AnonymBruker Skrevet 3. februar 2011 #1 Skrevet 3. februar 2011 Var på DPS igjen i dag og psykologen ville jeg skulle ta en test ang depresjon igjen. Skoret ganske høyt der og har gått fra moderat depresjon, som jeg hadde i sommer, til alvorlig depresjon nå.. Dette var vel ikke så overraskende utfra hvordan jeg føler meg men.. Hun sier at det ved så sterk depresjon er anbefalt å gå på antidepresiva. Er litt skeptisk til dette, men vil gjerne høre erfaringer o.l. fra dere som har gått på det. Gjerne også de som har noe positivt å si!! Lurer ellers på om det er noen som har noen gode tips for å få litt mer energi på tross av depresjonen. Føler at jeg sover hele tiden da jeg ikke er på jobb, og jeg sover dårlig. Drømmer mye, og føler meg aldri uthvilt. Jobber ikke 100% men det føles likevel som det er altfor mye, men tør ikke be om sykemelding, for da får jeg så mye mer tid til å tenke.
Gjest Om&men Skrevet 4. februar 2011 #2 Skrevet 4. februar 2011 har vel hatt alvorlig depresjon over noen år nå. Har prøvd en del forskjellige antidepresiva, men føler ikke at de fungerer for meg. Har gått på normaldose (175g) over mange måneder, men følte ikke meg spesielt mye bedre. Ble derfor satt opp. Tar noen uker før man kjenner virkningen, så jeg venter i spenning. Om jeg tenker tilbake vet jeg jo at jeg kanskje ikke er så nedtrykt som jeg var tidligere. Nå er jeg litt mer positivere. Vet om en god del mennesker som har brukt antidepresiva, der det har fungert kjempebra. Anbefaler deg å prøve å gjøre ting ute, få frisk luft og smil til seg selv i speilet. Vær med mennesker og prat! Ta gjerne antidepressiva, og IKKE gi opp!! Kjøpte meg hund, slik at jeg MÅ ut å gå tur. Samtidig er det bevist at mennesker meg dyr er roligere og gladere. Jeg bor også hjemme hos min mor, noe gjør at jeg kan få hjelp med den av dem. Familien min har også kunnskap om hund. Foreslår ikke at alle som sliter med depresjon skal kjøpe seg hund. Det kan gå VELDIG dårlig, der hunden ikke får nok trim eller omsorg, noe som gjør deg og hunden vondt. Det jeg ville poengtere er at du må satse og kjempe for å bli frisk. Og det er VELDIG vanskelig alene, skaff seg derfor hjelp i mennesker og muligens medisiner.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #3 Skrevet 6. februar 2011 Dytter denne litt da jeg ikke kan fatte at ingen fler har noe å si om antidep. Hva er positivt/negativ og er det generellt eller for merket antidep? hvilke brukte du?
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #4 Skrevet 6. februar 2011 Jeg har hatt dyp depresjon 2 ganger de siste 6 årene, og har gått på Cipralex i begge periodene. Cipralexen har hjulpet etter 2-3 uker, og jeg følte meg helt "normal" igjen etter ca. 5-6 uker. Jeg fortsatte med de i ca. 1 år i begge periodene. Jeg hadde ingen bivirkninger i det heletatt. De reddet livet mitt tror jeg Jeg blir litt oppgitt over folk som påstår at "bare" medisiner ikke virker, at man må gå til behandling ved siden av. Dette stemmer ikke alltid. Mine depresjoner kom som lyn fra klar himmel, uten noen som helst grunn. Var til psykolog 2 ganger, men da følte jeg meg bare sykeliggjort, ble bare værre. Ville ikke være "psykisk syk". Gikk til samtaler hos fastlegen og hun sa at noen bare får for lavt serotonin nivå i hjernen, og da kan en depresjon komme ut av det blå. Lykke til, god bedring, depresjon SUGER!
Gjest Instamatic Skrevet 6. februar 2011 #5 Skrevet 6. februar 2011 Gått på medisiner i fire år nå, før cipralex, de tålte jeg ikke i det hele tatt så ble satt over på zyprexa og lamictal og nå fontex og lamictal, jeg fungerte ikke uten. Så for meg har medisiner bare vært positivt. Klart det er enkelte kjipe ting, siden de tar bort de aller aller værste følelsene tar de også bort de aller beste, så man blir aldri skikkelig lei seg, men man blir aldri ekstatisk glad heller, så jeg har slutter periodevis på medisiner bare for å i det hele tatt føle noe, men det anbefales ikke altså! Skal til ny speiling på onsdag for å sjekke om jeg er frisk nok nå til å slutte helt, endeeeliiiig:D
Gjest Instamatic Skrevet 6. februar 2011 #6 Skrevet 6. februar 2011 har forresten gått til både psykiatrisk sykepleier og psykolog to ganger i uken de siste årene, jeg hadde ikke klart det uten hjelp fra fagfolk:)
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #7 Skrevet 6. februar 2011 Takker, har også gått på cipralex før, men husker ikke virkningen.. har stort sett gått på noen andre da jeg også har sliti med maten før og disse også virker inn på dette. Men de vil jeg ikke ha igjen.. Kommer ikke på navnet i farten..
Gjest Instamatic Skrevet 6. februar 2011 #8 Skrevet 6. februar 2011 zyprexa var helvete, gikk opp 20 kg på litt over ett år. De advarer mot dem i usa nettopp på grunn av det. dritpiller, men de hjalp mot depresjonen da..
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #9 Skrevet 6. februar 2011 Fontex var det jeg brukte og ikke likte! uff,ja, har hørt at det er mange som sliter med dette, men for mange av medisinene er det vel at man blir gladere og da spiser mer og legger på seg... men noe dritt vettu det er uansett!
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #10 Skrevet 6. februar 2011 siden de tar bort de aller aller værste følelsene tar de også bort de aller beste, så man blir aldri skikkelig lei seg, men man blir aldri ekstatisk glad heller Skal til ny speiling på onsdag for å sjekke om jeg er frisk nok nå til å slutte helt, endeeeliiiig:D Dette sa jeg til psykologen som vil sette meg på medisiner også. Men hun sa at det ikke skulle være sånn, at man da hadde feil dose.. for jeg hadde det sånn sist, men vil ikke ha det sånn nå! Grattis og masse lykke til :D
Gjest Instamatic Skrevet 6. februar 2011 #11 Skrevet 6. februar 2011 Har alltid vært sånn siden jeg begynte på medisiner. Men heller ingen følelser og i live enn alt for mange følelser og død, så jeg klager ikke. Ja håper så inderlig jeg blir erklært frisk nå, for det har vært innmari hardt:) Lykke til til deg og ts, du kommer det hel ut igjen på andre siden av depresjonen du også, bit tenna sammen og se fremover selv om det kan være vanskelig:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå