Klips Skrevet 24. oktober 2003 #1 Skrevet 24. oktober 2003 Planlegger å tilbringe deler av mannens barselpermisjon i sydspania. For eksempel halvannen måned mellom nyttår og midten av mars. Tenker å leie leilighet, og har en del kontakter som kan hjelpe oss med dette. Ønsker å lære mer spansk mens jeg er der, har tre år spansk fra videregående, så grunnlaget er ganske bra, men siden det er mannens permisjon burde jeg også være ute av hjemmet en del timer hver dag for å la ham være hjemmepappa på ordentlig. Et intensivkurs hadde vært midt i blinken, evt. noe som kombinerer språk med andre kunnskaper, fx. kunst, historie eller noe legemiddelindustrirelatert for den saks skyld. Mannen har noen nybegynnerkurs i spansk og vil kanskje lære litt mer han også? Er det noen som har noen tips eller tanker? Hvor i Spania er det fint å bo (vi er ikke ute etter solferie som dere skjønner, men gjerne i nærheten av havet like vel)? Noen som vet om noen kurs de kan anbefale? Hva bør vi få med oss mens vi er der? Hvordan er den utlimate spanske livsstil, dvs. hvor burde vi handle, hva burde vi spise osv... (vet ikke hva slags type tips dere kan ha, jeg, bare prøver å sette i gang noe...) Hvor tett opptil bør man kjøpe billetter for å få noe billig? Må begynne å planlegge litt, jeg:-)
Gjest Chica i.i. Skrevet 24. oktober 2003 #2 Skrevet 24. oktober 2003 Sjekk ut denne: http://www.spanskakademiet.no Vet om ei som var der, og hun var iallfall veldig fornøyd. Litt kjedelig kanskje å gå på kurs med nordmenn, men hun lærte iallfall mye likevel. Tror flybillett var inkludert i prisen. (Har ikke vært inne på sidene å sett noe mye i det siste, har egentlig kjempelyst å dra selv, men passer dårlig nå...) lykke til
Gjest Reina, ikke innlogget Skrevet 30. oktober 2003 #4 Skrevet 30. oktober 2003 Den siden skal jeg også sjekke!! Jeg er gira på å lære mer spansk etter videregående selv så... Har hatt et innlegg tidligere her om dette. Jeg har funnet denne linken www.mester.com Good luck, Klips
Gjest Anonymous Skrevet 2. november 2003 #5 Skrevet 2. november 2003 Jeg har gått på denne språkskolen i Spania: http://www.ihworld.com/
Klips Skrevet 3. november 2003 Forfatter #6 Skrevet 3. november 2003 Takk takk. Kribler i magen nå :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå