Gå til innhold

sykemelding

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var hos legen og fikk sykemelding idag, men så først nå at legen (en vikar) har skrevet feil arbeidsgiver på sykemeldingen.

Hun spurte ikke hvor jeg jobbet så jeg tenkte ikke så mye over det. Har nesten ikke vært sykemelding i mitt liv så reagerte ikke på at hun ikke spurte.

Nå står altså navnet hvor jeg jobbet for 3 år siden... Er det noe problem? Kan jeg stryke over og skrive riktig, eller må jeg dra å få en ny? :(

Skjønner ikke helt hvordan det kunne skje. Har riktignok bare vært sykemeldt en enkelt dag der jeg jobber nå, men det burde vel være det som ligger registrert hos dem i såfall?

Var jo typisk da!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du ikke er sykmeldt over 16 dager så har det ikke så stor betyning hva som står som arbeidsgiver, men du kan stryke over og skrive på riktig. Det ser jo litt bedre ut når du leverer sykemeldingen til din arbeidsgiver.

Om du skulle bli videre sykemeldt bør du gi beskjed til legen om at du har bytn tet arbeidsgiver slik at han kan rette opp dette i systemet sitt. Det er du som må passe på at legen har riktige opplysninger om dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...