Gå til innhold

Hva drikker du helst på fest?

Hvilken type alkohol liker du best?  

112 stemmer

1. 1. Favorittalkohol?

• Rødvin
      17
    • Hvitvin
      21
    • Drinker av sprit
      31
    • Øl
      17
    • Cider
      10
    • Likør
      0
    • Cognac
      2
    • Whisky
      2
    • Shotter
      1
    • Annet
      2
    • Drikker ikke alkohol
      9

Fremhevede innlegg

Gjest Sus Scrofa
Skrevet

Hva drikker du helst på fest eller når du skal kose deg med litt ekstra? :)

For min del blir det:

1.Rødvin :vin::sikle:

2.Øl

3. Likør (Baileys)

Har sikkert glemt noe på avstemmingen, så tok med "annet")

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikker så og si alltid hvitvin på fest.

Jeg liker det, og viktigst av alt - jeg tåler det. Blir fort dårlig av øl og drinker med mye sukker, reagerer vel på ingrediensene regner jeg med.

Skrevet

Drikker egentlig ekstremt sjeldent alkohol (max 1 gang i året), eineste gangene eg drikker er det mest slik at gubben ikkje skal drikke all spriten selv og slik at eg slipper å være 100% edru blant fulle tullinger.

Så då blir det rusbrus/cider og godt utblanda drinker av sprit...

• Liker 1
Skrevet

Det er litt sesongbetont....

Om vinteren synes jeg det er veldig godt med en fyldig, helst spansk, rødvin.

På sommeren er det utrolig godt å sitte i sola med et glass kald hvitvin..

Likedan er det og godt om sommeren med ei kald pils i fjæra:-) Pils drikker jeg så og si bare om sommeren..

Og vil jeg virkelig kose meg med et glass så blir det en god, skotsk maltwhiskey foran peisen en vinterkveld etter å ha vært en tur på ski:-)

Skrevet

for meg er det stort sett bacardi razz og sprite.. :) litt fjortisfyll over det, men jeg synes det er det beste ;)

pærecider er også en slager! :D

Gjest Raindrops
Skrevet

Kommer litt an på festen og humøret. Men det går mest i tequilashots, Bacardi azz (med burn og sprite) eller kaffe og baileys :)

Klarer ikke verken cider, øl eller vin dessverre, skulle ønske jeg likte vin :(

Gjest Instamatic
Skrevet

Hvitvin øl, sprit eller rusbrus.... oi det var vel egentlig alt av alkohol det... aller aller ALLER helst så drikker jeg øl

Skrevet

Her går det vel så og si alltid i hvitvin. Og helst med ganske lav prosent alkohol. For er den over 10 prosent så blir jeg bare full. Og under 10, bare i bedre humør.

• Liker 1
Gjest strykebrett
Skrevet

Øl. Alle slags typer øl. Gjerne stout og porter på vinteren, og tynnere pilsnertyper som Singah og Tiger på sommeren. Pilsneren fra mitt lokale bryggeri er en allrounder som alltid passer. Jeg serverer ofte øl av forskjellig slag til mat også i stedet for vin. En fin trapist er deilig til karamellpudding for eksempel.

Nevnte jeg at jeg er veldig glad i øl?

Skrevet (endret)

Liker å variere :) I går gikk det i vodka red bull og Somersby pærecider (eneste cideren jeg liker. Eller, jo. Er veldig glad i Magners også). I kveld tar jeg med ei flaske hvitvin og Bacardi Breezer på vors.

Ellers drikker jeg:

Bacardi Apple og sprite

Bacardi Límon og cola

Gin Tonic

Champagne

Mojito

Spritmelon. Spises omtrent hver helg i juni-august :jepp:

Endret av Clyro
  • Liker 1
Skrevet

Rødvin

Gajol lakris-shot

bayleys og kaffe

champanje

Gjerne litt av alt. Går greit hvis jeg ikke drikker for mye av hver.

Skrevet

Jeg holder meg helst til drinker med sprit i. Drinker med Bacardi Razz, Lemon eller vodka er det jeg helst drikker, og i hvilken variant kommer an på årstiden.

På sommeren er Strawberry Daqiuri knall godt, og den kan lages med alle tre variantene av brennevin jeg har nevnt. Er også glad i Margeria, Mojito og Long Island ice tea. :)

Men jeg kan ikke hoppe rett på spriten, og da er det godt med lyst øl eller rusbrus først. Corona, Budweiser eller Bacardi Breezer Orange er favorittene. :)

Skrevet

Drinker, hvitvin og cider :) Shotter på byen og til spesielle anledninger.

Gjest Diamant
Skrevet

Cider, Smirnoff og tequila er favorittene!

Gjest Linda sofie
Skrevet

Det går mest i cider og hvitvin ja :) Sprit tåler jeg ikke (blir helt idiot og kan plutselig begynne å grine osv) Øl liker jeg ikke så godt.

Gjest Diamant
Skrevet

Cider, Smirnoff og tequila er favorittene!

Skrevet

Helst øl (pils).

Men det meste går ned, vin, drinker, whisky, shots, osv.

Så lenge det smaker godt og har alkohol.

Skrevet

Det som smaker minst alkohol! :fnise: Som regel drinker, eller en søt hvitvin! :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg takler ikke smaken på øl, etter to slurker går alt opp igjen, uansett "tilstand" (dvs, både med og uten alkohol innabords). Rusbrus/cider ble det litt for mye av i russetiden, så det takler jeg heller ikke. Vin liker jeg ikke. Så jeg går rett på spriten. I mange år pleide jeg å blande smirnoff apple og sprite. Nå går det mest i en eller annen type sprit uten tilsatt smak, og noe tropisk brus. Tåler sprit veldig greit, og vet når jeg har fått nok, da kan ingen få meg til å drikke mer alkohol :)

EDIT: Etter en viss fyllekule, hvor jeg drakk store mengder ren sprit fordi det ikke smakte noe (for da trengte jeg ikke blande ut), så klarer jeg ikke shotter heller.

Endret av Green Lady

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...