Gjest Inger Skrevet 4. februar 2011 #1 Skrevet 4. februar 2011 Hei! Jeg lurer på om noen av dere vet eller har erfaring med eksamen i hendene? Jeg har fått utslett\eksem mellom pekefingeren og tommelen. Det klør ikke så mye, men huden er sprukket og veldig tørr. Hvis jeg ikke påfører fuktighet blir det bare verre og verre, og begynner å blø. Jeg har vært hos legen og fikk en krem som jeg skulle smøre på + bruke en vanlig fuktighetskrem (aderma). Det demper utslettet litt så lenge jeg påfører fuktighet, men hvis jeg glemmer å gjøre det, blusser det opp igjen med engang. Veldig slitsomt, for jeg glemmer å smøre den på noen ganger og da blir den like ille som den var. Må smøre den på hver bidige time! Er det noen som har råd å komme med? Plages veldig med dette, blir ubehagelig å skrive og løfte noe med hendene, da utslettet er mellom fingrene.
Gjest inger Skrevet 4. februar 2011 #2 Skrevet 4. februar 2011 altså; mente EKSEM, ikke eksamen! Mye fokus på eksamen her i gården, hehe!
Sugerøret Skrevet 4. februar 2011 #3 Skrevet 4. februar 2011 mitt barn har atopisk eksem på hendene spesielt. Også på resten av kroppen men ikke like ille en post jeg lagde for lenge siden,inneholder en del tips ang.kremer ,smøring osv http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=517879&st=0&p=8499535&hl=eksem&fromsearch=1&#entry8499535 du kan søke her inne på eksem ,da får du opp mye forskjellig informasjon
Gina_ Skrevet 4. februar 2011 #4 Skrevet 4. februar 2011 Jeg har periodevis atopisk eksem. Du kan ikke få resept på en krem som inneholder litt hydrokortison? Hjalp meg veldig godt i ille perioder, men kan ikke brukes lenge av gangen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå