Gå til innhold

Atopisk eksem

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, sliter med atopisk eksem, er det noen som har noen tips for å lindre kløen og rød heten litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, sliter med atopisk eksem, er det noen som har noen tips for å lindre kløen og rød heten litt?

Aderma Exomega krem. Fås kjøpt på apoteket.

Prøv å spise mye usaltede nøtter og avocado. De inneholder sunne oljer som hjelper huden din "innenfra".

Skrevet

Okay, takk :)

Har omega 3 noen virkning?

Skrevet (endret)

Ts søk på atopisk eksem her inne,finnes mange poster om det samme

Mitt tips ; Få en time hos Hudspesialist/Hudlege!

(ikke hudpleiere osv.)

En hudlege kan gi deg resept på kortisonkremer som vil hjelpe til med å korte ned utbrudd og forebygge til et hvis poeng.Elecon er noe vi bruker og er kjempefornøyd med.Legen skriver en "oppskrift" på hvor mye og hvor lenge en skal bruke denne kortisonkremen (event. flere typer ,fra klasse 1 til den sterkeste klassen 3.)

Unngå å vaske deg med varmt vann,bruk lunket vann

Unngå hudkontakt med alt av grønt og frukt (pga syre osv)

Bruk hansker om du vasker opp for hånd,når du er ute og det er kaldt/blåser.

Smør deg mange ganger om dagen og bruk en fett krem på kvelden (f.eks ceridal fettkrem) Her brukes Canoderm 5 % på dagtid Eller HTH Original Lotion

(denne fåes i nærbutikker som oftest) da de er lette kremer som trekker seg inn men holder på fuktigheten

Ta Selolje da disse inneholder omega 3 ,fettsyrene DHA, EPA og DPA

Endret av Kårky
Skrevet

Okay, takk :)

Har omega 3 noen virkning?

Ja, men du kan like så gjerne unne deg flere deilige middager med laks eller makrell eller annen fet fisk, det er enda bedre. Inneholder masse sunne fettstoffer som er bra for huden :) Makrell i tomat er for eksempel et veldig godt pålegg som har masse sunne fettstoffer, eller økologisk peanøttsmør (pass på at det ikke inneholder palmeolje, som er en en usunn vegetabilsk olje).

Skrevet

Som min lege sier til meg.

" Det eneste som hjelper er å smøre, smøre og smøre."

Så en god nøytral hudkrem er ett må-ha.

Dro også til legen min når huden ble ekstremt plagsom, og hadde vært det over flere måneder. Klødde og flasset av rundt øyne og munn. Fikk da en krem på resept, og etter å ha brukt den to ganger daglig i bare noen dager, var eksemen nesten helt borte.

Kanskje du kunne dratt til legen å fått en slik krem selv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...