Gå til innhold

F1,F2 OG F3 DAGER.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror sjefen min har sagt dette ti ganger, Men jeg skjønner fremdeles ikke helt hva disse dagene betyr.

Hadde 3 f3 dager "til gode". Det trodde jeg var dager jeg kunne ta fri som var hellig og søndager men alikevell f fastlønn.

Men så sier sjef at jeg kunne ta fri alle røddager og få betalt eller jobbe, Og få 133% oppå fastlønn...

Forvirret jeg nå...

Er vel bare de f3 dager som står skrevet ned du har rett på? Ikke mer enn det? Eller?? Og har jeg forstått hva en f3 dag er? hehe...

Hva er f1 og f2??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

på min turnus handler hvertfall f1 og f2 om fri før eller etter arbeidshelg. f3 vet jeg ikke så mye om:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm..Ingen som vet???

Joda.

Kort oppsummert:

F1 er en vanlig helgefridag uten lønn. Du må ha en F1-dag i uka og du må ha minst 35 timers hviletid i forbindelse med fridagen. Som oftest legges F1-dagen på søndag eller nærmest mulig helgen dersom man jobber i helg den uken.

F2 er en vanlig fridag uten lønn. Dersom man f.eks. jobber dagtid gjennom hele uken, så vil denne typisk falle på lørdag. Kan også benyttes andre dager i uken dersom man jobber helg. F2 balanserer blant annet fridager mot arbeidstimer i en periode i henhold til arbeidsmiljøloven og din stillingsbrøk. F2 vil i praksis si det samme som at du ikke er satt opp på vakt den aktuelle dagen, men at den er eksplisitt markert som fridag.

F3 brukes på en rød dag dersom du jobber over halvparten av de andre røde dagene i en gjennomsnittsberegnet periode. Røde dager vil altså her si søndager og helligdager. I forbindelse med F3-dager vil du ikke trekkes i lønn.

Er du sykepleier? I så fall kan du ta en titt her.

Endret av Linus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...