for 10 mnd siden. Mannen min har nå fått påvist testikkelkreft, og må kanskje ha cellegiftbehandling og stråling. Det gjør at vi trolig ikke kan prøve å lage barn på 2-3 år. Han har avlagt prøve på sædbanken, og sædcellekvaliteten hans er bra, men jeg lurer på om det er mulig med en "hurtigbehandling" av meg for å stimulere til eggløsning og graviditet før cellegiftbehandlingen starter. Hvor lang tid tar slik behandling? Er det Pergotime som er aktuelt? Har noen av dere erfaring med slik behandling? Takknemlig for svar. Morosa
Retz Skrevet 25. oktober 2003 #2 Skrevet 25. oktober 2003 Dette er informasjon som dere burde ha fått av legen(e) som er ansvarlig for behandlingen av mannen din. Ta kontakt med vedkommende snarest, og be om råd angående disse spørsmålene. Om dere velger en løsning som tar sikte på at du blir gravid før cellegiftbehandlinga starter, så glem likevel ikke den muligheten det er å fryse ned din manns sæd før behandlingsoppstart. Da kan inseminering foretas på et seinere tidspunkt, helt uavhengig av din manns evne til å produsere "gode nok" sædceller. Nå vet ikke jeg hvilken type testikkelkreft din mann har fått diagnostisert, men de fleste typer har heldigvis en meget god prognose. Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2003 #3 Skrevet 26. oktober 2003 En kamerat av meg fikk testikkelkreft for 2 år siden. De slet også med å få barn i forkant. Legene tok sæd og frøs ned, og fikk hjelp til å sette det inn på sykehuset. Nå har de en flott datter på nesten 1 år. Lykke til! S.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå