Gå til innhold

Pilates


Wildrose

Anbefalte innlegg

Etter lang tid uten trening, har jeg lurt litt på å begynne med pilates. ( har en dvd med Winsor Pilates, noen som kjenner til den? Er den bra?)Er dine erfaringer at pilates er effektivt? Alle inspill tas mot med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Piltes er veldig bra, særlig når du skal starte med trening etter langt opphold. Du får styrket kjernemuskulaturen (som man er avhengig av i annen trening).

Pilates er også bra for nybegynnere fordi det er en rolig form for trening, og du kan tilpasse belastningen til ditt nivå. Pilates gir godt treningsutbytte (det kan være ganske tungt), men på lang sikt lønner det seg å kombinere pilates med annen styrketrening og konfisjonstrening.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piltes er veldig bra, særlig når du skal starte med trening etter langt opphold. Du får styrket kjernemuskulaturen (som man er avhengig av i annen trening).

Pilates er også bra for nybegynnere fordi det er en rolig form for trening, og du kan tilpasse belastningen til ditt nivå. Pilates gir godt treningsutbytte (det kan være ganske tungt), men på lang sikt lønner det seg å kombinere pilates med annen styrketrening og konfisjonstrening.

Lykke til!

Hei og takk for svar. Dette høres jo veldig bra ut egentlig. Tror jeg skal prøve dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen gode lenker til stoff om Pilates på nett? Da helst trengingsøvelser.

Også lurer jeg på - behøver man diverse ting for å drive med pilates? Ball osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen gode lenker til stoff om Pilates på nett? Da helst trengingsøvelser.

Også lurer jeg på - behøver man diverse ting for å drive med pilates? Ball osv.?

Noen ganger bruker man bosuball, men det er ikke nødvendig. Man jobber mest med sin egen kroppsvekt. Det kan være lurt å ha ei matte å ligge på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...