Gå til innhold

Hvor fort løper jenter 60m?


Pattinson 26

Anbefalte innlegg

Hvor fort løper en ganske rask jente på 25 år 60m? Frykter jeg har tatt meg litt vann over hodet med et veddemål her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener jeg løp den på 9.8 når jeg var 12 år eller noe.. Aner ikke om det er til hjelp ;)

Grensen for inntak på Politihøgskolen er ihvertfall 10.8 for jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo helt an på jenta.

Hun hadde jo ikke utfrodra om hun var treg. Hun er i midten av 20 årene, aktiv idrettsutøver (ikke friidrett) og karakteriserer seg som rask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun hadde jo ikke utfrodra om hun var treg. Hun er i midten av 20 årene, aktiv idrettsutøver (ikke friidrett) og karakteriserer seg som rask.

Ah, sorry. Jeg så ikke ordene "rask jente". Hmm. Kanskje 7-8 sek?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Hvor fort løper en ganske rask jente på 25 år 60m? Frykter jeg har tatt meg litt vann over hodet med et veddemål her :fnise:

Kommer an på hva som er på salg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper 60m på rundt 8 sek pluss minus, kommer an på formen.

Omg, hva driver du med? Jeg løp vel på 7.9 i min ungdom, var ingen jenter i klassen som var close til det. En fotballspiller som var kjappere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste gangen jeg har målt var da vi var 11-12 år gamle, selv lå jeg på 13 sekunder *treig* men de raskeste jentene lå på under 10. Så tviler ikke på at en brukbart trent kvinne på 25 kan ligge på 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg, hva driver du med? Jeg løp vel på 7.9 i min ungdom, var ingen jenter i klassen som var close til det. En fotballspiller som var kjappere.

Jeg har trent alt mulig opp igjennom årene, og nå trener jeg bare kickboxing, squash, svømming og styrke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60m er ingen konkurranse. 2500m er det som må til for å skille klinten fra veten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norges beste jenter i friidrett kommer under 8 sek. Så skal litt til å løpe så fort om du ikke driver med sprint. Men er hun rask vil jeg tippe hun løper mellom 8,5 og 9 en plass. Husk at om du måler med stoppeklokke kan tida variere med nesten et helt sekund, og er ikke å stole på. Må ha automatisk tidtaking for å bli rett;) Derfor kan man egentlig ikke stole på tider tatt i gymtimen eller på trening, men det gir en indikasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var raskest i klassen da jeg var 16 og løp på 8,7. Jeg drev ikke med noen løpeidrett, og trente aldri på 60-meter utenom den årlige klasseøvelsen.

Jeg vil si at en godt trent dame som ikke trener friidrett er veldig raskt om hun kommer ned på 9-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veldig rask kan løpe på rundt 7 sekunder, så vil da anta ei ganske rask ei løpet på rundy 8 sekunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En veldig rask kan løpe på rundt 7 sekunder, så vil da anta ei ganske rask ei løpet på rundy 8 sekunder.

Sakset fra VG i dag:

'Sprinterne Ezinne Okparaebo og Jaysuma Saidy Ndure, begge BUL, vant hver sin 60 meter. Ezinne på 7,31, som er det nest beste resultat av en europeer denne vinteren.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60m er ingen konkurranse. 2500m er det som må til for å skille klinten fra veten.

60 m og 2500 m er to helt forskjellige øvelser som måler helt forskjellige egenskaper. 60 m er ren sprint, og måler evnen til å være rask og eksplosiv, 2500 m er en for det meste aerob distanse, i hvertfall for en gjennomsnittlig mosjonist.

Men hvor i all verden får du distansen 2500 m fra? Det er jo ingen distanse i friidrett eller noen annen idrett jeg kan tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norges beste jenter i friidrett kommer under 8 sek. Så skal litt til å løpe så fort om du ikke driver med sprint. Men er hun rask vil jeg tippe hun løper mellom 8,5 og 9 en plass. Husk at om du måler med stoppeklokke kan tida variere med nesten et helt sekund, og er ikke å stole på. Må ha automatisk tidtaking for å bli rett;) Derfor kan man egentlig ikke stole på tider tatt i gymtimen eller på trening, men det gir en indikasjon.

Manuell stoppeklokke er ikke så upålitelig som du tror. Når en person som er i brukbar form løper maks går det i flere meter per sekund. På ett sekund har altså personen forflyttet seg flere meter, så hvis ikke den som står med klokka sover så klarer vedkommende fint å få en nøyaktighet på inntil en eller to tideler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakset fra VG i dag:

'Sprinterne Ezinne Okparaebo og Jaysuma Saidy Ndure, begge BUL, vant hver sin 60 meter. Ezinne på 7,31, som er det nest beste resultat av en europeer denne vinteren.'

Jepp!

Så 8 sekunder høres korrekt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...