Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest pysepusen
Skrevet

Har aldri opplevd loing eller lekking jeg heller - og jeg lekker fremdeles mye når jeg ammer :sjenert: Men de første månedene brukte jeg jo oppsamlingsbeger når jeg ammet da kom jeg på nå).

Gratulerer så mye forresten! :blomst:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye forresten! :blomst:

Takk - hvis det var til meg, da! :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Må bare dytte opp denne igjen. Nå har jeg brukt bambusinnleggene i drøyt fire uker, og synes fortsatt de er en vits. De loer ikke så mye nå som jeg har vasket dem noen runder, men det er jo tragisk at de loer i det hele tatt - hvem vil vel ha lo på sine såre brystvorter når man nettopp har begynt ammingen? Og de henger fast i brystvortene hvis man ikke rekker å lufttørke skikkelig etter amming. Grøss! Etter x antall vask og tørk synes jeg også de har blitt stive og vemmelige - de er ikke myke i det hele tatt. Og for ikke å snakke om at de har en elendig oppsugingsevne (det renner bare utenfor hvis det lekker for mye) og føles søkkvåte mot brystet mens man ammer (må jo bytte underveis i ammingen fordi de blir fulle :roll:).

Nei - konklusjonen er at bambus ikke er noe for meg, selv om det er miljøvennlig (og det er vel grenser for hvor miljøvennlig det er å vaske disse greiene på 60 grader flere ganger i uka). Har nå bestilt haugevis av Chicco ammeinnlegg - de er bare tusen ganger bedre. Suger opp enorme mengder, føles alltid tørre mot brystet, lekker aldri, henger aldri fast, loer selvfølgelig ikke. Suverent mye bedre. Selv om de er engangs.

• Liker 1
Skrevet

Må bare dytte opp denne igjen. Nå har jeg brukt bambusinnleggene i drøyt fire uker, og synes fortsatt de er en vits. De loer ikke så mye nå som jeg har vasket dem noen runder, men det er jo tragisk at de loer i det hele tatt - hvem vil vel ha lo på sine såre brystvorter når man nettopp har begynt ammingen? Og de henger fast i brystvortene hvis man ikke rekker å lufttørke skikkelig etter amming. Grøss! Etter x antall vask og tørk synes jeg også de har blitt stive og vemmelige - de er ikke myke i det hele tatt. Og for ikke å snakke om at de har en elendig oppsugingsevne (det renner bare utenfor hvis det lekker for mye) og føles søkkvåte mot brystet mens man ammer (må jo bytte underveis i ammingen fordi de blir fulle :roll:).

Nei - konklusjonen er at bambus ikke er noe for meg, selv om det er miljøvennlig (og det er vel grenser for hvor miljøvennlig det er å vaske disse greiene på 60 grader flere ganger i uka). Har nå bestilt haugevis av Chicco ammeinnlegg - de er bare tusen ganger bedre. Suger opp enorme mengder, føles alltid tørre mot brystet, lekker aldri, henger aldri fast, loer selvfølgelig ikke. Suverent mye bedre. Selv om de er engangs.

Med fare for å å skrevet det samme tidligere i samme tråd.

Jeg ELSKER mine bambusinnlegg (Og hampinnlegg.). De er MYE, MYE bedre enn Chicco (Som er de aller beste engangsinnleggene.)

Men ikke de fra Little lamb. De regner jeg som et bomkjøp, enda så billige de var.

Har flere ammeinnlegg av litt dyrerer type i både bambus og hamp. Felles for begge typene er at de ikke loer, de er større enn little lamb, og de har tydelig PUL på baksiden. I tillegg har de gjerne farget bakside, så de er litt morsommere å se på.

Jeg har brukt dem masse, og de lekker ikke, de suger opp det som kommer. De satt ikke fast i puppen, selv i begynnelsen av ammeperioden.

Jeg behøver ikke lufte puppen etter bruk. Legger ofte ammeinnlegget over for å stoppe strømmen hvis det renner og ungen slipper.

Jeg anbefaler altså bambus innlegg. Eller hampinnlegg om det er billigere. Men hold dere unna little lamb. Dere får det dere betaler for der. Billige innlegg, som er små, og loer i starten.

Skrevet

Takk for innspill, Susan! Jeg skal modifisere meg til å si at bambusinnlegg fra little lamb ikke er noe for meg . Det finnes sikkert gode bambusinnlegg på markedet, som du sier, men nå blir det Chicco på meg for resten av ammeperioden .

Interessant det du sier med tydelig PUL på ene siden - little lamb sine har bare en bitteliten krøllete tag på baksiden som skal indikere at det er baksiden - fort gjort å snu dem feil vei.

Skrevet

Takk for innspill, Susan! Jeg skal modifisere meg til å si at bambusinnlegg fra little lamb ikke er noe for meg . Det finnes sikkert gode bambusinnlegg på markedet, som du sier, men nå blir det Chicco på meg for resten av ammeperioden .

Interessant det du sier med tydelig PUL på ene siden - little lamb sine har bare en bitteliten krøllete tag på baksiden som skal indikere at det er baksiden - fort gjort å snu dem feil vei.

Skal ikke si noe stygt om chicco. De er de aller, aller beste engangsene! Uten sidestykke, spør du meg!

(Men etter å ha vent meg til gode vaskbare, så er det ingen vei tilbake. )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...