AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #1 Skrevet 5. februar 2011 Greit på en måte at tiggere er i byen og sånt, men synes det ikke er noe greit når de ringer på døren og skal ha penger. Det vil si, dette er da ikke norske tiggere, men rumenske/andre østeuropeiske tiggere. Fikk en i går. Han var døv og hadde med seg en lapp hvor det sto noe på. Uansett så synes jeg det var litt ekkelt. Man har jo også hørt om innbrudd gjort av østeuropeiske bander og man kan vel fint bruke en tigger til å "sjekke ut stedet først"... Forøvrig synes jeg det er veldig rart at en tigger går til et "pent villaområde" for å tigge om penger. Har noen andre hatt østeuropeiske tiggere på døren? Og hva gjør dere?
sussanne Skrevet 5. februar 2011 #2 Skrevet 5. februar 2011 Dette er ikke ok. Jeg bor midt i sentrum i en blokk og her er det mye innbrudd! Takk Gud for at vi har en kamera slik at jeg kan se hvem som ringer på! Er det noen jeg ikke kjenner, gidder jeg ikke å svare engang! De skal bare inn å stjele fra bodene eller verre!
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #3 Skrevet 5. februar 2011 Oi.. Hadde en i går jeg også.. Ei jente, som var "stum". Sente henne på dør.. 2sek etterpå gikk to stk jenter og skravlet nedover veien... Jeg bor i Bærum.
Christiane_W Skrevet 5. februar 2011 #4 Skrevet 5. februar 2011 Dette har skjedd i Drammensområdet i det siste også. Min 94 år gamle oldemor hadde hatt en meget pågående mann på døra, heldigvis har hun sikkerhetslenke på og hun fikk lukket igjen.
Croft Skrevet 5. februar 2011 #5 Skrevet 5. februar 2011 oi, dette var skikkelig ekkelt, har heldigvis ikke opplevd det enda
Skywalker Skrevet 5. februar 2011 #6 Skrevet 5. februar 2011 (endret) Gleder meg til de banker på hos meg. Gleder meg til å vise dem de flotte, store hundene mine! :gjeiper: Endret 5. februar 2011 av Skywalker 7
Gjest Violently Happy Skrevet 5. februar 2011 #7 Skrevet 5. februar 2011 Hadde en på døren i går jeg og. Har opplevd lignende én gang fra før- da kom det en eldre kvinne og skulle ha penger, men hun fikk ikke noe. Skulle i slike tilfeller ønske jeg hadde en diger hund. >.< Jeg synes det har gått altfor langt når tiggere begynner å ringe på dørene til folk. Jeg bor forresten på Frogner.
Cherish Skrevet 5. februar 2011 #8 Skrevet 5. februar 2011 Har heldigvis ikke opplevd dette selv. Høres meget ubehagelig ut!
Gjest Sommertid Skrevet 5. februar 2011 #9 Skrevet 5. februar 2011 Opplevde dette et par ganger på mit forige bosted. Jeg synes det er veldig ubehageli. Jeg liker ikke at fremmede mennesker står på døren min og forventer at jeg skal gi dem penger. Jeg vil være ifred i mitt eget hjem og ikke føle meg pliktet til å dele ut pengene mine til andre mennesker. 1
Antoinette Skrevet 5. februar 2011 #10 Skrevet 5. februar 2011 (endret) Politiet oppfordrer alle som får tiggere på døre om å kontakte dem og oppgi signalement. Jeg gjorde det da jeg fikk 3 østeuropeere på døra i fjor høst, 3-4 dager etterpå ble de samme folka tatt for innbrudd i et hus på andre siden av byen. Det var fler som hadde ringt de og oppgitt samme signalement så de kom seg ikke langt. Jeg var jævlig krass og pekte på alarmskiltet som er skrudd opp på veggen, de fikk nok inntrykk av at de skulle pelle seg inni helvete vekk fra min bolig!!! Endret 5. februar 2011 av Antoinette 3
smalls Skrevet 5. februar 2011 #11 Skrevet 5. februar 2011 Er så glad jeg bor i blokk og har sånn kikkehull sånn at jeg kan se hvem som dinger på. Er heller ingen vinduer som noen kan se inn i for å se om man er hjemme. Bor i 4 etasje så det er helt umulig. Ser jeg det er noen tiggere eller bøssebærere for den saks skyld så åpner jeg aldri! Bare later som jeg ikke er hjemme.
Sugerøret Skrevet 5. februar 2011 #12 Skrevet 5. februar 2011 bor i blokk med låst dør,men noen slipper alltid folk inn uten at de vet hvem.Veldig irriterendes Har hatt flere tiggere ,folk som utgir seg for å være fattige studenter,kunstnere osv De har alle rygget tilbake pga bikkja,men jeg har måtte jage folk ut av oppgangen da de har slått seg ned i under etg og nekta å forsvinne. Den dagen bikkja er borte,åpner jeg ikke for noen ukjente
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #13 Skrevet 5. februar 2011 Gleder meg til de banker på hos meg. Gleder meg til å vise dem de flotte, store hundene mine! :gjeiper: Jeg er veldig glad jeg har hund når jeg får sånt på døra. Bikkja mi er verdens snilleste, men de rygger når de ser henne, og jeg slipper at de maser. 1
Gjest Violently Happy Skrevet 5. februar 2011 #14 Skrevet 5. februar 2011 (endret) Selv om jeg kan bli skikkelig sint så mangler jeg litt av kaptein Archibald Haddocks temperament, spesielt hvis/når man får slike på døren. Dog lurer jeg på om det er noen lover som forbyr en å skremme "vettet" av sånne folk? Hvis ikke, kunne jeg godt ha tenkt meg, neste gang det ringte på og det var en slik tigger, å slenge døren på vidt gap og stå med en diger forskjærskniv i hånden for så å delvis gaule ut- "Hva ærre du vil?!" I et slikt tilfelle ville nok kpt. A. Haddock kommet med noen mer saftige gloser tenker jeg- tyver, gribber, terrorister, padder, rotter etc. Endret 5. februar 2011 av Violently Happy
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #15 Skrevet 5. februar 2011 Greit på en måte at tiggere er i byen og sånt, men synes det ikke er noe greit når de ringer på døren og skal ha penger. Det vil si, dette er da ikke norske tiggere, men rumenske/andre østeuropeiske tiggere. Fikk en i går. Han var døv og hadde med seg en lapp hvor det sto noe på. Uansett så synes jeg det var litt ekkelt. Man har jo også hørt om innbrudd gjort av østeuropeiske bander og man kan vel fint bruke en tigger til å "sjekke ut stedet først"... Forøvrig synes jeg det er veldig rart at en tigger går til et "pent villaområde" for å tigge om penger. Har noen andre hatt østeuropeiske tiggere på døren? Og hva gjør dere? Det kom en til meg en kveld. Ca 15-18 år. kom med en lapp hvor det sto at han var døv, og vokst opp i Fosterhjem. (så om det skulle rettferdigjøre tigging..hahaah) Tror det er blitt vanlig at de går rundt på dørene til folk. Er bekymret. Det er de yngste som går på dørene, og jeg skal ikke ta alle under samme lusekammen,men vi vet det har vert mye tyveri etter disse Rumerene
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #16 Skrevet 5. februar 2011 jeg skal ikke ta alle under samme lusekammen,men vi vet det har vert mye tyveri etter disse Rumerene Jeg håper at jeg slipper noe tyveri av noe slag. Har fått et hus endevendt før av en sånn østeuropeisk dritt og har lite lyst til å få det igjen. Det huset jeg bor i nå har mange flotte ting som aldri kan erstattes, samt at de har stor verdi for meg. Uansett er det lite hyggelig å vite at noen uvedkomne har vært i huset/leiligheten/hytta. Det er en ganske uggen følelse- som disse forbryterne gir blanke faen i.
Miss Puddel Skrevet 5. februar 2011 #17 Skrevet 5. februar 2011 det skal litt til for noen tiggere å komme helt hit ut på gården, men vi har bikkjer som varsler, så de rygger fort. Har ikke BARE puddel, for å si det slik. Men jeg liker ikke tiggere jeg heller. Hadde jeg kunnet tro på at de virkelig trengte det, så hadde det vært noe annet, men sånn som da vi møtte en eldre dame på gata i Oslo, som agerte at hun ikke kunne gå, for å treffe henne igjen sammen med "kollegaene" seinere på dagen, oppegående som bare det. Ikke kan jeg rumensk, men ordet "mirakel" er gjengs på de fleste språk, kunne ikke dy meg for å si ordet og peke på beina hennes, dama rødmet som bare juling, mens de andre lo rått... Her i østfold er det veldig mange tiggere nede i Fredrikstad, ble skikkelig irritert en dag jeg skulle parkere i parkeringshus, og en hadde satt seg så jeg måtte bøye meg over ham for å få lagt på penger for å betale parkeringen. Var sånn at jeg skulle ønske at jeg hadde tatt med meg bikkja i bånd ut i fra bilen, for kjenner jeg ham rett hadde han da løftet på beinet og pisset på fyren... 4
Gjest Kim Skrevet 5. februar 2011 #18 Skrevet 5. februar 2011 Ber de pelle seg til helvette avgårde, jeg jobber hardt for penga mine!
Gjest Emera Skrevet 5. februar 2011 #19 Skrevet 5. februar 2011 Her i byen er det nå innført registrering for tiggere. Noe som førte til at nå, på kaldeste vinteren, har allerede 19 stykker registrert seg. Fra andre byer med samme ordning har jeg lest at antallet tiggere har gått ned til nesten ingen, for "de kriminelle vil jo ikke registrere seg." Vel, de må ha funnet en vei rundt dette nå, for her registreres det i hopetall. Jeg kan bare lure på hvor mange de er til sommeren.
Gjest Adera Skrevet 6. februar 2011 #20 Skrevet 6. februar 2011 (endret) Har hatt ein eller to på døra, gubben som har åpna begge gangene og sagt nei/rista på hodet og lukka døra igjen. Gubben + 2 store vaktbikkjer gjør at eg føler meg trygg Endret 6. februar 2011 av Adera
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå