Gjest Hei Skrevet 5. februar 2011 #1 Skrevet 5. februar 2011 Hei Når en jente kaller deg kjekken betyr det at hun synes jeg er kjekk eller er det bare høflig snakk ? haha... Hvis du ikke synes en gutt var kjekk hadde du kalt han kjekken ?
runekki Skrevet 5. februar 2011 #2 Skrevet 5. februar 2011 (endret) . Endret 17. februar 2011 av runekki
womenwomen Skrevet 5. februar 2011 #3 Skrevet 5. februar 2011 Hei Når en jente kaller deg kjekken betyr det at hun synes jeg er kjekk eller er det bare høflig snakk ? haha... Hvis du ikke synes en gutt var kjekk hadde du kalt han kjekken ? Det betyr selvfølgelig at hun synes du er kjekk i positiv forstand . Jeg kaller selv menn jeg liker godt utseendemessig , syns er attraktive ,litt sexy og deilige for kjekk .Alltså du ser spennende og intrisang ut for henne sålangt . Men oppfører du deg dårlig eller som en idiot mot henne - kan hun raskt endre sitt positive syn på deg .... er ikke bare det yttre som teller , en hyggelig og fin personlighet er MINST like viktig : ) Jeg antar hun ikke kjenner deg ? Kunn har sett deg på avstand osv . Da er det vanlig å kalle dem bare kjekk ! Hei så lenge kjekken : ) Du syns vell det er ok å bli kalt kjekken ? Klart hun mener det hun sier . Hvorfor skulle hun ikke det da ? Har du dårlig selvtillitt eller ? Høres nesten slik ut , siden du ikke forstår at det er positivt å bli kalt kjekk . Tror det er et ord de fleste damer vil bruke om en fremmend mann de syns er attraktive eller tiltrekkende . Hva kaller du damer som du syns er pene , deilige & tiltrekkende , attraktive da ? Har menn et kort ord for å beskrive slike damer ?
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #4 Skrevet 5. februar 2011 Hei Når en jente kaller deg kjekken betyr det at hun synes jeg er kjekk eller er det bare høflig snakk ? haha... Hvis du ikke synes en gutt var kjekk hadde du kalt han kjekken ? Nei - hvis jeg ikke syntes han var kjekk , ville jeg ALDRI kalt han kjekk !
Kamikatze Skrevet 5. februar 2011 #5 Skrevet 5. februar 2011 (endret) Hver gang jeg blir kalt det, skal de ha gjort noe tungt, tidkrevende eller grisete. Tror det er en slags ironi. . Endret 5. februar 2011 av Kamikatze
Monica1968 Skrevet 5. februar 2011 #6 Skrevet 5. februar 2011 Hun synes du er kjekk, dvs. at hun mener at du ser godt ut? Jeg ville dog ikke automatisk tolket det til at hun er interessert; det kan like gjerne være et kjælenavn hun bruker på deg(men ja, hun bruker det nok fordi hun liker utseendet ditt). Jeg(kvinne)har for øvrig venninner hvor vi kaller hverandre søta, sweetie osv. fra tid til annen, uten at noen legger noe i dèt, så, som nevnt, er det ikke nødvendigvis en invitasjon til å gå ut på date
Monica1968 Skrevet 5. februar 2011 #7 Skrevet 5. februar 2011 Hun synes du er kjekk, dvs. at hun mener at du ser godt ut? Jeg ville dog ikke automatisk tolket det til at hun er interessert; det kan like gjerne være et kjælenavn hun bruker på deg(men ja, hun bruker det nok fordi hun liker utseendet ditt). Jeg(kvinne)har for øvrig venninner hvor vi kaller hverandre søta, sweetie osv. fra tid til annen, uten at noen legger noe i dèt, så, som nevnt, er det ikke nødvendigvis en invitasjon til å gå ut på date
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #8 Skrevet 5. februar 2011 Hver gang jeg blir kalt det, skal de ha gjort noe tungt, tidkrevende eller grisete. Tror det er en slags ironi. . Rart mennene her tolker dette så annerledes i forhold til kvinnene ? Nesten mistenksomt eller i ironisk forstand . Det er da helt naturlig at kvinner synes enkelte menn ser extra kjekke ut og liker noen spesielle menn litt extra godt ? Er det ikke ? Og hvorfor skulle ikke kvinner synes du var kjekk når hun sier det ? Har menn virkelig så elendig selvtillitt at de ikke greier å ta til seg et positivt kompliment fra en kvinne ? Husker jeg sa til en litt fremmend og ny mann etter sex for første gang - ååå - du er deilig ! Virket faktisk som om han ikke trodde meg , at jeg mente det jeg sa . Og jeg mente det jeg sa , virkelig . Enkelte menn er håpløse å gi komplimenter til ...
