AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #1 Skrevet 5. februar 2011 Noen tips i forhold til bosted i Oslo med disse forutsetningene: 1.Nærme sentrum, men ikke i sentrum pga dyrt. Ikke Tøyen eller grønland. 2. Gode transportforbindelser, t-bane osv. som går gjerne veldig ofte. Og kort avstand fra hjem til t-bane. 3.En bydel som gjerne har mange matbutikker i nærheten. 4. Og gjerne et treningssenter i nærheten, tenker primært styrketrening. Er det slik I Oslo at man "må" bo i blokk for en vanlig leilighet er altfor dyrt? Er alene, har vel ikke så mye i inntekt. Tusen takk for svar.
Gjest Instamatic Skrevet 5. februar 2011 #2 Skrevet 5. februar 2011 Jeg har bodd både på ekeberg, frogner og økern. Likte faktisk økern best. To minutter til bane og buss, ti minutter unna sentrum. Treningssenter og kjøpesenter ligger der, i tillegg til at det var billig. Betalte bare 5000. Trivdes godt der. men estetisk sett var ekeberg finest.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #4 Skrevet 5. februar 2011 Det er litt vanskelig å gi deg noen tips når du ikke sier noe om hva du regner som sentrumsnært og billig, men jeg vil slå et slag for Sagene/Torshov/Storo. Veldig hyggelig, maks 20 minutter til sentrum (buss, trikk, bane alt ettersom hvor du er), rullende fortau, små nærbutikker og nyutbyggede Storosenteret med alt man kan behøve, ikke trendy men veldig hyggelig. Jeg skjønner ikke helt hva du mener med "Er det slik I Oslo at man "må" bo i blokk for en vanlig leilighet er altfor dyrt", for det er jo leiligheter i blokker!?! Og hva er en vanlig leilighet? 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #5 Skrevet 5. februar 2011 Det er litt vanskelig å gi deg noen tips når du ikke sier noe om hva du regner som sentrumsnært og billig, men jeg vil slå et slag for Sagene/Torshov/Storo. Veldig hyggelig, maks 20 minutter til sentrum (buss, trikk, bane alt ettersom hvor du er), rullende fortau, små nærbutikker og nyutbyggede Storosenteret med alt man kan behøve, ikke trendy men veldig hyggelig. Jeg skjønner ikke helt hva du mener med "Er det slik I Oslo at man "må" bo i blokk for en vanlig leilighet er altfor dyrt", for det er jo leiligheter i blokker!?! Og hva er en vanlig leilighet? Men Sagene/Torshov/Storo er jo ikke akkuratt billig da!
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #6 Skrevet 5. februar 2011 Tonsenhagen, Årvoll og Bjerke er ganske sentrumsnært. Der er det også mye hus hvis du f.eks foretrekker å leie i en tomannsbolig. Buss 31 går opp og ned der hvert 5. min, og går faktisk om natten også.
Gjest Instamatic Skrevet 5. februar 2011 #7 Skrevet 5. februar 2011 Økern ligger rett ved Bjerke, så Bjerke er også kjempefint:)
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #9 Skrevet 5. februar 2011 Er fra en liten by og er vant til "billig" leilighet, dog ikke i blokk. Med sentrumsnært tenker jeg maks 20 min med t-bane om det er mulig. Og jeg tenker å kjøpe noe... Maks to millioner tenker jeg.. Kommer an på hvor mye jeg får i lån da. Men kan ikke være for dyrt heller. Jeg er alene så spørs hvor mye jeg får låne i banken. Har ikke god lønn, men min mor vil gjerne stå som kausjonist.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #11 Skrevet 5. februar 2011 Jeg kjøpte 54kvm leilighet i lavblokk på Storo til 1.7 mill for tre år siden. Kjempehyggelig strøk. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #12 Skrevet 5. februar 2011 Det er litt vanskelig å gi deg noen tips når du ikke sier noe om hva du regner som sentrumsnært og billig, men jeg vil slå et slag for Sagene/Torshov/Storo. Veldig hyggelig, maks 20 minutter til sentrum (buss, trikk, bane alt ettersom hvor du er), rullende fortau, små nærbutikker og nyutbyggede Storosenteret med alt man kan behøve, ikke trendy men veldig hyggelig. Støtter dette! Bor selv her og det er omtrent perfekt. - Ikke i sentrum - God dekning med kollektivtransport (trikk, t-bane, buss og tog) - Mange matbutikker - Flere treningssenter Akkurat slik som jeg og TS ønsker.
Gjest VictoriaSecret* Skrevet 6. februar 2011 #14 Skrevet 6. februar 2011 Valle Hovin/Lilleberg, Lille Tøyen og Ensjø er jo rolige og ganske fine områder. Ikke så dyre, heller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå