Gå til innhold

Til dere som er sosinom og psykolog


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til dere som er sosionomer, har dere bare tatt 3 år eller har dere også tatt master etter de 3 årene, hvor mye ca tjener dere i året og hvordan er det å jobbe som sosionom?

Til dere som er utdannet profesjon pyskolog eller klinisk pyskolog, hva tjener dette, tar dere videre utdanning og hvordan er det å jobbe som psykolog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lønnsstatistikken er ikke helt oppdatert for sosionom i hvert fall. Samboern min jobber som sosionom i kommunen, innen psykiatri, og har ca 340 000 i året (mener jeg, begynte med 325 da han ble ansatt, men steg etter nyttår eller noe). Han har treårig utdanning og 5 eller 6 år ansinnitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykologer tjener ihvertfall i mange tilfeller eventyrlig! Sjekket opp en god del navn fra oversiktsliste over psykologer på Østlandet og flere var oppført med 700.000-900.000 i inntekt... Som betyr over millionen i inntekt BRUTTO. Bedre enn leger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykologer tjener ihvertfall i mange tilfeller eventyrlig! Sjekket opp en god del navn fra oversiktsliste over psykologer på Østlandet og flere var oppført med 700.000-900.000 i inntekt... Som betyr over millionen i inntekt BRUTTO. Bedre enn leger.

Det stemmer sikkert, men bare husk at det mest sannsynlig er privatpraktiserende psykologer. Offentlig ansatte, som veldig mange (de fleste?) er, tjener en god del mindre.

Mitt inntrykk er at vanlig begynnerlønn for psykologer i Oslo-området er like over 400 000, mens spesialistlønn ligger på like under 600 000 flere steder. Drar man ut på bygdene kan man gjerne tjene en del mer, da psykologer mange steder er mangelvare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...