AnonymBruker Skrevet 3. februar 2011 #1 Skrevet 3. februar 2011 Jeg opererte ut visdomtannen min for to dager siden, og tar 600mgx4 for å holde smertene borte. Tok dobbel dose i går kveld 1200mg, da jeg hadde så vondt at jeg ikke hadde mulighet til å sove. I dag gjør det også veldig vondt tross for de smertestillende, men vet ikke om jeg skal ta dobbel dose i kveld også. Er redd for at det kan ha konsekvenser. Tar så og si aldri smertestillende til vanlig, så det var derfor jeg tok sjansen i går. Er det trygt å ta så store doser(3000mg per dag) to dager på rad? Jeg har også lenge hatt planer om å dra ut med noen venner på lørdag, og lurer på hvordan jeg kan gjøre det da. Jeg har hørt at det ikke er krise å kombinere ibuprofen + alkohol så lenge det ikke skjer gjentatte ganger? Eventuelt, hvor lenge før bør jeg kutte ut ibux før alkoholinntak? Hvor mye bør jeg maks drikke om jeg har tar en ibux 2-3 timer før jeg drar ut? Jeg drikker forholdsvis sjeldent, og planlegger nesten aldri å dra ut, så det er så utrolig surt å "gå glipp" av det denne gangen.. 1
Tullepia Skrevet 3. februar 2011 #2 Skrevet 3. februar 2011 Jeg opererte ut visdomtannen min for to dager siden, og tar 600mgx4 for å holde smertene borte. Tok dobbel dose i går kveld 1200mg, da jeg hadde så vondt at jeg ikke hadde mulighet til å sove. I dag gjør det også veldig vondt tross for de smertestillende, men vet ikke om jeg skal ta dobbel dose i kveld også. Er redd for at det kan ha konsekvenser. Tar så og si aldri smertestillende til vanlig, så det var derfor jeg tok sjansen i går. Er det trygt å ta så store doser(3000mg per dag) to dager på rad? Jeg har også lenge hatt planer om å dra ut med noen venner på lørdag, og lurer på hvordan jeg kan gjøre det da. Jeg har hørt at det ikke er krise å kombinere ibuprofen + alkohol så lenge det ikke skjer gjentatte ganger? Eventuelt, hvor lenge før bør jeg kutte ut ibux før alkoholinntak? Hvor mye bør jeg maks drikke om jeg har tar en ibux 2-3 timer før jeg drar ut? Jeg drikker forholdsvis sjeldent, og planlegger nesten aldri å dra ut, så det er så utrolig surt å "gå glipp" av det denne gangen.. Du bør for det første lese pakningsvedlegget i ibux-pakken og se hva det står der. Ikke baser deg på anonyme leserinnlegg her, og ikke ta rykter for god fisk. Ibux er ganske hardt for magen, og det anbefales at du spiser før du tar tablettene for å skåne magen. Jeg foreslår at du tar så lite ibux som du kan klare, og at du lar være å drikke. Du kan alltids legge nye planer med vennene dine når du er smertefri. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2011 #3 Skrevet 3. februar 2011 Dagsdosen din høres grei ut. Jeg har hatt høyere et par dager i strekk og det har gått helt fint. Ingen negativ virkning i forhold til alkohol. Går fint med 3 øl eller flere. Ibux er lurt å kombinere med Paracet. De utfyller hverandre. Lærte dette på sykehuset. Dette gjelder jo kun for noen dager. Se på hva sykehuset dytter i deg i løpet av et døgn og i etterkant av en operasjon. Selv brukte jeg 2 pinex forte 3-4 ganger i døgnet i nesten en måned. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2011 #4 Skrevet 3. februar 2011 Ta Paracet sammen med Ibux, da kan du også kutte ned litt på Ibuxen. Kroppen klarer ikke å ta opp mere enn 1200 mg Ibux på en gang, så det er en stor max dose. Men dette er jo snakk om en kort periode. På pakningsvedlegget så står det ikke så mye, på felleskatalogen.no så kan du lese mer. 1
Supramundane Skrevet 4. februar 2011 #5 Skrevet 4. februar 2011 Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Det tillates ikke diskusjoner om medisinering kombinert med alkohol. Vennlig hilsen Supramundane, mod
Fremhevede innlegg