Gå til innhold

Når en mann er ensom


Cassandra

Anbefalte innlegg

Min samboer som er fra Fredrikstad er ensom. Han kjenner ingen her. Han flyttet til Stavanger i september, og jeg har inntrykk av dess lenger tid som går, dess vanskeligere synes han det er å bo her. Han har heller ikke fått seg jobb.

Jeg har gitt ham ørten forslag til hvordan han kan komme i kontakt med andre, men jeg tror han har mistet driven til å gjøre noe for å bedre sin egen situasjon.

Jeg lurer på om det er verre for menn å slå seg ned andre plasser?? Jeg vet at når det var meningen av vi skulle bo i Fredrikstad, så oppsøkte jeg skolen og fant ut div. tilbud som skulle forhindre at jeg ble isolert i alle fall.

Spørsmålet mitt svarer vel seg selv egentlig. Vi er alle forskjellige... Det er trist da... Å se ham så trist og motløs.

Det meste ville vel løst seg om han fikk seg jobb.... tror dere ikke...??

Men han kikker ikke etter jobb selv... kanskje jeg skal se etter jobb for ham... og "tvinge" ham til å søke...??

Det virker på meg som han har en depresjon, men han ønsker ikke hjelp. Ikke av meg, ikke av fagpersoner. Men jeg kan ikke bare sitte med hendene i fanget og se at han synker dypere og dypere??

Han har alt slags vondter og blir syk for ett vondt ord... Jeg tror at hans mistrivsel gjør at kroppen hans streiker... Psykosomatisk, er det ikke det vi kaller det...???

Mange spørsmål og mange tanker. Noen som har noen lure ideer, så kom med dem icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme kan det være... for han har deklamert VIA MAIL at han drar..... hjem igjen....

Stakkars barna mine som har blitt så glad i ham.... Aldri mer enn mann til inn i mitt hjem. Aldri mer en mann som skal få mitt hjerte og trampe på det igjen. Nok er nok!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Via mail! Det var skikkelig dårlig gjort. Du er sikkert altfor god for ham, Cassandra. Men ikke gi opp. Det finnes menn som ikke er så verst også.

Trøsteklem fra meg12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det var trist at han flytter igjen. Og er enig at det var dårlig å gi beskjed om det via mail. Har du ringt og snakket med han? Eller har han bare dratt ?! Er ikke helt enig i at "du er for god for han". Ikke misforstå, du er sikkert kjempe grei. Men HAN har som du skriver følt seg ensom. Og om du har hatt mange venner, så har han kanskje følt seg overflødig. Er lett å gjøre ting som er litt "dumme" da. Som å bare stikke av som han gjør...

Mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er her enda... Han skal reise på torsdag.

Jeg har ikke prioritert noen andre enn ham siden han flyttet hit.. Han sier han elsker meg... og jeg elsker ham. Jeg forstår ikke.... Jeg har sagt han kan dra... ta en pause og komme hjem igjen. Ikke dra, ikke ta en beslutning i den psykiske tilstand han er i... Men han vil ikke høre. Det føles som om jeg skal drukne...

Jeg legger ut et dikt han skrev til meg... mens han enda bodde i Fr.stad....

Mitt hjerte er fyllt av lengsel

Ingen ord blir gjemt i glemsel

Jeg vil aldri gjemme meg i stillhet

For mitt hjerte føler kjærlighet

Jeg ønsker og fange alle dine ord

Kommer aldri til å la de bli til jord

Stormende tanker hos en lengtende sjel

Kun ditt nærvær kan gjøre meg hel

I mitt hjerte finnes et sted

Hvor du kan søke ly og finne fred

Jeg vil bære deg når du ikke kan gå

Men stanse hvis du vil stå

Sammen skal vi finne den rette vei

Fra dette sted er det neste steg sammen med deg

Kom, ta regntøy på

Sammen ut i stormen skal vi gå.

Han lovet meg............ jeg forstår ikke.. Jeg klarer ikke forstå......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kinga

Søte deg, Cassandra!

Det er så vondt å bli forlatt, føle seg sviktet og ikke skjønne helt hvorfor.

Føler virkelig med deg.

Jeg kan sannsynligvis ikke si eller gjøre noe som vil få deg til å føle deg bedre akkurat nå. Men jeg skulle inderlig ønske...

Du får gråte litt på KG-skulderen imens icon_cry.gif

Og det er ennå litt tid til han reiser. Ta dere tid til å prate før den tid. Du har oppfordret han til å ikke ta noen beslutninger i sin tilstand. Jeg vil oppfordre deg til det samme. Gi deg selv og han TID.

Mange gode klemmer fra12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...