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2011 #9 Skrevet 5. februar 2011 Hvis man sier "kjekken" i et litt usikkert toneleie høres det litt rart ut, mulig TS reagerte på det altså toneleiet?
Gjest LittleLies Skrevet 5. februar 2011 #10 Skrevet 5. februar 2011 (endret) Kjekken er noe jeg kan finne på å si til hvem som helst av vennene mine mener det ikke flørtete i det heletatt.. Sier det til hunder også liksom.. Endret 5. februar 2011 av LittleLies
Gjest LittleLies Skrevet 5. februar 2011 #11 Skrevet 5. februar 2011 (endret) dobbel.. Endret 5. februar 2011 av LittleLies
Gjest Raina Skrevet 5. februar 2011 #12 Skrevet 5. februar 2011 Trur dei fleste jenter som sei kjekken ikkje meinar noko seriøst med det. Kallar kompisane mine kjekken, og det har ingenting med å gjere at dei er kjekke utsjånadsmessig.
L. Kennedy Skrevet 5. februar 2011 #13 Skrevet 5. februar 2011 (endret) Dersom hun sier du er kjekk, så mener hun antagelig at du er kjekk. Blir du kalt kjekken, så er det umulig for oss å vite, da må man vite hvilket tonefall det ble sagt i, hvilket blikk og hvilken kontekst. Endret 5. februar 2011 av L. Kennedy
Gjest Solmåne Skrevet 5. februar 2011 #14 Skrevet 5. februar 2011 ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving) kjekk kjekk adj kjekt, -e (fra ty., besl med kvikk) 1 grei, real en knakende kjekk kar / tiltalende kjekk og pen 2 frisk være helt kjekk igjen / nyttig, praktisk et kjekt plagg / en kjekk bil 3 modig, freidig det var svært så kjekk du er / være k- i munnen Neida, men for meg er "kjekk" et ord som jeg kan si til hvem som helst av kompisene mine.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #15 Skrevet 5. februar 2011 Bruker det som kosenavn, og gjør akkurat det samme til venninnene mine, ala søta og snuppa, på engelsk bruker jeg baby og honey, og da på begge kjønn. Aner ikke hva vedkommende som sa det til deg mente, men jeg bruker det altså i hytt og gevær, eneste kriteriet er at jeg føler at jeg kjenner personen godt nok til at kjælenavn er ok. Det kommer helt av seg selv og jeg tenker ikke noe over det. Men jeg ville nok ikke kalt en fyr "kjekken", om jeg syntes han så ut som en skrothaug, det blir liksom som å kalle en feit jente for en "sylfide". Da er det ikke koselig lenger, bare ufint. Hun synes sikkert at du er kjekk, men det er ikke sikkert hun er hypp for det, det må du bare finne ut av, ved å henge mer med henne
thirteen Skrevet 5. februar 2011 #16 Skrevet 5. februar 2011 Når jeg kaller noen kjekken faller det gjerne inn under 3 kategorier: - Mannlige venner jeg ikke har noe flørtene forhold til - Broren min som er 7 år - Noen jeg holder på med eller er kjæreste med. Tilfeldige bekjente, eller mennesker som kan tolke dette som utilsiktet flørt holder jeg det unna, men ja jeg kaller mange for kjekken
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2011 #17 Skrevet 5. februar 2011 "Kjekken" er ikke et ord jeg bruker mye. De gangene jeg gjør det er det hvis jeg ser at en fyr har lagt endel flid i hvordan han ser ut. Håret eller klærne f.eks.
Gjest Hei Skrevet 5. februar 2011 #18 Skrevet 5. februar 2011 Hun skrev det i en melding til meg. Kjent hun i noen mnd.
Gjest meg Skrevet 6. februar 2011 #19 Skrevet 6. februar 2011 Er faktisk ikke så lenge siden jeg selv skrev: "Hei, kjekken" til en fyr. Årsaken til at jeg valgte å gjøre det var fordi han skulle få selvtillit nok til å ta mer kontakt med meg. Ville aldri ha sagt kjekken til noen som ikke er kjekke eller som jeg ikke hadde hatt en god tone med. I det tilfellet passet det også å si kjekken, siden han allerede hadde etablert et slags kosenavn på meg.
Kamikatze Skrevet 6. februar 2011 #20 Skrevet 6. februar 2011 Hun skrev det i en melding til meg. Kjent hun i noen mnd. Har du sendt melding til henne og spurt hva hun mente med kjekken? Og i såfall, hva svarer hun?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå