Gå til innhold

Vond lukt i underlivet + misfarget utflod

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde sex på onsdag, og på torsdag så merket jeg at det luktet skarpt og vondt av underlivet mitt. Jeg har aldri opplevd lignende før, og syns dette var utrolig ekkelt. Jeg vet ikke om det hadde noe med at jeg hadde hatt sex og gjøre eller ikke. Men jeg smurte meg da med en krem fra apoteket (som jeg hadde liggende) som heter Bioclin. Det står at den forhindrer og behandler bakteriell vaginose, reduserer vondt lukt og utflod, lindrende effekt på kløe og irritasjon, lindrer vaginalt ubehag, optimaliserer vaginal flora og vevstilstand og motvirker sopp. Jeg har smørt meg to ganger daglig med den, siden torsdag. Men merker fortsatt at lukten er der, og utfloden min er veldig mørke gulaktig. Jeg har slitt en del med sopp infeksjon tidligere, men dette har avtatt.

Burte jeg oppsøke lege om dette? Eller skal jeg bare fortsette å smøre med Bioclin og håpe det går bort? Synes dette er kjempe ekkelt, og føler meg ikke vel i det hele tatt. Sendte inn en urinprøve for et par uker siden, for å teste for kjønnssykdommer og denne kom tilbake positiv. Det var han samme jeg lå med på torsdag, som jeg hadde ligget med før jeg testet meg. Men kan dette være en slags kjønnssykdom? Eller er det bakteriell vaginose, eller noe annet?

Håper noen kan svare meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen du lå med kan ha smittet deg med noe, eller ikke vasket seg under forhuden slik mange menn slurver med.

Oppsøk lege.

Skrevet

Mannen du lå med kan ha smittet deg med noe, eller ikke vasket seg under forhuden slik mange menn slurver med.

Oppsøk lege.

Men er det da helt sikkert at dette kommer av noe fra sexen ? Jeg er ikke veldig komfortabel med gynekologiske undersøkelser, og hadde håpet jeg kunne slippe unna dette. Men har vell skjønt innerst inne at det måtte til. Men jeg syns at det er så 'flaue' symptomer :tristbla: Så føler at det blir ekstra ekkelt hos legen på grunn av det

Skrevet

Dette burde undersøkes.

Skrevet

Men er det da helt sikkert at dette kommer av noe fra sexen ? Jeg er ikke veldig komfortabel med gynekologiske undersøkelser, og hadde håpet jeg kunne slippe unna dette. Men har vell skjønt innerst inne at det måtte til. Men jeg syns at det er så 'flaue' symptomer :tristbla: Så føler at det blir ekstra ekkelt hos legen på grunn av det

Nei det er slettes ikke sikkert at det er sexen men menn som er uhygieniske kan gi kvinner symptomer som du beskiver, jeg har en gynekolog i familien og han underholder alle med slike historier så ofte han kan, og jeg tror samtlige mannlige familiemedlemmer har ekstra god intimhygiene takket være hans historier.

Av hensyn til deg selv, fordi du har respekt for deg selv og din kropp bør du få dette undersøkt, jeg garanterer, for en gynekolog er dette her peanuts, han/hun har garantert sett verre ting.

• Liker 1
Skrevet

Hvis urinprøven kom tilbake positiv, så har du jo en kjønnssykdom? Du svarer jo selv på ditt eget spm i innlegget ditt...

Skrevet

Nei det er slettes ikke sikkert at det er sexen men menn som er uhygieniske kan gi kvinner symptomer som du beskiver, jeg har en gynekolog i familien og han underholder alle med slike historier så ofte han kan, og jeg tror samtlige mannlige familiemedlemmer har ekstra god intimhygiene takket være hans historier.

Av hensyn til deg selv, fordi du har respekt for deg selv og din kropp bør du få dette undersøkt, jeg garanterer, for en gynekolog er dette her peanuts, han/hun har garantert sett verre ting.

Hmm.. Ja, jeg må nok ta meg en tur til legen. Gynekologen som jeg har brukt har flere måneders lang ventetid, noe som er synd siden jeg ikke føler at mange leger ikke har tilstrekkelig kompetanse innenfor det området.

Men jeg får bare ta en legetime, og håpe at jeg får det bort! Utrolig ubehagelig og gå rundt å tenke på dette 24/7..

Skrevet

Hvis urinprøven kom tilbake positiv, så har du jo en kjønnssykdom? Du svarer jo selv på ditt eget spm i innlegget ditt...

Haha.. Jeg mente at den kom tilbake negativ :) Tenkte vell bare feil, for det er jo positivt at de ikke fant noe kjønnssykdom :fnise:

Skrevet

Gynekologer har hastetimer, og du får nok det hvis du opplyser om hva det gjelder.

Og ingen LIKER å måtte gjennomføre en GU, virkelig ikke men slapp av, tenk på noe annet eller snakk mens gynekologen holder på så slapper du av uten å tenkte på det.

Du vil jo ikke gå rundt men dette her og TRO MEG, hvis dette får utvikle seg vil andre kunne begynne å lukte det å. Har nemlig opplevd det med en venninne som gikk rundt i 3 mnd. med bakteriell vaginose og det ende opp med en venninne-intervensjon. Den lukta kunne vi ikke rømme fra.

• Liker 1
Skrevet

Gynekologer har hastetimer, og du får nok det hvis du opplyser om hva det gjelder.

Og ingen LIKER å måtte gjennomføre en GU, virkelig ikke men slapp av, tenk på noe annet eller snakk mens gynekologen holder på så slapper du av uten å tenkte på det.

Du vil jo ikke gå rundt men dette her og TRO MEG, hvis dette får utvikle seg vil andre kunne begynne å lukte det å. Har nemlig opplevd det med en venninne som gikk rundt i 3 mnd. med bakteriell vaginose og det ende opp med en venninne-intervensjon. Den lukta kunne vi ikke rømme fra.

:skratte: :skratte: :skratte: DET måtte vært flaut.

Skrevet

:skratte: :skratte: :skratte: DET måtte vært flaut.

Hun ble egentlig bare veldig trist, hun har fullstendig klar over lukten men turte ikke oppsøke gynekolog, det endte opp med at hun bestilte time mens vi hørte på tlf at hun gjorde det og en av oss fulgte henne til timen.

Hun fikk behandling og ble helt fin og kjæresten hennes begynte å vaske seg skikkelig. Legen sa at det var hans urenslighet som hadde forårsaket infeksjonen. Det var HAN som ble flau over å bli avslørt som en gris.

Skrevet

Oi, det hørtes virkelig ikke bra ut.. Jeg får ringe tidlig på mandag. Når jeg leser det du skriver, så skulle jeg virkelig ønske jeg kunne få ringt i dag! Men burte jeg bare fortsette å bruke den salven da? Frem til jeg får kommet meg til gynekologen.

Skrevet

Jeg ville bruk salven, vasket meg med lunket vann og brukt luftige bomullstruser som kunne kokvaskes.

Skrevet

Jeg ville bruk salven, vasket meg med lunket vann og brukt luftige bomullstruser som kunne kokvaskes.

Okei, tusen hjertelig takk for svar ! Føler meg litt bedre nå.. :)

Skrevet

Okei, tusen hjertelig takk for svar ! Føler meg litt bedre nå.. :)

Og ikke bruk truseinnlegg, vask heller trusene på 90 grader, truseinnlegg gjør underlivet klamt og kan få det til å lukte enda mer.

Og slapp av, dette kommer til å gå helt fint :)

Skrevet

Og ikke bruk truseinnlegg, vask heller trusene på 90 grader, truseinnlegg gjør underlivet klamt og kan få det til å lukte enda mer.

Og slapp av, dette kommer til å gå helt fint :)

Kan jeg ikke bruke truseinnlegg, selv om jeg bruker kremen? Syns det er litt ekkelt når den kommer ned i trusa :sukk:

Tusen takk, det håper jeg også !

Skrevet

Kan jeg ikke bruke truseinnlegg, selv om jeg bruker kremen? Syns det er litt ekkelt når den kommer ned i trusa :sukk:

Tusen takk, det håper jeg også !

Leger anbefaler ikke bruk av truseinnlegg fordi det øker temperaturen der og dermed hjelper bakteriene å gro. Du får heller skifte truse en en ekstra gang pr. dag.

Skrevet

Hun ble egentlig bare veldig trist, hun har fullstendig klar over lukten men turte ikke oppsøke gynekolog, det endte opp med at hun bestilte time mens vi hørte på tlf at hun gjorde det og en av oss fulgte henne til timen.

Hun fikk behandling og ble helt fin og kjæresten hennes begynte å vaske seg skikkelig. Legen sa at det var hans urenslighet som hadde forårsaket infeksjonen. Det var HAN som ble flau over å bli avslørt som en gris.

Jøss... Enten "hvem trenger fiender med slike venner", eller så er hun heldig som har slike venner som dere. Personlig så hadde jeg brutt all kontakt med noen som hadde presset meg til en GU, men andre igjen kan sikkert ha nytte av et slikt spark bak. Dere var heldige at det slo rett vei :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...