Gå til innhold

Hvorfor sier folk slikt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Altså,jeg blir så oppgitt over hvordan enkelte ordlegger seg eller velger å fremstille seg selv eller andre.

Litt vanskelig å forklare men..

Hvorfor har enkelte mennesker behov for å si at "Ja nei gjør jo ikke slik" i en tone som sier at h*n tenker nedlatende om noen som gjør slik.

Skjønner dere?

Vi har enkelte i klassen som ofte kommer med slike uttalelser og jeg merker jeg har hengt meg opp i dette for jeg synes det er så unødvendig.

På forelesning idag,to stk sitter foran meg. #1 & #2. #1 snur seg og peker på plassen vedsiden av meg "Hvor er #3?" #2 snur seg og følger med på samtalen. Jeg svarer at "#3 har reist hjem for helga". "Hvorfor det da?" Spør #1 Fordi "#3 hadde lyst og mulighet" sa jeg. #1 himler med øyene og jeg sier "#3 har ikke vært hjemme siden jul" Så skyter #2 inn "Jammen det har jo ikke jeg heller da" I en tone som om #3 ikke har lov til å dra hjem eller at det må rettferdigjøres..

Dette er småtteri,jeg vet..men jeg synes det er så unødvendig! Og slike lignende kommentarer høres ofte rundt omkring,jeg synes man bør holde seg for god til slike ting jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har du helt rett i. Nedlatende og frekke kommentarer er helt unødvendig.

Har irritert meg over slikt selv.

• Liker 1
Skrevet

Det har du helt rett i. Nedlatende og frekke kommentarer er helt unødvendig.

Har irritert meg over slikt selv.

Som sagt så skjønner jeg at det kan virke som småtteri.Men det beviser en litt arrogant holdning synes jeg når man har behov for å kommentere slikt høyt. Akkurat som om man selv gjør det rette og at alle andre burde gjøre det samme.

En ting er jo å tenke det,at man kanskje ikke ville ha gjort det samme. Men å begynne å poengtere på denne måten høyt synes jeg blir lavmål. Synes slike småtteri skaper uggen stemning.

Skrevet (endret)

.

Endret av runekki
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing.

Kråkesaks, moderator.

Skrevet (endret)

Som sagt så skjønner jeg at det kan virke som småtteri.Men det beviser en litt arrogant holdning synes jeg når man har behov for å kommentere slikt høyt. Akkurat som om man selv gjør det rette og at alle andre burde gjøre det samme.

En ting er jo å tenke det,at man kanskje ikke ville ha gjort det samme. Men å begynne å poengtere på denne måten høyt synes jeg blir lavmål. Synes slike småtteri skaper uggen stemning.

Nei det er ikke alt man trenger å si høyt. Noen ganger er det best å holde det i seg. Men det er bare å gi blaffen i slike som må markere seg, ikke la det gå innpå seg.

Endret av sollys
Skrevet

Jeg tror sånne folk har litt begrensa forestillingsevne. Hva så om noen reiser hjem en helg, selv om man selv ikke gjør det så ofte? Noen har bedre råd, behov for å besøke noen eller komme seg litt vekk, eller bor nærmere... Min erfaring er at de som ikke skjønner slike ting, og kommer med sånne kommentarer, også er de samme som buser ut av seg hvor meningsløs eller unyttig andres utdanning må være. I tillegg er de gjerne opptatt av sport og KUN det :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...