AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #1 Skrevet 5. februar 2011 Som tittelen avslører er jeg meget stresset for tiden. Jeg er en student på 20 år som sammen med kjæresten min bor i et studenthjem. Jeg skjønner at man må regne med støy og høy musikk innimellom, men helt siden vi flytta hit har det vært helt uholdbart. Det hjelper ikke å si fra til dem ansikt til ansikt, det hjelper ikke å si fra til studentsamskipnaden og det hjelper ikke å ringe politiet. Så da sitter jeg der, irritert og uten muligheten til å lese pga. manglende konsentrasjon. Hos legen for en stund siden, fikk jeg vite at jeg har høyt blodtrykk. Siden jeg er ellers frisk, var faktisk dette bråket skyldig for det mest sannsynlig. Jeg føler meg også veldig psykisk sliten ettersom jeg aldri kan ha det fint i min egen leilighet. Skal jeg lese må jeg gå til skolen, skal jeg sove må jeg bruke sov-i-ro pluss hørselsvern (og i skrivende stund hører jeg bråket til tross for at jeg bruker nettopp det). Så fant jeg drømmeleiligheten til utleie for et par dager siden, men vi fikk ikke svar hos de som leide den ut. I dag så jeg at den har blitt utleid. Det er ingen andre boalternativer for oss for øyeblikket, og jeg holder på å bli gal. Hvordan i all verden skal jeg takle dette?
Cata Skrevet 5. februar 2011 #2 Skrevet 5. februar 2011 Du må vel rett og slett fortsette å saumfare annonser etter en passende leilighet på det åpne markedet, eller evt. sette inn annonse om "leilighet søkes" og håpe på napp. Selv om sjansene kanskje ikke er store for å finne noe som passer både livssituasjon og bankkonto så må du jo prøve noe.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #3 Skrevet 6. februar 2011 Jeg hadde tatt igjen med en like høy og kanskje høyere støymur mens du leter etter ny hybel, sånne folk trenger å lære en lekse.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #4 Skrevet 6. februar 2011 På studenthybler (hos feks SiT i Trondheim og SiO i Oslo) mener jeg man må regne med en del støy. Det du bør gjøre er vel å lete etter et annet sted å bo.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #5 Skrevet 6. februar 2011 Dra på skolen og les, og ellers kan det være effektivt å kjøre lydmur tilbake, men da på tidspunkt de antagelig sover. Høy "aerobic"-musikk på morgenen, f.eks. Ellers er den mest effektive måten å få seg ny bolig på etter egen standard, å sette inn "ønskes leid"-annonse i lokalavisen og finn.no. Verdt hver ei krone, da mange utleiere, og gjerne de i lavere prisklasse pga. nedbetalt bolig, ikke legger ut annonser selv. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå