Gå til innhold

CV - Ulike verv osv.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt en del verv gjennom jobb og skole.

Feks:

- Verneombud på jobben.

- Akan-kontakt.

- Tillitsvalgt i klassen.

- Frvillig Leksehjelper for voksne innvandrere, Røde Kors.

- IKT-kontakt på jobben. Ikke en stor oppgave, men allikevel et verv.

Bør jeg ta med alt, eller blir det litt "for mye av det gode"?

Kan for mange verv vise at man tar på seg for mange oppgaver, og kanskje ikke klarer å si nei til noe?

Er en lærerstilling jeg ønsker å søke på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig mange verv kan kanskje tyde på at man ikke greier å si nei, men dersom man kan vise til gode resultater/referanser fra skole eller jobb samtidig tyder det jo på at man har stor kapasitet. Jeg studerte sammen med ei som gjerne hadde lederverv på instituttnivå i studentdemokratiet, var aktiv i idrett, lederoppgaver innen studentavisa, fungerte sosialt OG fikk jevnt over gode karakterer... selv om ikke jeg hadde taklet det aktivitetsnivået viste hun jo over tid at hun greide det.

Du har vel ikke hatt alle oppgavene samtidig, og jeg synes ikke det er så veldig mange, bare nok til å vise at du er engasjert og "tør" ta noen verv... en kan jo vurdere om alle typer verv er verdt å oppgi, hvis man har overvekt av tillitsvalgt-verv, politiske verv i ekstremere partifarger osv kan det hende noen arbeidsgivere reagerer negativt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Läser jag en CV från en ung person utan mångårig yrkeserfarenhet är verv mycket meriterande, det visar att personen tagit ansvar, varit med i styrelser och i grupp.

Ju äldre och mer erfaren en person är, desto mindre viktigt blir verv. Då ser jag verv som en intressant bakgrundsinfomation. Som: "jaha, Han/hon driver med skilöping", eller "ok, engagerad i borettslaget"

Jag tycker att en CV inte bara ska innehålla arbetsgivarens namn och tiden för anställning utan även en beskrivning av vilka arbetsuppgifter man haft. Där kan du även skriva att du varit verneombud.

Dela upp CV i yrkesmässiga meriter och övriga verv; där skriver du politiskt invald, läxhjälp, ledarskap i idrott etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...