Gå til innhold

Til ALLE dere med silikon i brystene

Fremhevede innlegg

Gjest lotteline
Skrevet

Skal til forundersøkelse om 1 time og venter på at mannen skal hente meg (da han er på jobb for øyeblikket).... Snakket med sykepleier på tlf. for 1 uke siden og det hørtes ut som om jeg kunne opereres snarlig etter forundersøkelsen så jeg er ganske så smånervøs her jeg sitter :sjenert:

Jeg er 30 år og 3 barnsmor og jeg har ønsket meg silikon i mange mange år, men bestemte mg for å vente til etter barn og amming. Det jeg lurer på er først og fremst til dere som har tatt silikon som har små barn hjemme..... Hvordan synes dere det gikk etterpå? Hadde dere mye vondt? Fikk dere mye hjelp?...

Andre ting jeg lurer på er: hvor mye silikon tok dere? Føler dere at dere tok for mye, for lite, eller er dere fornøyd?.... Jeg er egentlig redd for å ta for lite, at jeg skal angre i ettertid, men på en annen side vil jeg ikke ha for store heller, hehe :gjeiper:

Fikk dere narkose eller lokalbedøvelse?.... Under eller oppå muskelen?.... Runde eller anatomiske?..... Hva ser mest naturlig ut???

Nåååååå nærmer det sg avgjørelse og jeg har først og fremst valgt å følge kirurgens anbefalinger til min kropp :takke:

Men jeg setter stooooor pris på høre fra andre som har vært igjennom det jeg går å grugleder meg til.... Jeg gleder meg vilt til å få meg nye pupper og at jeg endelig kan se fram til en sommer med mye bading og strandliv uten å føle meg uvel :-)

Klem fra meg :goodbye:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kommer ikke til å klare å bruke armene på minst en uke

Skrevet

Alle reagerer veldig forskjellig etter operasjon. Noen har kjempe smerter og kan ikke bevege seg på tre uker, mens andre eroppe og går dagen etter. Det kommer stort sett ann på hvor mye hud du har. Har du bryster med mye hud til overs, er det ikke like smertefult som når du ikke har bryster i det hele tatt. Har du hud til overs, slipper du å spenne huden din på samme måte. Det er naturligvis sårt, i og med at du har åpne sår på innsiden av brysete ( der de lager en lomme til innlegget ).

Jeg opererte selv inn brystinnlegg i 2007. Jeg hadde ingen bryster i det hele tatt, var rett og slett helt flat. Jeg hadde sterke smerter i over tre uker. Klarte ikke komme meg ut av sengen og måtte hjelpes med ALT. Brystene mine var VELDIG ømme, men det var ikke det som plaget meg eller hindret meg i hverdagen. Det var spenningsfølelsen av hunden som hadde blitt stukket. Det sprengte konstant.

I 2010, opererte jeg meg igjen. Jeg var ikke fornøyd med størrelsen. Jeg tok da litt større, og hadde IKKE SMERTER I DET HELE TATT. Jeg hadde huden, jeg var sår og øm. Men det gikk kjempe fint. Gikk jo klart på smertestillende i noen dager etterpå, men så lenge du tar det rolig og føler legens råd i hvordan du skal håndtere det i uken etter, går det kjempe bra!

Når det kommer til størrelsen, ville jeg tatt littegran større enn det du tenker deg først. Det er så ofte at men angrer. Det er så ofte, at jeg nesten kan si at alle gjør det. Selvom det ikke er snakk om mye, er det kanskje ikke akkurat slik du hadde forestilt deg det, og det er et ork å dra tilbake og vente på ny operasjon. Ikke minst tiden etterpå da du skal holde deg rolig. Med barn i huset, er det sikkert greit å bli fornøyd etter den første operasjonen.

Det er lett å tenke at når man først fikser på det, blir du litt usikker. Kanksje legen foreslår noe, og du er litt usikker på om du er helt enig eller kanskje hadde sett for deg noe annet. Snakk med legen og si akkurat det du har lyst på!

Jeg vet ikke hvor du har vært på konsultasjon, men jeg håper du har gjort en grundig sjekk på hvor du føler deg trygg og hvor det er lurt å operere seg. Det er viktig at du har en kirurg som du føler deg trygg på og som respekterer deg. IKKE MINST, en kirurg som gjør jobben sin skikkelig.

Jeg kan på det sterkeste ambefale Fornebuklinikken. De er veldig profesjonelle og imøtekommende. Dyktige kirurger og søte sykepleiere.

Jeg har ikke barn, men om du har en venninne eller en som kan hjelpe deg litt hjemme de første dagene, tror jeg du har godt av det. Du skal ligge mye i sengen, og holde deg rolig den første uken. Husk at det går 2-4 uker hvor du ikke kan løfte tungt og det er også 5-6 uker tror jeg det var, hvor du ikke kan trene. Men dette får du beskjed om på klinikken.

Lykke lykke til, du kommer til å se kjempe fin ut! ! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...